Hoogste bergpas van Europa...

Heb je met je MINI een mooie vakantietrip gemaakt of heb je ideeën om met je Mini op vakantie te gaan. Plaats dan hier je verslagen/voorstellen.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

Hoogste bergpas van Europa...

20 feb 2011, 20:16

Het zit in mijn hoofd :s om de hoogste (begaanbare) bergpas van Europa op te zoeken, namelijk de Collado del Veleta (in de Sierra Nevada) met 3199m.
Ik zou deze pas (het laatste stuk is niet geasfalteerd) graag per auto willen bereiken maar heb gelezen dat er een slagboom lager op de berg staat waar alleen fietsers verder mogen.
Zijn er onder de NewMiniClubbers mensen die de route al een keer gereden hebben 8) of er meer info over hebben?
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

20 feb 2011, 20:35

Ik ben wel met de motor en auto door de Sierra Nevada gereden maar deze was mij niet bekend. Maar misschien ben ik er wel geweest en wist ik het zelf niet :)

Dit was in de zomer en we konden niet verder.

Afbeelding

Ik ben er al drie keer geweest, Zuid Spanje (Andalusië) en de Sierra Nevada is erg mooi. Dit najaar ga ik er weer motor rijden. Laat even weten als je gaat en tips nodig hebt want er is daar in die regio veel te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

20 feb 2011, 22:31

Das wel handig, Berthil, dat jij er geweest bent....waar ben je trouwens niet geweest :wink: ....als het plannetje dat ik in mijn hoofd heb doorgaat klop ik nog aan voor wat info over Andalusië en de Sierra Nevada...leuke pics trouwens 8)
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

20 feb 2011, 22:34

zie trouwens net dat ik mijn 1000ste en met deze mijn 1001ste bericht heb gehaald......pfffff eindelijk :wink:
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

24 feb 2011, 21:31

http://www.xs4all.nl/~marcz/REIZEN/reis ... eel.2.html

http://www.xs4all.nl/~marcz/REIZEN/reis ... eel.3.html
Na die 6 km - op een hoogte van 1830m - staat een bord dat waarschuwt de rest van deze weg (32km) uitsluitend met een terreinwagen te berijden. Die 32km op het bord klopt niet, maar dat komt omdat dat bord vroeger in Capileira stond en na het asfalteren gewoon verplaatst is zonder de tekst aan te passen! Vanaf dit punt is het nog zo'n 25km klimmen. De weg is op dit punt goed te berijden, we worden door een paar personen auto's gepasseerd, een enkele durfal komt ons vanaf de andere kant met een camper tegemoet en je ziet er wat motorrijders.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

25 feb 2011, 00:01

Marcel Always Open schreef:http://www.xs4all.nl/~marcz/REIZEN/reis ... eel.2.html

http://www.xs4all.nl/~marcz/REIZEN/reis ... eel.3.html
Na die 6 km - op een hoogte van 1830m - staat een bord dat waarschuwt de rest van deze weg (32km) uitsluitend met een terreinwagen te berijden. Die 32km op het bord klopt niet, maar dat komt omdat dat bord vroeger in Capileira stond en na het asfalteren gewoon verplaatst is zonder de tekst aan te passen! Vanaf dit punt is het nog zo'n 25km klimmen. De weg is op dit punt goed te berijden, we worden door een paar personen auto's gepasseerd, een enkele durfal komt ons vanaf de andere kant met een camper tegemoet en je ziet er wat motorrijders.
THX Marcel, deze links had ik ook al gegoogled.....maar als je nog meer kunt vinden :wink: ...
Heb trouwens vandaag de vlucht en het hotel (incl BMW X1 8) ) in Malaga geboekt....vertrek in mei voor een lang en hopelijk erg mooi weekend. Malaga, Granada, Sierra Nevada, Marbella en Gibraltar here I come :D
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35

Terug naar “Vakantie”