Navigatie en entertainment systeem

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
ryan00141
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2021, 22:54

Navigatie en entertainment systeem

25 aug 2021, 23:21

Goedenavond, recent heb ik een nieuwe mini gekocht met navigatie en infotainment systeem. Het gaat om een mini F55, MINI ONE, uit november 2018. Ikzelf heb nog nooit gewerkt met geïntegreerde navigatie etc en ben daar dus best een groentje in. Ik loop tegen enkele dingen aan.

1. Hoe kan ik zien welke versie navigatie en heb, en hoe weet ik of ik moet updaten? Is updaten daarna mogelijk om zelf te doen, of moet ik een USB stick bij MINI kopen voor de meest recente versie?

2. Hoe kan ik zien welke versie mijn infotainment systeem heeft, en hoe weet ik of ik die moet updaten? Daarnaast, waar vind ik deze update? Ik heb recent een update gedownload via https://www.mini.com/en_MS/home/mini-connectivity.html op basis van mijn VIN, echter gaf deze versie aan dat deze niet compatibel was met mijn mini.

3. Online zag ik dat er een nieuwe 2021 versie van het infotainmentsysteem is. Ik heb zelf het scherm met touchscreen, maar wel met de 2 zwarte balkjes aan de zijkanten. Is het mogelijk om de nieuwe update in mijn mini te krijgen (zonder het scherm te vervangen etc), of is er voor deze versie van het scherm geen update?

Ik heb in de bijlage even een foto van de huidige versie van mijn infotainment systeem gezet.

Zoals aangegeven ben ik volledig nieuw hierin, ik hoop hier zelf de informatie te vinden voordat ik bij een dealer tientallen (al dan niet honderden) euro's kwijt ben aan onnodige updates. Online vind ik redelijk wat informatie, maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer, of het werkt niet (zoals de recente update) of het is niet geschikt voor mijn mini. Ik hoop hier eventueel wat nuttige linkjes te vinden, of iemand die me er mee kan helpen.

Stuur gerust een priveberichtje! Alvast bedankt! :)
IMG_6613.jpeg
LucP
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 apr 2018, 11:37

Re: Navigatie en entertainment systeem

26 aug 2021, 10:16

Heeft iedere Mini geen 3 jaar gratis updates? Even via een dealer gaan?
ryan00141
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2021, 22:54

Re: Navigatie en entertainment systeem

26 aug 2021, 10:24

Dat zou zomaar kunnen hoor, heb nu contact met NDH Automotive, zij geven aan dat ik zou kunnen updaten naar de 2019-03 versie, maar geven ook aan dat deze niet meer te downloaden is
ryan00141
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2021, 22:54

Re: Navigatie en entertainment systeem

26 aug 2021, 13:30

LucP schreef:
26 aug 2021, 10:16
Heeft iedere Mini geen 3 jaar gratis updates? Even via een dealer gaan?
Je had inderdaad gelijk, heb tot nov dit jaar een abonnement. Zojuist de 2021-3 versie gedownload en geïnstalleerd :) Thanks!

Nu nog de gewone update van het systeem en de mogelijkheid of de nieuwe infotainment upgrade ook op het 6.5 inch scherm mogelijk is. Heb het aanbod van NDH Automotive gekregen om daar met korting te testen of het nieuwe systeem mogelijk is op een 6.5' scherm, dit ligt voor mij echter niet in de buurt, iemand andere ideeën? Lijkt me toch sterk dat de update alleen voor de 8 inch schermen blijft...
Stefman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 nov 2014, 20:45

Re: Navigatie en entertainment systeem

13 sep 2021, 22:33

Ik heb een F55 uit 2029 met 8 inch scherm, ik zou graag het nieuwe infotainment 2021 systeem erop willen hebben. Kan ik dit zelf updaten, zo ja waar kan ik dit downloaden? Of moet ik dit bij de dealer laten doen?
To infinity and beyond
deusjevo
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 aug 2021, 10:20

Re: Navigatie en entertainment systeem

13 sep 2021, 23:11

Zaterdag mijn “nieuwe” Clubman Cooper uit 2016 ophalen.

In het systeem zaten nog navigatiekaarten van 2018.
Het systeem wordt nu ge-update (met een USB stick?) door de verkopende MINI garage.
Schijnt normaal iets van 135 euro te kosten en nu actie voor 68 euro?
Midnight black MINI Clubman Cooper 100kW uit 2016 :icon_top:
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Navigatie en entertainment systeem

14 sep 2021, 10:24

deusjevo schreef:
13 sep 2021, 23:11
Zaterdag mijn “nieuwe” Clubman Cooper uit 2016 ophalen.

In het systeem zaten nog navigatiekaarten van 2018.
Het systeem wordt nu ge-update (met een USB stick?) door de verkopende MINI garage.
Schijnt normaal iets van 135 euro te kosten en nu actie voor 68 euro?
Je kan ook onze sponsor NDH even benaderen. Die hebben ook altijd een goede prijs voor je navigatie-update.
Check www.ndh.nu
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
deusjevo
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 aug 2021, 10:20

Re: Navigatie en entertainment systeem

14 sep 2021, 11:06

Midnight black MINI Clubman Cooper 100kW uit 2016 :icon_top:

Terug naar “Kletshoek”