BPM aangifte MINI r55 hampton

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Stak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:44

BPM aangifte MINI r55 hampton

01 feb 2018, 11:56

Beste,

Ik heb gister een MINI R55 cooper D hampton edition in België gekocht, welke ik nu moet importeren. Ik heb het vervoer van België naar het RDW geregeld, een afspraak bij het RDW gemaakt voor keuring + apk en een eendagskenteken aangevraagd. Nu dien ik alleen nog de BPM aangifte te doen. Hier loop ik echter tegen een aantal onzekerheden aan:

- De auto is gefabriceerd in oktober 2011, maar op naam gezet in januari 2012. Wat is het relevante jaar voor de BPM aangifte? (ik vermoed zelf 2012?)

- Ik heb autotelex geprobeerd omdat zij beschrijven dat ze voor vrijwel alle auto's de opties inclusief prijzen in de database hebben staan. Echter was dit niet het geval voor de MINI clubman cooper D hampton edition (alleen visibility pack + leder staan er standaard in). Dit betekent dat ik de opties zelf toe moet voegen. Ik heb geen optielijst van 2012 (of 2011? zie vraag hierboven) kunnen vinden inclusief prijzen. Daarom heb ik mijn optielijst + prijzen aangevraagd bij KIS-BMW. Zij melden echter dat er geen rechten ontleend kunnen worden aan de prijzen die zij naar mij sturen en dat de originele prijzen af kunnen wijken. Daarnaast wijkt de catalogus prijs die autotelex aangeeft af van de catalogusprijs die KIS-BMW mij geeft (al is dat maar 300 euro verschil). Al met al een beetje onduidelijk.

Wat raden jullie mij aan? (hoe kom ik aan prijzen, goede bpm aangifte calculators etc.)

Ik hoor graag van jullie!

- Hans
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: BPM aangifte MINI r55 hampton

01 feb 2018, 12:19

Vul gewoon in wat er in je auto zit.
Ondanks dat het een Hampton uitvoering is, wil dat niet zeggen dat die hetzelfde uitgevoerd is als in Nederland.

Niet kijken wat standaard was, gewoon invullen wat er in je auto zit.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Stak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:44

Re: BPM aangifte MINI r55 hampton

03 feb 2018, 12:57

Bedankt voor je antwoord BMX. Ik ben onderhand al weer wat wijzer.

Ik heb het originele bestelconfiguratie inclusief opties en prijzen (ex. en incl. BTW) in pdf ontvangen van de verkoper. Deze prijzen zijn echter Belgische prijzen (en dus ook zonder BPM). Weten jullie of het mogelijk is deze prijzen aan te houden voor de BPM aangifte hier in Nederland?
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: BPM aangifte MINI r55 hampton

03 feb 2018, 13:40

Ik zocht het meestal zelf uit, maar bij de Clubman heb ik het laten doen voor 25 euro door een onlinetoko. Ze kwamen 300 euro lager uit dan ik zelf (even snel) had berekend.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S

Terug naar “Kletshoek”