Passen sneeuwkettingen onder elke inchmaat? - R53

Van alles over de 1ste generatie MINI.
segermans
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2021, 16:14

Passen sneeuwkettingen onder elke inchmaat? - R53

30 jan 2021, 15:27

Hello hello,

Weten jullie toevallig onder welke wielmaten er sneeuwkettingen passen bij een MINI Cooper S uit 2004, of past dit überhaupt niet? Ik heb geen MINI manual tot mijn beschikking en kan het ook 1 2 3 niet op het internet/dit forum vinden.

N.b. ik open nóg een topic naast het topic of de Crown Spoke velgen op R53 passen omdat ik dit echt een andere type vraag acht.

Bedankt! Groetjes
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Passen sneeuwkettingen onder elke inchmaat? - R53

31 jan 2021, 08:04

In de handleiding van mijn MINI staat het volgende:
Nur bestimmte Schneeketten sind vom Hersteller Ihres MINI getestet, als verkehrssicher eingestuft und empfohlen worden. Diese erfahren Sie bei Ihrem MINI Service. Die Verwendung ist nur paarweise mit den Winterreifen auf den Vorderrädern folgen-der Bereifung zulässig:
- 175/65 R 15 M+S
- 175/60 R 16 M+S
Met andere woorden, je mag alleen op de vooras (achter heeft trouwens ook geen zin) sneeuwkettingen monteren en alleen icm bovenstaande bandenmaten.
Overigens het onderdeelnummer voor de originele MINI sneeuwkettingen is: 36110140042
segermans
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2021, 16:14

Re: Passen sneeuwkettingen onder elke inchmaat? - R53

31 jan 2021, 15:12

Bedankt voor de reactie.

Ik dacht dat het probleem bij MINI komt door de beschikbare ruimte voor een ketting tussen de band en de ophanging. Ik heb nog een Maggi TRAK ketting liggen die enkel aan de buitenzijde van het wiel gemonteerd wordt en dus geen ruimte inneemt tussen het wiel en de ophanging. Deze ketting zou in principe passen om de 205/45 R17 die er nu om liggen. Kan dat eens voorzichtig proberen en kijken of de ketting niet tegen de wielkasten aankomen...

Terug naar “MINI-talk”