Het beste van de MINI

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:14

Het beste van de MINI

20 mar 2008, 19:29

Ik hou ervan om af en toe is goed hard de bocht door te gaan (waar er ruimte is) en het valt me op dat de je bij droog weer bijna geen onderstuur hebt. heerlijk als de auto dan geleidelijk 100% controleerbaar door de bocht glijd :D uitbreken doet ie eigenlijk ook absoluut niet :D

Sommige zullen zeggen: ZONDE!

Maar ik vindt het absoluut heerlijk om zo af/en toe eens te doen :D
Afbeelding Mijn kart
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

20 mar 2008, 20:12

Uitbreken doet ie wel hoor :)
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

20 mar 2008, 20:31

Tijd voor een Sje Elmar. Ik heb zowel onderstuur als dat hij uitbreekt!

Bij natweer hou ik er wel echt rekening mee want dan knal ik hem op winterbanden zelfs nog de vangrail in.

iDD...... kwestie van DSC uit en meer gas geven in de bocht
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

21 mar 2008, 01:36

Nou, het is mij dus echt opgevallen dat je werkelijk knalhard door sommige bochten kunt rossen. Als je van Amsterdam ZuidOost over de A9 naar de A1 gaat zit er ook zo'n lekkere bocht in de weg. 60 km/u is de geadviseerde snelheid, maar ik kan dat ding makkelijk doen met 100 km/u. Autootje geeft geen krimp. En ook als je van de A10 naar de A1 gaat; daar is ook zo'n lekkere bocht; kan je ook ongemeen hard doorheen. Heerlijk!
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

21 mar 2008, 09:51

Dat klopt ook echt! Zet er nog een veerpootbrug tussen (onder + boven) en je kan er met gemak met 120 doorheen vliegen.

Alleen als je nog sneller wilt dan begint ie al gauw aan het onderstuur! Kwestie van de grens opzoeken.

Die bochtjes die je opnoemt zijn trouwens in de zomer 's nachts echt gruwelijk fijn!


iDD
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

21 mar 2008, 13:52

Bochtjes zijn fijn in een Mini :mrgreen:
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini
Locatie: ZTM
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:17

21 mar 2008, 18:24

Bochten zijn inderdaad fijn in de MINI. Echter heb ik ook een bochtentrauma dus houd me aan het advies. Zowel in de 350z als in de MINI. Mensen vragen me waarom ik zo langzaam rijd met dit weer, maar dat zijn mensen die nog nooit de gevolgen hebben ervaren... Laatst reed ik op een rechte weg door een plas @ 70 km/u, begint de MINI te aquaplanen. Had ik ook nog nooit meegemaakt en heeft me ook wel ff laten zweten... Maargoed.

Wat ik echt haat is tegenwind, je voelt dat echt meteen in de acceleratie en ik vind de hele auto dan niet lekker rijden.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

21 mar 2008, 20:41

FunkyRAT schreef:Bochten zijn inderdaad fijn in de MINI. Echter heb ik ook een bochtentrauma dus houd me aan het advies. Zowel in de 350z als in de MINI. Mensen vragen me waarom ik zo langzaam rijd met dit weer, maar dat zijn mensen die nog nooit de gevolgen hebben ervaren... Laatst reed ik op een rechte weg door een plas @ 70 km/u, begint de MINI te aquaplanen. Had ik ook nog nooit meegemaakt en heeft me ook wel ff laten zweten... Maargoed.

Wat ik echt haat is tegenwind, je voelt dat echt meteen in de acceleratie en ik vind de hele auto dan niet lekker rijden.
Aquaplanning heb ik wel meer last van, met mijn winterbanden niet, vooral in de zomer als het eens hard regent, de wegen in België zijn dan ook gevormd als soepborden, waarom maken ze er niet ineens een glijbaan van :s. Maar een keer was het echt onvergetelijk, ik reed op de autostrade uiterst rechts aan een stuk of 90, want ik vond het al gevaarlijk rijden. Voor mij reed een vrachtwagen met een grote trailer die plots door een plas reed dat het water tot boven de trailer uitkwam en dat zag ik allemaal gebeuren. Ik kon niet anders dan er ook door, als ik bruusk zou gaan sturen was ik hem zeker kwijt en remmen was ook uit den boze. Man ik denk dat mijn mini ff voor niemand meer zichtbaar was, ik zag zelf ook niets meer. Maar op zo'n moment schijt je echt je broek vol, ik krijg er weer rillingen van als ik eraan denk :s

Terug naar “MINI-talk”