Versnellingsbak topic

Van alles over de 1ste generatie MINI.
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 feb 2009, 14:18

13 feb 2009, 10:13

MaVaEe schreef:
Fred schreef:De achteruit is niet gesynchroniseerd, je hoeft je normaal gezien geen zorgen te maken als dat het enige probleem is :wink:. Es terug in neutraal steken en nogmaals proberen ...
Ff koppeling omhoog en omlaag werkt ook goed! ;)
Fred schreef:De achteruit is niet gesynchroniseerd, je hoeft je normaal gezien geen zorgen te maken als dat het enige probleem is :wink:. Es terug in neutraal steken en nogmaals proberen ...
bedankt voor de reacties, nou hoef ik me geen zorgen meer te maken :)
Mini - Brink
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Roosendaal
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2009, 21:22

Drukgroep kapot

14 feb 2009, 18:52

Is bij iemand bekend hoeveel km de drukgroep van de Cooper S ongeveer mee gaat?
Mini Cooper S
daamen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: almere
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 sep 2008, 17:34

02 sep 2009, 23:31

Helaas ook bij mij het rateltje :( , eerst dachten ze bij Mini Lelystad dat het de drukgroep was, toen alles eenmaal open lag bleek het de versnellingsbak te zijn :cry: ik had dus de midland bak. Nu komt er een Getrag onder terug hoop dat die beter is. Weet iemand van jullie of er een coulance regeling is voor deze bakken? Graag hoor ik van jullie.
live life drive mini
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 875
Lid geworden op: 06 feb 2008, 16:52

03 sep 2009, 12:08

daamen schreef:Helaas ook bij mij het rateltje :( , eerst dachten ze bij Mini Lelystad dat het de drukgroep was, toen alles eenmaal open lag bleek het de versnellingsbak te zijn :cry: ik had dus de midland bak. Nu komt er een Getrag onder terug hoop dat die beter is. Weet iemand van jullie of er een coulance regeling is voor deze bakken? Graag hoor ik van jullie.
Bouwen ze alles bij je om dan? (aandrijfassen en dergelijke)?
Ben wel benieuwd hoe dit loopt en wat de kosten zijn. Volgens mij is het niet zo simpel om van Midland naar Gertrag te gaan.

Ar.
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

04 sep 2009, 18:47

Hoi:

Volgens mij krijg je van de dealer nooit een andere Getrag bak er onder.
Dat word gewoon een Midland met hetzelfde binnenwerk als je nu hebt.
Trouwens de Getrags hebben ook dezelfde problemen, mss nog niet zo veel maar
er lopen er ook niet zoveel van als de oude modellen.
Repareren was de beste/goedkoopste oplossing geweest.(900,- a 1100,-)afhankelijk van wat er stuk is.


Gr Roy
Laatst gewijzigd door spenki op 30 nov 2009, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
duran
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: antwerpen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2009, 13:30

28 nov 2009, 13:08

Stephen schreef:Wat kost het ongeveer om een bak te laten vervangen? En is ergens te zien of er in de historie van de auto al eens een bak is vervangen (neem aan dat men er dan wel een goede in heeft gezet)?

thnks
een bak alleen bij bmw zonder btw 1700 euro.ik weet het helaas
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

01 dec 2009, 11:21

duran schreef:
Stephen schreef:Wat kost het ongeveer om een bak te laten vervangen? En is ergens te zien of er in de historie van de auto al eens een bak is vervangen (neem aan dat men er dan wel een goede in heeft gezet)?

thnks
een bak alleen bij bmw zonder btw 1700 euro.ik weet het helaas
De kosten om een bak te vervangen waren € 3250,- incl. :s maar dan heb je wel 2 jaar garantie.
misschien verstandig om Spenki te vragen (bij problemen). helaas had ik er zelf niet aangedacht en had ik BMW al de opdracht gegeven om de versnellingsbak en koppeling te vervangen.
dacht altijd dat het aan de rijstijl van de bestuurder lag, totdat je het zelf overkomt. mijn mini is wel verlaagd, getuned en had 114.500 op de teller.
MINIchica
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 jun 2009, 22:25

07 dec 2009, 22:01

Vandaag is de versnellingsbakolie vervangen bij m'n Cooper en ondanks het feit dat gezegd wordt dat het om 'life time oil' gaat is het zeker een aanrader! Het schakelen gaat algeheel iets soepeler en dan met name het terugschakelen van de 3e naar de 2e versnelling. Met een beetje mazzel is dit ook een preventieve handeling om de Midland versnellingsbak langer mee te laten gaan :wink:
Afbeelding
Nickjuh
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Emmen
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2009, 15:15

11 dec 2009, 18:51

Ik zit echt in de prijzen deze maand, na eerst de kapotte km teller (kosten €670,-).
Is nu de drukgroep/lager stuk. Kosten weer zo'n €700/€800,-
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

12 dec 2009, 23:52

Hoi:

Drukgroep/lager of bak lager/s ???

Gr Roy
Nickjuh
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Emmen
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2009, 15:15

13 dec 2009, 19:16

Drukgroep is stuk.
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

13 dec 2009, 21:09

Nou sterkte dan, kost toch altijd weer veel geld :(
Nickjuh
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Emmen
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2009, 15:15

14 dec 2009, 08:09

Ja te veel, (700/800) zeker in de maand december erg sneu.. :|
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Berichten: 2787
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:50

09 jan 2010, 16:36

nepnerd schreef:
duran schreef:
Stephen schreef:Wat kost het ongeveer om een bak te laten vervangen? En is ergens te zien of er in de historie van de auto al eens een bak is vervangen (neem aan dat men er dan wel een goede in heeft gezet)?

thnks
een bak alleen bij bmw zonder btw 1700 euro.ik weet het helaas
De kosten om een bak te vervangen waren € 3250,- incl. :s maar dan heb je wel 2 jaar garantie.
misschien verstandig om Spenki te vragen (bij problemen). helaas had ik er zelf niet aangedacht en had ik BMW al de opdracht gegeven om de versnellingsbak en koppeling te vervangen.
dacht altijd dat het aan de rijstijl van de bestuurder lag, totdat je het zelf overkomt. mijn mini is wel verlaagd, getuned en had 114.500 op de teller.
Misschien een rare vraag, maar wat heeft het verlagen van de mini met het stuk gaan van de versnellingsbak te maken?
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Eindhoven
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

09 jan 2010, 17:03

Normaal staan de aandrijfassen schuin naar beneden, wanneer de auto verlaagd is staan de assen horizontaal waardoor ze iets te lang zijn en de differentieel lagers zijdelinks meer druk te verduren krijgen.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb kunnen omschrijven.

Groeten Erik
alv schreef:
nepnerd schreef:
duran schreef: een bak alleen bij bmw zonder btw 1700 euro.ik weet het helaas
De kosten om een bak te vervangen waren € 3250,- incl. :s maar dan heb je wel 2 jaar garantie.
misschien verstandig om Spenki te vragen (bij problemen). helaas had ik er zelf niet aangedacht en had ik BMW al de opdracht gegeven om de versnellingsbak en koppeling te vervangen.
dacht altijd dat het aan de rijstijl van de bestuurder lag, totdat je het zelf overkomt. mijn mini is wel verlaagd, getuned en had 114.500 op de teller.
Misschien een rare vraag, maar wat heeft het verlagen van de mini met het stuk gaan van de versnellingsbak te maken?

Terug naar “MINI-talk”