Sleutel kwijt (R53 2005)

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Ritsaert
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jun 2020, 21:48

Sleutel kwijt (R53 2005)

01 jul 2020, 10:49

Goedemorgen!

De vorige eigenaar heeft me helaas alleen 1 normale en 1 plastic reserve sleutel kunnen overhandigen bij de verkoop. Ik ken de man en hij is hem echt kwijt helaas.
Wat is nu wijsheid, want ik wil graag een 2e compleet werkende sleutel hebben.
Ik heb al veel gezien en gelezen over het inlezen van sleutels. Echter is de vraag: koop ik er 1 bij de dealer of haal ik er een uit China? Het scheelt nog al qua prijs, vandaar.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee.
Als origineel via de dealer het beste is dan doe ik dat natuurlijk. Ik wil alleen niet onnodig veel geld uitgeven.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Sleutel kwijt (R53 2005)

01 jul 2020, 13:50

Het meest belangrijke onderdeel mis je dan wel, namelijk de chip voor de startonderbreker. De baard (metalen deel) en de afstandsbediening krijg je vast en zeker werkend; ook met een china-sleutel. Maar de startonderbreker-chip die moet gecodeerd worden in de EWS-module van de MINI. (En het liefst de oude sleutel eruit.)
roccoman
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2017, 14:14

Re: Sleutel kwijt (R53 2005)

05 aug 2020, 22:37

Ik heb idd een nieuwe sleutel met de elektronica print in China gekocht. Daar ook een key programmer AK90 gekocht en in mijn geval (R53 met een startonderbreker box EWS van de tweede generatie) moest ik ook een EWS printplaat craddle erbij aanschaffen. Een oude laptop met windows XP (hogere versie schijnt niet te werken). En volgens de youtube procedure de bestaande sleutel transponder gekopieerd, de software zijn ding laten doen en de nieuwe (blanke) transponder geprogrammeerd. De metalen sleutelbaard had ik al laten slijpen bij de sleutelbar op de hoek. De mini kon ik nu met de nieuwe sleutel starten. Daarna de procedure gedaan om de Centrale Deur Vergrendeling afstand-bediening code range te kopieeren en te herprogrammeren in de nieuwe sleutel. Toen de Inleer procedure gedaan helaas niets. Toen bleek dat de nieuwe sleutel een dual frequentie had en default op de verkeerde stond. Na dat gecorrigeerd te hebben en opnieuw inleren werkte de Centrale Deur Vergrendeling ook.
Om dit trucje nog eens te doen, heb ik wel een werkende sleutel nodig. Als deze werkende sleutel GEEN CDV heeft, weet ik niet of ik bij de nieuwe sleutel de CDV aan de gang krijg. Maar proberen kan altijd... Geef maar een PB.. Grts Henny roccoman
Denniskr118
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2021, 21:38

Re: Sleutel kwijt (R53 2005)

28 jan 2021, 21:18

Hoi Roccoman,

Ik heb hetzelfde probleem als TS. Kan jij me wellicht helpen? Ik heb je een pb gestuurd

Grt
Dennis

Terug naar “MINI-talk”