Te Koop: R56 Mini Cooper D uit 2008

Je (particuliere) MINI te koop aanbieden doe je hier (uitsluitend actieve forumleden)
Samsara
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2010, 02:08

Te Koop: R56 Mini Cooper D uit 2008

10 jan 2023, 19:04

Beste medeliefhebbers. Na 12 jaar als tweede eigenaar voor m’n Dooper gezorgd te hebben, gaat deze nu de verkoop in. Ik heb inmiddels een andere Mini waar m’n kids in passen :-) (daarover later meer).

Het gaat nu om een R56 MINI Cooper D Chili, bouwmaand & -jaar 07-2008, kleur: Lightning Blue met een zwart dak en zwarte spiegelkapjes.
Kilometerstand: 330.500+
Geldige APK tot 1 November 2023

De MINI heeft de volgende opties af fabriek:

- Chili (opties onderstaand meegenomen)
- automatische start/stop functie
- brake energy regeneration
- met leder bekleed drie-spaaks sportstuurwiel (multifunctioneel)
- Cooper spoiler
- Chrome Line interior
- Chrome Line exterior
- dak en spiegelkapjes zwart
- elektrisch bedienbaar schuif-/kantelbaar panoramadak
- in hoogte verstelbare passagiersstoel
- middenarmsteun
- halflederen sportstoelen (kleur: blauw(leer)/zwart(stof))
- opbergpakket
- Colour Line: Dark Grey
- hemelbekleding antraciet
- extended decor contents
- interieurdelen Pianoblack
- mistlampen
- climatecontrol
- boordcomputer
- lichtpakket (overal LEDjes)
- deactivatie bijrijders airbag
- radio MINI Boost CD
- Bluetooth mobiele telefoon voorbereiding (werkt gewoon / kan telefoon koppelen)
- extra sleutel met afstandsbediening
- witte knipperlichten (rondom)
- cruisecontrol (bediening op het stuur)

Wat is er aan de auto gemodificeerd:

- Silver Vision knipperlichten voor
- Craven Speed short antenne
- JCW Aero I pakket met Aero II ondergrill!
- Aero-Twin ruitenwissers van Bosch
- R112 JCW 17 Inch Cross Spoke velgen
- JCW naafdoppen
- H&R verlagingsveren (30 mm voor en achter)
- Spoorverbreders
- Gechipt (Beek software, 135 BHP en 284 Nm)
- JCW Sidescuttles
- Originele MINI CD houder, zonneklep
- Originele MINI sunscreens achter

Huidige staat:

Auto is altijd goed onderhouden. Relatief recent (qua kilometerstand) is de koppelingsgroep vervangen en daar vóór is de turbo gereviseerd. Bij 240.000 Km is de distributieriem vervangen. Onderhoudshistorie (in de vorm van bonnen) aanwezig. Buiten- en binnenkant van de auto zijn netjes voor z’n leeftijd.

Maar er is nu wel één en ander mis:

- Auto komt met twee Keyfobs waarvan er 1 een nieuwe buitenkant nodig heeft omdat de knopjes losgekomen zijn door vele gebruik. Andere Keyfob is als nieuw maar de batterij blijkt leeg. De Keyfob waar de knopjes van af zijn komt soms moeilijk los uit dashboard. De andere keyfob gaat gewoon goed in en uit.

- Recent is de ruitenwisser achter afgebroken (ik vermoed kwajongens). De losse ruitenwisser ligt achterin de auto. Ruitenwisser-motor en -as nog helemaal werkend/heel.

- De accu lijkt slecht. Als ik maar kort zonder draaiende motor iets aan laat staan gaat het lampje al branden.

- Motor draait ruw. Kan door de accu komen, maar dat is niet zeker. Er lekken ‘ergens’ onder de motorkap uitlaatgassen die hun weg vinden de cabine in (vooral als de verwarming aan staat). Dit ‘moet’ een eventuele koper oplossen alvorens lange stukken te gaan rijden aangezien het inademen van uitlaatgassen zeer gevaarlijk/potentieel dodelijk is. Een garage die ik heb gesproken gaf aan dat het ‘kan’ komen door één of meerdere lekkende inspuiters, maar die zijn alle vier vrij recent vervangen. Dat lijkt me dus stug.

- Tot slot koelt de Climate control niet meer. Ik denk dat die bijgevuld moet worden (AC werkt wel nog met verwarmen om lucht in de auto te drogen als het regent).

Ik heb zelf geen tijd meer om het op te lossen. Simpelweg niet de middelen en locatie voor en bovendien al een andere auto. Iemand die zelf handig is en het als projectje ziet kan er wellicht weer wat van maken, maar het kan ook zijn dat de motor gewoon op is. Misschien is er iemand die de gok wil wagen… of heeft iemand wel interesse in de auto voor de extra’s die er op en aan zitten (parts car)?

Vraagprijs: €2.250

Eventuele reacties graag in PB of telefonisch (Whatsapp) op 0620268769

Mvg,

Marten
77C85458-22A0-42AC-8EDC-1330E48919A8.jpeg
D588285E-08C8-4288-AD3D-11B836A3CEF7.jpeg
544ABD02-CD95-4292-B8E1-7A4BBFCB895F.jpeg
Afbeelding

Terug naar “Te koop aangeboden: MINI particulier”