Centrale vergrendeling defect

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Jansuh
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2021, 16:17

Centrale vergrendeling defect

25 sep 2021, 13:31

Hi all,

Ik heb onlangs een mini One uit 2004 gekocht waarvan de vergrendeling niet werkt.

Na heel veel gepiel met contact aan en knopjes drukken wat niet werkte kwam ik er achter dat voor mijn generatie mini de sleutel geprogrammeerd moet worden in de computer van de auto.
Dit heb ik laten doen bij autosleutelpoint in Nijkerk, ik had toch een 2e sleutel nodig. Daar bleek het probleem niet in de sleutels zit maar in de ontvanger. ok, geen punt. Ik was al blij dat ik wist waar het hem in zat.

Nu heb ik online ander kastje gekocht dat je achter het klokje in het plafond moet zien te wurmen. Helaas geen resultaat. Waarschijnlijk was het kastje dat ik heb gekocht ook defect. Als ik nu op marktplaats zoek naar nog zo een kastje staan ze geadverteerd als antenne versterker. Dit zou betekenen dat ik het verkeerde kastje heb vervangen.

Wie helpt me verder? Moet ik nog zo een zelfde kastje kopen of zit ik helemaal verkeerd en moet ik in de spiegel gaan zoeken of wellicht ergens anders?
Dit is het kastje dat ik vervangen heb.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Centrale vergrendeling defect

25 sep 2021, 15:53

In heb helaas geen ervaring met een 1ste generatie MINI maar toch even mee gedacht wat je dan besteld hebt:

https://minishop.ekris.nl/58556-mini-on ... id=61_1538

De omschrijving zegt "Stuurtoestel radio afstandsbediening" dus lijkt me het stuurtoestel voor je afstandsbediening. Je hebt wel 2 varianten vwb frequentie 315 cq 433 MHz dus wel even belangrijk wat er origineel in je MINI zit.

Je kunt even wachten dat er 1ste generatie MINI rijders reageren of even de zoekfunctie gebruiken op het forum.Ik verwacht dat al vaker vragen gesteld zijn over een defecte centrale vergrendeling.

Succes,

Gr. Milco

Terug naar “MINI-talk”