Olieverbruik zonder dikke rook

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Gebruikersavatar
Woetroe
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zwolle
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 dec 2020, 16:13

Olieverbruik zonder dikke rook

21 jan 2021, 13:43

Beste mede-leden,

Voordat ik mijn onderwerp begin; ik heb van tevoren het forum doorgezocht, maar kon geen soortgelijk probleem aan dat van mij vinden, dus vandaar dat ik even een nieuw topic start.

Zoals vele Cooper S'jes, verbruikt ook die van mij wat olie. Beter gezegd: wat veel. Hij heeft zo'n 194 duizend kilometer achter de kiezen, maar rijd nog uitstekend. Nu heb ik enige tijd geleden geconstateerd dat ik op een afstand van zo'n 300 tot 350 kilometer ongeveer een liter olie bij moest vullen. Vorige week reed een vriend van mij achter mij aan, en die constateerde dat ik bij wat meer gas en hoger in de toeren een beetje blauwe rook uitstoot, olieverbruik dus. Voor die tijd heb ik heb onder de auto doorgelopen, nu ongeveer 4 weken geleden, en heb toen wel wat druppeltjes olie zien hangen. Kan het zijn dat het grootste gedeelte van dit ''verbruik'' door lekkage komt? Als deze liter op 300 kilometer puur verbruik zou zijn, zou ik toch constant rookwolken moeten trekken lijkt mij. Dit is echter absoluut niet het geval.

Iemand ideeën wat het probleem zou kunnen zijn? Ik ga binnenkort ook zelf op onderzoek uit, maar ik wilde alvast enige voorkennis vergaren van wat meer ervaren Mini rijders. :)

Ik hoor het heel graag!
Coen2
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2020, 15:15

Re: Olieverbruik zonder dikke rook

21 jan 2021, 19:05

Uit welk bouwjaar stampt je mini ? Als je een r56 of r55 en dan vooral zoals je zelf omschrijft de S had hier veel last van.. dat type blokje vervuilden nogal snel zie andere verhalen.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Olieverbruik zonder dikke rook

22 jan 2021, 08:30

Het is idd belangrijk om te weten welk type MINI en/of motor je hebt.
Dan kunnen we gerichter met je mee denken
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “MINI-talk”