Xenon lampen

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Kev224
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2019, 08:07

Xenon lampen

10 nov 2020, 20:00

Beste mede mini liefhebbers ik ben een trotse bezitter van een r50 uit 2002 nou heb ik laatst originele facelift xenon koplampen gekocht nou heb ik vanaf het begin al 2 knipperende xenon lampen dus nastarter vervangen en genieten zou je zeggen echter werken ze nog steeds niet naar behoren op het moment dat ik mijn grootlicht aanzet dan gaan mijn xenon lampen pas aan wat zou het kunnen zijn? Moeten ze nog ingeleverd worden of iets. wil namelijk dat ze gewoon normaal werken/opstarten zonder dat ik mijn grootlicht moet seinen SOS
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Xenon lampen

10 nov 2020, 21:41

Wat had je voorheen? Normale halogeen of ook al Xenon?
En welk bouwjaar is de auto?
Kev224
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2019, 08:07

Re: Xenon lampen

10 nov 2020, 22:35

Halogeen en hij komt uit 2002
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Xenon lampen

11 nov 2020, 19:07

Dat betekent dat je in eerste instantie dus al moet ombouwen van Halogeen naar Xenon maar gezien je ze al enigszins aan de gang hebt ga ik ervan uit dat de Xenon retrofit voor dat deel gelukt is. Vervolgens dan nog de ombouw van pre facelift xenon naar facelift xenon. Dat is min of meer plug&play maar moet wel gecodeerd worden.
Echter voor MINI's geproduceerd voor 09/2003 moet de ZKE module worden vervangen om het te kunnen coderen.
Dus wat je nu moet doen is een nieuw type ZKE (productie datum van na 09/2003) kopen en plaatsen deze moet dan gecodeerd worden voor jou auto. Als dat gelukt is kun je via het retrofit path in DIS de facelift xenon retrofit coderen.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Xenon lampen

17 nov 2020, 18:38

En hoe zit het met de automatische hoogte afstelling? Of hebben alleen de facelift modellen die?
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Xenon lampen

19 nov 2020, 09:46

Automatische hoogte verstelling hebben ze allemaal net als koplampsproeiers. Maar in principe kun je die weglaten want je krijgt het ook werkend zonder automatische hoogte verstelling en koplampsproeiers of dit echter ook mag... geen idee.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Xenon lampen

22 jan 2021, 10:13

Ja, dit mag als de auto van voor 2006 is. De lampen moeten wel op de een of andere wijze af te stellen zijn, en deze afstelling moet ook kloppen. Deze hoeft dan ook geen werkende sproei installatie te hebben. Ik zat er juist naar te zoeken wat de eisen zijn en daarna wat het ombouwen kost. Maar als ik dit zo leest neem ik ook genoegen met een paar mooie koplampjes halogeen van een facelift, stuk eenvoudiger en goedkoper!

Ik was ernaar opzoek omdat mijn Mini is afgekeurd op onder andere de koplampen, ze geven een wazig beeld en dat komt omdat ze verweerd zijn aan de binnenzijde...

Terug naar “MINI-talk”