Welke motoren hebben er allemaal in Mini gezeten?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Welke motoren hebben er allemaal in Mini gezeten?

19 apr 2020, 14:50

Olaf,

beide nette auto's zo op het eerste gezicht, die zwarte iets completer, sportstoelen, kantel/schuifdak (moet je jaarlijks (laten)onderhouden), CHILLI uitvoering tov Pepper blauwe uitvoering.
Ik kan bij de blauwe niet zien of er een 2-spaaks of 3 snaaks stuur in zit, wordt wel aangegeven dat beide Multifunctioneel stuur hebben dus de knoppen op het stuur zijn aanwezig. Beide import, die zwarte komt uit Duitsland zoals in het boekje te lezen en heeft netjes zijn onderhoud gehad, geldt ook voor de blauwe.
Zijn beide facelift model COOPER met N16 blok, vergelijkbare MINI's, nu is het een kwestie van proefrijden en fysiek kijken hoe de auto erbij staat. Beide mooie Coopers, niets mis mee maar je moet altijd gaan kijken, krijg je garantie, onder de motorkap kijken, auto checken of er lekkages zijn, remmen checken, hoe zien de remschijven eruit (slijtage), banden conditie etc.

De zwarte is de meer completere MINI dus persoonlijk zou ik eerder gaan voor de zwarte. Voor wat betreft kleur vindt ik persoonlijk de blauwe kleur mooier dan zwart maar dat is met een 2de hands auto kopen, de kans dat je tegen precies de kleur aanloopt die je wil met de juiste opties maar de zwarte is echt een mooie uitvoering.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Welke motoren hebben er allemaal in Mini gezeten?

19 apr 2020, 15:35

Als je twijfelt over een kilometerstand dan moet je het chassisnummer vragen van de verkoper of een proefrit maken en dan onderweg even het chassisnummer noteren. Er zijn meerdere sites waarbij je via opvragen met chassisnummer alle info krijgt van de auto, of er schades mee geweest zijn met meestal foto's en kilometerstand(en) dus dan weet je of er met de kilometerstand is gerommeld en/of de auto ooit schade heeft gehad. Zijn wel kosten aan verbonden voor het opvragen van een rapport (~ 10-15 €).

Ik zou dat doen als je echt een exemplaar hebt gevonden die aan je wensen voldoet en ook na een proefrit goed aanvoelt. Dan kan dit de laatste stap zijn voor bevestiging dat de info vwb de auto klopt.

Het is ook heel afhankelijk van de verkopende partij, mijn R55 Clubman, komt u Zwitserland en heeft Martijn Schols Auto's gekocht. Hij wist dat ik een Clubman zocht en heeft voordat de auto in Nederland was foto's laten zien. Ik had mijn R56 al bij hem in onderhoud en zeer tevreden met deze garage dus de auto op voorhand gekocht op de voorwaarde dat hij on orde was. Toen de auto in Nederland was een proefrit gemaakt en daar kwam een groot gebrek naar voren (problemen met de versnellingsbak die uiteindelijk gereviseerd is geworden omdat er geen 2de hands exemplaar te vinden was) wat door Schols Auto's netjes is opgelost op hun kosten. Hiernaast wat kleinere dingen maar dat werd voor aflevering allemaal netjes door Schols op hun kosten gefikst. Er zou de volgende zo weer bij hem kopen maar dat is altijd een kwestie van aanvoelen en eventueel wat research doen op Internet. Ik heb mijn eerste 2de hands MINI bij Brunveld gekocht in Hoogeveen en ondanks dat ik het bedrijf niet kende eerst wat research gedaan op Internet. Bij de eerste keer dat ik daar ben gaan kijken meteen een goed gevoel over de verkoper, geen gladde praatjes maar gewoon normaal verkoop en eerlijk verhaal. Uiteindelijk de MINI daar gekocht en nooit geen dag spijt van gehad.

Altijd moeilijk voorspellen of met een import auto geknoeid is, dan kan ook gebeuren met een NL auto hoewel als er NAP bij zit het met de kilometerstand makkelijk te controleren is. Maar het zegt niets over de staat van de auto, heeft die schade gehad, verbruikt die veel olie, zijn er verborgen gebreken.....

Veel kun je zelf uitsluiten en voor de rest moet je ook een beetje geluk hebben.

Succes met de zoektocht/koop
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Welke motoren hebben er allemaal in Mini gezeten?

19 apr 2020, 20:15

Natuurlijk kun je via een zoekopdracht een redelijk goede auto kopen maar dan kost het je altijd bijna zoveel als eentje hier kopen ,tenzij het om een vrij nieuwe gaat.De enige die er wijzer van wordt is de verkoper .
Als je bv een mini van rond de 10k koopt scheelt het je na alle kosten mischien 1k lijkt een hoop geld maar niet als je achteraf nog kosten krijgt.
Voor wat betreft de site s die de gegevens checken die checken alleen wat er in NL met de auto is gebeurd .
Je kunt zelf met het chassisnummer of meldcode al heel veel uitsluiten via de OVI vd rdw.
Ik kan hier helaas meer verhalen schrijven over waar het niet goed is gegaan Dan wel.
Zelfs over zelf rechtstreeks van de Duitse dealer geïmporteerde auto s.en dan geen mini maar echte dikke Duitsers van meer dan een ton.
Waarom een mini uit het buitenland halen terwijl er hier duizenden rondrijden en er vele honderden te koop staan.
Blijft toch altijd lastig om zo n auto na verloop van tijd door te verkopen .veel mensen haken al af bij het woordje import .zeker als je hem binnen afzienbare tijd weer verkoopt ,
staat nu een S op mp geïmporteerd na 9 maanden al te koop. Dan denk ik waarvoor ? bevalt de auto niet of is er toch wat mee.Dat zeggen ze er nooit bij.
Auto s blijft een moeilijk verhaal als het kan altijd op de brug zetten dan kun je daadwerkelijk kijken of hij goed is
Of gewoon goedkoop kopen op bv een veiling zodat je nog marge hebt om e.e.a te herstellen.
of van de eerste eigenaar .Maar die zetten hem op MP en meestal niet op reguliere site s ,bv gaspedaal vermeldt niet de auto s van MP om dat ze meestal niet kloppen alle “echte “ autosites controleren de gegevens voor hij op hun site komt en zelfs dat gaat nog wel eens mis .
Maar gelukkig “de meeste mensen deugen “ :lol: behalve autohandelaren :lol: het is en blijft toch handel.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Welke motoren hebben er allemaal in Mini gezeten?

19 apr 2020, 23:09

Er word veel geïmporteerd omdat er in Duitsland vaak auto’s te koop zijn die rijker uitgevoerd zijn met leuke pakketten en opties. De prijs ligt lager in verhouding en voor oudere auto’s is de bpm erg laag. Als je een beetje handig ben kun je een auto zelf importeren en rij je voor hetzelfde geld in een rijk uitgevoerde auto, of een kale Nederlander. In sommige gevallen kan dat goedkoper zijn, als je maar oppast wat je koopt, of het nu import is of niet. Ik ben het er dus niet mee eens dat je om import heen moet lopen en rij zelf ook vrolijk in een Mini rond die zijn leven begon bij onze buren in Beieren.
Gebruikersavatar
Olaf79
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Alphen aan den rijn
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:47

Re: Welke motoren hebben er allemaal in Mini gezeten?

28 apr 2020, 15:02

Het is wel lastig om wat te kunnen vinden. Vind alles mooi :lol: :lol:

Nu viel de volgende 2 op
https://www.autowereld.nl/mini/mini-coo ... tails.html
https://www.autowereld.nl/mini/mini-one ... tails.html

Welke vinden jullie beter?

Terug naar “Kletshoek”