Loop Spoke 16 inch velgen van WSP Italy - kwaliteit?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Geoff123
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2021, 10:46

Loop Spoke 16 inch velgen van WSP Italy - kwaliteit?

25 mar 2021, 17:14

Hoi allen,

Voor onze Mini One uit 2009 kan ik een setje Loop Spoke 16 inch velgen overnemen voor een prima prijsje. Ze zijn alleen imitatie van WSP Italy. Iemand hier ervaring mee? Toch beter het dubbele betalen voor een set origineel?
Dank alvast!
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Loop Spoke 16 inch velgen van WSP Italy - kwaliteit?

25 mar 2021, 17:51

Origineel en nieuw is altijd beter,maar imitatie hoeft niet slecht te zijn .tenzij je ze onder een jcw of GP zet :D dan zou ik zeker voor origineel gaan ,maar over het algemeen worden velgen die binnen de EU verkocht of geproduceerd worden voorzien van een veiligheids keurmerk .een ander verhaal wordt het als je ze zelf van buiten de EU gaat importeren maar dat is niet het geval.
Enige puntje is altijd met 2e hands velgen hoeveel km is er al mee gereden misschien zijn ze al 6 x van eigenaar gewisseld en hebben 800.000 km gereden dan zijn ze ook niet meer zo fris of zijn ze in het verleden hersteld van schade.tegenwoordig koop je voor een redelijk bedrag nieuwe velgen en zeker 16 inch is niet zo duur.ik zou even kijken wat ik voor hetzelfde bedrag nieuw zou kunnen kopen of met een beetje extra. :wink:
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Loop Spoke 16 inch velgen van WSP Italy - kwaliteit?

25 mar 2021, 17:56

Nb als je ze voor een mooi prijsje kan kopen zou ik wel even na denken of het niet te mooi is om waar te zijn .als je bv velgen koopt met centreerringen en ze passen niet 100% of hebben dat niet gedaan hangen of hingen ze op de bouten en dat wil je echt niet :shock: ook worden er wel eens goedkoop afgedraaide velgen verkocht om de ET passend te krijgen ook dat wil je niet :o dus nu ook weer is het te mooi om waar te zijn dan is dat ook vaak het geval .
Geoff123
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2021, 10:46

Re: Loop Spoke 16 inch velgen van WSP Italy - kwaliteit?

25 mar 2021, 18:03

Thanks Peter. Ze zien er erg netjes uit (geen schade) en hebben nog Bridgestone banden uit 2016 erop (die ik uiteindelijk wel moet vervangen). Velgen lagen blijkbaar onder een Clubman.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Loop Spoke 16 inch velgen van WSP Italy - kwaliteit?

25 mar 2021, 18:10

Ik zeg gewoon doen :D ,je kunt ze altijd weer doorverkopen >) let wel even op de correcte banden maat ( hoogte) anders krijg je een afwijking op de km teller.spreek uit ervaring :? 40 ipv 45 er onder gehad :wink:
Geoff123
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2021, 10:46

Re: Loop Spoke 16 inch velgen van WSP Italy - kwaliteit?

25 mar 2021, 19:46

Dat is waar!
Banden zijn toch 195/55 r16 voor de 16 inch Mini velgen?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Loop Spoke 16 inch velgen van WSP Italy - kwaliteit?

26 mar 2021, 08:18

Peter koster schreef:
25 mar 2021, 17:51
Origineel en nieuw is altijd beter,maar imitatie hoeft niet slecht te zijn .tenzij je ze onder een jcw of GP zet :D dan zou ik zeker voor origineel gaan ,
Kan je dit voor mij toelichten waarom origineel 'altijd beter' is?
Licht dan ook gelijk toe waarom op een JCW of GP geen imitatie velgen zou moeten monteren.. want ik zie het probleem niet
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Loop Spoke 16 inch velgen van WSP Italy - kwaliteit?

26 mar 2021, 10:45

WSP Italy is prima kwaliteit, denk één van de betere replica's. Kun je zonder problemen doen.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Loop Spoke 16 inch velgen van WSP Italy - kwaliteit?

26 mar 2021, 18:16

Als je op een auto met veel vermogen / trekkracht goedkope velgen monteert en je gebruikt de auto waarvoor hij ontwikkelt is zou je zo maar je velgen na een korte tijd aan puin kunnen trekken ,heb het al vaker zien gebeuren dat wielen gewoon scheuren of zelf afbreken.
Originele velgen zijn speciaal ontwikkelt voor dit soort auto s en duurzaam getest ik zou op een GP of om in het rijdtje te blijven een M5 echt geen goedkope imitatie velgen monteren ,enerzijds als je je zo n auto kunt permitteren dan kun je ook wel serieuze velgen betalen anderzijds speelt er ook nog een veiligheids aspect mee mijn inziens.
Maar als je vd club van 100 bent is er natuurlijk geen enkel probleem :D

Als je meer onderbouwing wilt gewoon de technische data sheets lezen en vergelijken van origineel en imitatie ( voor zover die al beschikbaar zijn) vaak worden imitatie velgen gemaakt voor de goedkopere uitvoeringen en behoeven dus minder kwalitatief te zijn .over het algemeen als mensen nieuwe of andere velgen kopen kijken ze alleen naar inch, steekmaat en design echter nooit naar de geschiktheid op basis van technische data.

Terug naar “Kletshoek”