Teveel olie wil je normaal niet omdat het dan gaat schuimen. Echter hebben we het hier over 15%.. Als je auto scheef staat heb je al een procent of 7 te pakken. Dus dat zal niks uitmaken. Daarbij zorgt lucas voor een betere klevende werking. Dus hij blijft overal beter hangen en plakken. Dus die paar procent gaan geen verschil uitmaken qua werking. Ook werkt het schuim reducerend, dus werkt het dat meteen tegen.
Maar zelfs als doe je het met alleen de olie, kan dat geen kwaad.
Versnellingsbak topic
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Kolhorn
Bericht
Ik ben er eindelijk achter wat de veroorzaker is van het "Chewbacca" geluid. Het goede nieuws: het is geen vliegwiel, het is niet de koppeling, het is een eenvoudig lager. Enige probleem is dat het ding wel ín de bak zit... Niet dus! De bak moet er weliswaar af, maar je hoeft niet ìn de bak te zijn
Dus: bakrevisie is waar het op neer komt. Als je het niet aanpakt, dan komt er een moment waarop je de koppeling feitelijk niet meer kunt gebruiken.
Dus: bakrevisie is waar het op neer komt. Als je het niet aanpakt, dan komt er een moment waarop je de koppeling feitelijk niet meer kunt gebruiken.
Laatst gewijzigd door Floor-is op 29 jan 2012, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
Bericht
Koppeling is overrated!
Floor-is schreef:Ik ben er eindelijk achter wat de veroorzaker is van het "Chewbacca" geluid. Het goede nieuws: het is geen vliegwiel, het is niet de koppeling, het is een eenvoudig lager. Enige probleem is dat het ding wel ín de bak zit...
Dus: bakrevisie is waar het op neer komt. Als je het niet aanpakt, dan komt er een moment waarop je de koppeling feitelijk niet meer kunt gebruiken.
Koppeling is overrated!
- spiree
- Nieuw Lid
Bericht
Had deze vraag ook al even in mijn voorstel topic gezet maar vind nu net deze thread.
Ik ben dus aan het rondkijken voor een mini (dit zal wss een r50 worden) Maar als deze al een versnellingsbak revisie heeft gehad, is het probleem dan opgelost met de lagers of is het een terug komend probleem ?
Ik ben dus aan het rondkijken voor een mini (dit zal wss een r50 worden) Maar als deze al een versnellingsbak revisie heeft gehad, is het probleem dan opgelost met de lagers of is het een terug komend probleem ?
- Mclain
- Nieuwsgierig
Bericht
Ligt eraan waar de revisie gebeurd is. Veel beunhazen vervangen alleen maar wat defect is, en ook nog eens de goedkoopste materialen. Dan kan het probleem terug komen.
Ik vervang daarom altijd alles incl opsluitplaten en ook nog eens met versterkte lagers om te zorgen dat het probleem niet meer terug komt.
Dus is niet van te voren te zeggen of het probleem terug gaat komen zonder navraag te doen waar de bak gereviseerd is.
Ik vervang daarom altijd alles incl opsluitplaten en ook nog eens met versterkte lagers om te zorgen dat het probleem niet meer terug komt.
Dus is niet van te voren te zeggen of het probleem terug gaat komen zonder navraag te doen waar de bak gereviseerd is.
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
- MrBean
- 4 op een rij!
- Locatie: BE
Bericht
Ik had nog een vraag over een geluid.
Mijn Mini stond onlangs opgekrikt met de wielen los.
De auto had ik in versnelling staan.
Is het dan normaal dat als je wat met de wielen heen en weer draait dat je een soort 'klak klak' geluid onder de bak hoort?
De auto schakelt voor de rest goed en zonder problemen.
Mijn Mini stond onlangs opgekrikt met de wielen los.
De auto had ik in versnelling staan.
Is het dan normaal dat als je wat met de wielen heen en weer draait dat je een soort 'klak klak' geluid onder de bak hoort?
De auto schakelt voor de rest goed en zonder problemen.
- Kernstyle
- Nieuw Lid
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Hallo allemaal,
Ik ben sinds 2 weken trotse eigenaar van een r50 uit 2006. Er staat net 50000 op de teller. Ik heb echter opgemerkt dat wanneer ik terugschakel naar 2 dat hij niet lekker in zijn 2 valt hierbij hoor ik een harde knarsend geluid. Het schakelen in 1 en 2 gaat tevens redelijk stroef.
Nu heeft de garage voor de koop de lagers in de bak vernieuwd. Ik heb veel gezocht op het forum maar ben nog niet echt een duidelijke oorzaak tegengekomen. Nu weet ik dat ik een facelift model heb met een "goede" versnellingsbak.
Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn van het stroeve schakelen en van de knars bij het terugschakelen?
Ik ben sinds 2 weken trotse eigenaar van een r50 uit 2006. Er staat net 50000 op de teller. Ik heb echter opgemerkt dat wanneer ik terugschakel naar 2 dat hij niet lekker in zijn 2 valt hierbij hoor ik een harde knarsend geluid. Het schakelen in 1 en 2 gaat tevens redelijk stroef.
Nu heeft de garage voor de koop de lagers in de bak vernieuwd. Ik heb veel gezocht op het forum maar ben nog niet echt een duidelijke oorzaak tegengekomen. Nu weet ik dat ik een facelift model heb met een "goede" versnellingsbak.
Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn van het stroeve schakelen en van de knars bij het terugschakelen?
- Mclain
- Nieuwsgierig
Bericht
Laat ze maar eens de olie eruit halen, en afvullen met andere olie. Als er echt een synchro is die ver ten einde is, kun je het probleem redelijk tegen gaan met Redline MTL 70W80. Dit schijnt wel erg goed te werken.
Als het slijtage is aan een synchroring, dan heb je idd een probleem. Er is geen synchro te krijgen van deze bakken.
Maar synchronisatie problemen zijn ook soms de oorzaak van de olie.
Slechte of verkeerde olie erin, geeft je een hand vol problemen.
succes
Als het slijtage is aan een synchroring, dan heb je idd een probleem. Er is geen synchro te krijgen van deze bakken.
Maar synchronisatie problemen zijn ook soms de oorzaak van de olie.
Slechte of verkeerde olie erin, geeft je een hand vol problemen.
succes
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
- Kernstyle
- Nieuw Lid
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Dank jullie wel Spenki en Mclain. Ik ben zelf niet echt technisch, dus ik zal een betrouwbaar iemand zoeken in omgeving R'dam die de olie van de versnellingsbak kan vervangen. Ik laat mijn bevindingen weten. Wil motorolie vervangen voor een ander type ook nog eens helpen?
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
motor en versnellingsbak olie zijn niet hetzelfde dus dat zal niet veel helpen als je dat vervangt.. In ieder geval niet voor het knarsen van je bak..
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
Onze sponsors