19 september 2009: Bezoek IAA Frankfurt (D)

seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

19 september 2009: Bezoek IAA Frankfurt (D)

02 jun 2009, 11:59

Beste MiniFans, vanaf 19 september is het weer zover. Voor de 63ste keer wordt de IAA gehouden te Frankfurt (D). Voor mij wordt dit de eerste maal dat ik een bezoek ga brengen aan dit evenement. Via telegraaf.nl (zie ook onderstaand artikel) heb ik vernomen dat er een paar leuke prototypes van Mini komen te staan (wie weet ook wel de nieuwe Crossover (R58))

Wie o wie gaat er op zaterdag 19 september mee naar de IAA?


-=-=-=-=-

Bron: http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... IAA__.html

Mini komt met serie prototypes op IAA AMSTERDAM - Mini presenteert op de IAA-autoshow in Franfurt een reeks met prototypes. Dat liet het merk weten op het 50-jarig verjaardagsfeest tijdens Mini United in Silverstone. De serie concept cars moet aangeven in welke richting het merk de komende jaren haar nieuwe modellen wil ontwikkelen en op welke vlakken het huidige gamma kan worden uitgebreid.

De Britse autobouwer presenteert op de Duitse autotentoonstelling ook de Cross-over. Deze eerste vierdeurs van het merk heeft tevens vierwielaandrijving en vier volwaardige zitplaatsen. Hij staat bovendien op een nieuw platform en zal als eerste Mini in Oostenrijk van de band rollen. De BMW-dochter plant om op basis van dat type een tweede productlijn te bouwen, dat moet gaan bestaan uit drie carrosserievarianten.

Designbaas Hildebrand, inmiddels bezig aan een boek over de geschiedenis van het legendarische merk, gaf tijdens een presentatie op Silverstone aan dat klanten nieuwe producten willen. "Gezinnen veranderen," aldus Hildebrand, waarmee hij aangeeft dat ook het wensenpatroon van de bestaande Mini-klant verandert. Meer vraag naar ruimte en praktische zaken. "Vierwielaandrijving is een must in Canada bijvoorbeeld," aldus Hildebrand.

De huidige generatie Mini zal tot en met 2012 meedraaien. Dan wordt de auto vervangen. Een en ander heeft te maken met nieuwe eisen op het gebied van onder andere voetgangerveiligheid. "Dat was ook de reden dat de levenscyclus van de vorige Mini relatief kort was," legt Hildebrand uit. "We moesten de auto aanpassen aan de nieuwe regels, die onder andere voorschreef dat de ruimte tussen motor en motorklap groter moest zijn. Voor 2012 mag bijvoorbeeld de onderzijde niet meer naar binnen draaien. De frontspoiler moet op één lijn liggen met de bumper."
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

02 jun 2009, 13:01

Ik ga op een maandag ofzo, zeker niet in het weekend dan zie je nog niks.. :?
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

08 jun 2009, 22:07

Afbeelding
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

21 jul 2009, 10:20

Mini toont op de autobeurs in Frankfurt de Countryman, een SUV-achtige variant. Als de geruchten kloppen, wordt die vergezeld van een concept car van een volgende variatie: de speedster. Het Engelse Motoring File, heeft er lucht van gekregen dat in de fabriek in Oxford een chassis met slechts twee zitplaatsen van de band is gerold. Dat zou de basis moeten zijn voor een studiemodel of een testauto voor de Speedster.
Daarnaast wordt ook gewerkt aan een coupé. Die moet de spirituele opvolger worden van de Broadspeed coupé. Volgens Motoring File zal de nieuweling ook de zelfde naam dragen als de coupé die het raceteam Broadspeed rond de helft van de jaren ’60 bouwde. Als alles goed gaat, komt de Broadspeed nog vóór de Speedster op de markt. Dat betekent dat hij al in 2010 klaar staat.
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 2485
Lid geworden op: 24 sep 2007, 09:58

21 jul 2009, 10:24

ik vind die broadspeed maar een vaag ding..
heeft wat van de cayman....maar toch ook weer niet...vaagjes

Afbeelding
Naast de geruchten over namen zoals Coupeman, Flopman en Bastard heeft men blijkbaar toch gekozen voor “Broadspeed Coupe.” Ja, de kenners weten dat het een bekende naam is. Het Broadspeed racing team maakte in de jaren zestig speciale Mini Coopers en wist daar enig succes mee te boeken. Men maakte ook een straatlegale Broadspeed GT Coupe op basis van een Mark 1 Austin Mini Cooper 1275 S. Deze auto (foto hieronder) heeft een slanke coupevorm en kreeg daardoor de bijnaam van een Mini Aston!
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

21 jul 2009, 11:14

Oxford een chassis met slechts twee zitplaatsen van de band is gerold.
Kan natuurlijk ook voor de nieuwe GP zijn 8)
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

25 jul 2009, 01:16

We gaan met het team van GTspirit naar de persdagen. Ik zal natuurlijk proberen een coverage te maken met wat afbeeldingen van de auto's...

Wensen via de PM graag!

MR
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

25 jul 2009, 02:03

Op zaterdag is het echt verschrikkelijk druk in de meest interessante hallen. Ik spreek uit ervaring: mijdt zaterdag.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

10 sep 2009, 12:54

IAA 2009: De eerste Tour (vertaling via google)
MINI Aktuell

Afbeelding


Wat een Verjaardag. It's MINI. De 50e MINI is de verjaardag van IAA verschijning in hal 11 op het absolute hoogtepunt van de tentoonstelling. Wil exclusieve inzicht? Kom dan gewoon op een eerste tournee met ...

Maar de oversized gebouwd slogan "Wat een Verjaardag. It's MINI." tekensets. Omdat hij is niet alleen onderwerp, maar ook architectuur - en loopt met een lengte van 35 meter en een hoogte van zes meter, een diepte van vier meter schuin tegenover de 1.400-vierkante meter open ruimte.

Direct onder de unieke "brief installatie" in het centrum van de stand zich bevindt, de verjaardag studio waar de "50 jaar, MINI" Documentatie: het succesverhaal van 1959 tot 2009 - met gesproken bijdragen van MINI bestuurders en fans uit de hele wereld .

Wat een start - met name voor de exclusieve verjaardag edities MINI 50 MINI 50 Mayfair en Camden, die alleen zichtbaar zijn voor een paar meter afstand. Twee wereldpremières, die met hun onderscheidende design traditie en visie van MINI.

Gisteren, vandaag en morgen: Sure - dat zelfs Mission Control, een nieuwe generatie van systemen In Car Entertainment, wordt besproken. Minstens zo spectaculair, en toekomstgericht is de MINI Coupe Concept, een uitzonderlijke sportieve auto die een duidelijk beeld biedt in een nieuwe dimensie van go-kart Feelings.

Terug in 2009: Ook de nieuwe MINI One D toont zijn verbazingwekkende besparingspotentieel. Dit is het besturen van de toekomst - vooral in combinatie met minimalisme met EfficientDynamics, een pakket maatregelen voor het optimaliseren van het brandstofverbruik en de vermindering van de emissie tijd voor een kleine pauze? Waarom dan niet nemen van een drankje in de MINI Lounge en blader door de huidige editie van de MINI International. Je krijgt gewoon een gratis exemplaar met uw MINI voucher die u hier kunt downloaden.

Met nieuwe energie's next - met inbegrip van winkelen in de aangrenzende MINI Lifestyle Shop met een top-verkoper van mode herfst: de MINI 50 collectie, geïnspireerd door het trendy chique Brit.

En op het einde nog steeds wachten op de ultieme live-ervaring voor u: een proefrit op MEET MINI. 15 mini in alle motoren en lichaam varianten zijn klaar, open 10 tot 18 klok in de open ruimte in de voorzijde van hal 11 Rijbewijs en identiteitskaart niet vergeten!

Apropos: MINI MEET Vlak naast een kooi met een van de angrifflustigsten modellen van MINI, waarvan er slechts 68 keer in Duitsland. Nu zeker, u bent niet langer houdbaar ...

Online tickets voor de IAA in Frankfurt 17 tot 27 September 2009 zijn hier beschikbaar.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

11 sep 2009, 00:44

Damn ik wil ook..... :(
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

11 sep 2009, 09:05

mooie stand :shock:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

11 sep 2009, 09:06

Sven schreef:Damn ik wil ook..... :(
Ik zal een foto voor je maken Sven! :mrgreen: >)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

11 sep 2009, 09:33

Ik ga op maandag 21 sept :wink: Kan haast niet wachten! :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

11 sep 2009, 14:02

MaVaEe schreef:
Sven schreef:Damn ik wil ook..... :(
Ik zal een foto voor je maken Sven! :mrgreen: >)
Jeuj! (shakeit)

:lol:

Ik wil ze zien, voelen, aanraken, inzitten, ruiken, horen, rijden?!!!!

Terug naar “Events 2009”