Aankoop mini; doen of niet?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Kwinten
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2016, 20:47

Aankoop mini; doen of niet?

31 jan 2016, 16:12

Voordat ik mij voorstel wil ik graag natuurlijk eerst een Mini... En op korte termijn komt er eentje, en dan ik stel ik mij voor (van een V70 T-5 worden ze vast niet blij hier) :icon_top:

Tot die tijd nog graag wat aankoopadvies gewenst. Ik heb een Mini op het oog, en qua koop heb ik er redelijk wat vertrouwen in maar toch wat laatste twijfel. Kunnen/willen jullie mij hierbij helpen?

Ik heb een Cooper uit augustus 2004 op het oog (met 211.000 op de teller), maar het is toch nog net de pre-faceliftmodel met Midland bak dus.
Wat sceptisch een rondje gereden vreemd genoeg geen gekke geluiden of moeilijk schakelgedrag en dus een prima indruk van de bak. Enige puntje is dat de achteruit er wat moeilijk uit gaat (lees: UIT, niet in). De koppeling is ook onlangs vervangen.

1. Op internet lees je alleen maar horrorverhalen over de bak (zo is internet natuurlijk), maar als de bak nou prima schakelt lijkt me dat een aanvaardbaar risico... of ben ik dan te eigenwijs/enthousiast?
2. Is 211.000 veel voor een Mini? Volgens mij wel, want op Marktplaats zie ik de standen niet hoger uitkomen dan 280.000. Ik rij nu een V70 voor 310.000 en dat kan prima voor Volvo-begrippen. Hoe zit dat met Mini? Met goed onderhoud kom je een heel end denk ik...?

Doen of niet doen?

Alvast bedankt! :icon_top:
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Aankoop mini; doen of niet?

31 jan 2016, 16:30

Heeft de Cooper wat je op het oog hebt, reeds een gereviseerde versnellingsbak of een nieuwe?
Meestal krijg je de problemen tussen de 100.00 - 120.000 km.
Bij mij gaf versnellingsbak bij aankoop ook een prima indruk, dacht echt dat het aan bestuurder moest liggen totdat ik na 20.000 km een nieuwe versnellingsbak kon plaatsen.
Maar er zijn ook Mini's met de slechte Midland versnellingsbak die geen problemen hebben.

Mijn One uit 2003 is net verkocht na 8 jaar in bezit te hebben gehad, de One had 223.500 km op de teller en reed perfect.

In de club en op fb zitten paar Mini's boven de 300.000.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Aankoop mini; doen of niet?

02 feb 2016, 00:46

bouwdatum augustus 2004 zit lekker op het randje tussen prefacelift en facelift. Zou goed onderzoeken welke bak er precies inzit.
Bij 200+ kilometer komen er wel diverse onderdelen in aanmerking voor revisie of vervanging. Zelf zit ik net boven de 200k en m'n portemonnee doet zeer. Als de versnellingsbak bij 120k vervangen is, komt die binnenkort gewoon nog een keer aan de beurt. (tenzij een ander type is geplaatst bij vervanging)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “Kletshoek”