02-09-2009: DF @ Zolder deel III

Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

02-09-2009: DF @ Zolder deel III

17 aug 2009, 18:52

Op woensdag 2 september organiseert Driving Fun van 13:00 - 18:00 het circuit van Zolder (50 km onder Eindhoven) gehuurd.
Ik ga (en Hans ook) maar DF kan nog enkele deelnemers gebruiken. Ik heb al meer meegedaan met DF trackdays en men heeft er 100% respect voor elkaars spullen, geen rare dingen tijdens DF trackdays.
Het originele bericht:
Driving Fun schreef:Het goede nieuws (voor de mensen die nieuw zijn): er gaan die middag uitsluitend DF'ers de baan op, dus niet druk (de vorige keer Zolder waren er op momenten één à twee auto's tegelijkertijd op de baan, dat was ook weer een beetje overdreven, maar het wordt dus sowieso geen file rijden), geen al te grote idioten op de baan (;)) en maximale fun voor iedereen.
Helaas hebben we circuitdagen op Zolder tot nog toe nooit ook maar in de buurt van kostendekkend kunnen organiseren, dus we moeten iets omhoog gaan met de prijs, maar daar krijg je dan ook een middag onvervalste driving fun voor terug en de prijs per uur is nog altijd niet hoger dan die voor Zandvoort!
De prijs voor de middag bedraagt €250 (de borg voor de transponder is vervallen omdat de ervaring leert dat die toch altijd netjes terug komen en het een hoop gedoe is om dat allemaal uit te zoeken iedere keer weer).

Net als altijd is het weer mogelijk om de helft van de rijtijd te combineren met de helft van de tijd vlaggen, dit kost dan €125.
Om het eerlijk te houden zal de helft van de tijd rijden zonder vlaggen niet meer mogelijk zijn (dit was stiekem ook veel te veel uitzoekwerk allemaal).
Hiervoor zijn overigens maximaal maar 16 plaatsen beschikbaar volgens het principe wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Niet rijdende marshalls zijn ook altijd welkom (zonder marshalls geen circuitdag), dus als je nou niet zelf in de gelegenheid bent om te komen rijden, maar toch graag zo dicht mogelijk bij de actie wil zijn, dan is dat een ideale kans. :)
Fotografen en filmcrew zijn uiteraard ook meer dan welkom.

En dan nu nog even de dingen die anders zijn t.o.v. Zandvoort (goed lezen s.v.p.!)
1) Op Zolder wordt d.m.v. een transponder de geluidsproductie van iedere auto gemeten. Dit gebeurt op twee plaatsen langs de baan (één keer links en één keer rechts, bij de brug en bij het begin van het rechte eind) en je mag niet boven de 95dB uitkomen.
De eerste keer dat je boven de 95dB komt krijg je op het rechte stuk een zwarte vlag met jouw startnummer erbij en moet je de pits in. Gebeurt het nog een keer, dan mag je de rest van de dag het circuit niet meer op.
Dit wordt bepaald en gemeten van het circuit zelf uit en hier hebben we verder als DF dus geen enkele invloed op!
95dB is overigens niet heel weinig, dus met een standaard auto zul je daarmee niet snel in de problemen komen (tenzij je 360 Stradale rijdt ;)), maar open uitlaten kun je - indien mogelijk - voor die dag beter vervangen door standaard exemplaren, better safe than sorry!

2) Het woord is al gevallen: de transponders. Iedere auto die het circuit op gaat moet worden uitgerust met een transponder (die op het eind van de dag ook weer teruggegeven moet worden aan het circuit). Daarvoor berekent Zolder een gezonde borg (afhankelijk van het aantal auto's tussen de €4000 en €7000) dus zorg er s.v.p. ook voor dat die dingen aan het eind van de dag ook weer allemaal terug komen, alle transponders moeten uiterlijk om 18:30 weer ingeleverd worden bij het circuit, dus kom die s.v.p. om 18:00 meteen inleveren!

Afbeelding
Stuur mij even een PM en ik zal je opgave doorsturen naar de organisatie en je de banknummers geven want het bedrag moet vooraf overgemaakt worden.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

17 aug 2009, 19:29

Super leuke baan! :D Alleen ik ga niet.. zit dan in Engeland.
Let alleen op het geluid, er zijn 2 meetpunten ga je over de 95db krijg je een zwarte vlag maak je daarna nog een keer teveel herrie mag je naar huis :wink:

Maar om een keer te proeven aan het circuitrijden is dit een unieke kans wat Berthil zegt er wordt super netjes gereden en het is een veilige baan.. bestel even goede remblokken en je Mini is er klaar voor!
Ri
Rini

17 aug 2009, 22:07

Hans schreef:....... Let alleen op het geluid, er zijn 2 meetpunten ga je over de 95db krijg je een zwarte vlag maak je daarna nog een keer teveel herrie mag je naar huis :wink:
Niets voor Bas dus :wink:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

17 aug 2009, 23:44

Er wordt op 7 meter afstand gemeten en 95 dB is best hard.
Bovendien zijn de meetpunten bekend dus kan je wat gas liften op die punten.

Als je er bovendien met zijn tweeën langsgaat weten ze niet wie het is en halen ze je er niet af.

Ik neem ook de gok met de nieuwe R56 Supersprint uitlaat.
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 875
Lid geworden op: 06 feb 2008, 16:52

18 aug 2009, 00:51

quattro gmbh schreef:Op 2 september neem ik een kijkje bij laguna seca raceway te monterey, california. Anders was ik (weer) even komen kijken.
Kleine kans dat ik je daar tegen ga komen ;)... Monterey is toch al een van mijn favorieten.
Beetje afhankelijk van mijn reisschema.

Ar.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

20 aug 2009, 10:39

Wat is het verschil tussen Driving Fun en Vrijrijden.nl (behalve de kosten)? Die laatste rijden nl. ook op Zolder zo nu en dan voor E1,- per min...
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

20 aug 2009, 10:45

Vrijrijden is een stuk drukker, rijden malloten tussen. Op DF kijkt men goed en gebeuren geen gekke dingen.

Ik had graag meegedaan, maar vind het zonde om mijn banden op te roken die er net nieuw onder liggen.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

20 aug 2009, 14:47

Inderdaad, bij vrijrijden.nl rijden malloten in knakenbakken mee. Bovendien hebben die een commercieel belang.

Driving Fun heeft geen commercieel belang, bij Zolder moet er zelfs geld bij vanuit de clubkas.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

20 aug 2009, 15:50

StefanCS schreef:Vrijrijden is een stuk drukker, rijden malloten tussen. Op DF kijkt men goed en gebeuren geen gekke dingen.

Ik had graag meegedaan, maar vind het zonde om mijn banden op te roken die er net nieuw onder liggen.
Beek heeft nog een mooi setje slicks liggen voor de Mini incl. zwarte ATS velgen 8)
En de slijtage valt mij reuze mee trouwens.. een Mini is niet zo zwaar en als jij netjes je ronden rijd slijt het echt niet hard.. tenzij je gaat gooien smijten, de remblokkken slijten veel harder want die zijn te klein en je krijgt fading, harde remblokkken kopen voordat je de baan op gaat!
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

20 aug 2009, 15:50

@Berthil (en anderen uiteraard)

Ff off topic (sorry :oops: ) maar ik zou op termijn wellicht ook wel eens het circuit op willen.

Anders dan de genoemde malloten, ben ik vrij zeker van mijn kunnen en das niet zo hoog (op het circuit dan :D )

Weten jullie een goede plek om eens in een paar dagen een goede rijvaardigheidcursus te doen (die school op zandvoort bv?) zodat ik zaken als de apex aansnijden, remmen en vooral opletten kan leren, zodat je de Berthils van deze wereld niet voor de voeten rijdt... :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

20 aug 2009, 17:05

Ik heb zo'n cursus gedaan op Zandvoort en die viel qua leren behoorlijk tegen. Je moet gewoon de baan op en lekker rondjes rijden op een manier waar jij je lekker bij voelt en zo leg je de lat steeds een stukje hoger wanneer je daar zin aan hebt. Als je het leuk vind en vaker gaat laat je je auto meegroeien qua remmen e.d. Zo heb ik het ook gedaan.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

20 aug 2009, 18:42

Gewoon een keer langskomen wanneer wij ook op de baan zijn en wat rondjes meerijden of wij rijden met jou mee..
15-10 weer met DF op Zandvoort
even aanmelden en inschrijven.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=15573

Of mee naar Zolder, ook een leuke baan! 8)
jimmysx
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hilversum
Berichten: 903
Lid geworden op: 22 aug 2007, 12:22

20 aug 2009, 19:42

Ik denk dat ik het niet ga redden ivm de verbouwing thuis. Ik had zeker zeer graag mee gewild! Wellicht dat het nog lukt maar dan laat ik het wel ff weten! :wink:
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

20 aug 2009, 20:20

Hans schreef:Gewoon een keer langskomen wanneer wij ook op de baan zijn en wat rondjes meerijden of wij rijden met jou mee..
15-10 weer met DF op Zandvoort
even aanmelden en inschrijven.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=15573

Of mee naar Zolder, ook een leuke baan! 8)
Mag ik mij daar ook voor aanmelden? 8)

Terug naar “Events 2009”