Frankrijk met een Mini Cabrio

Heb je met je MINI een mooie vakantietrip gemaakt of heb je ideeën om met je Mini op vakantie te gaan. Plaats dan hier je verslagen/voorstellen.
Governorrob
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 jul 2011, 16:26

Frankrijk met een Mini Cabrio

19 sep 2011, 18:54

De zomervakantie voor 2011 zou oorspronkelijk een motorvakantie worden. Doordat we echter weinig hadden gereden leek ons een vakantie naar de Pyreneeën, niet zo’n goed idee. Dus werd het een autovakantie aangezien Petra haar ouders in Frankrijk wilde bezoeken. Ze had het helemaal uitgezocht eerst enkele dagen naar haar ouders in Montauban, bij Toulousse, daarna nog een week naar de Provence. Aangezien ik al jaren een cabrio wil en Petra toe was aan een nieuwe auto, hebben we dus een Mini Cooper cabrio gekocht. Die mocht dan gelijk mee met vakantie, dan maakt hij lekker wat kilometers in de garantieperiode! Petra had nog haar twijfels of alles zou passen. Maar met 1 tas in de bagageruimte en 1 op de achterbank kon het eerste deel van de reis, 1100 km, aanvangen. Uiteraard alleen maar snelweg en peage waardoor we in iets meer dan 10 uurtjes op de plaats van bestemming waren! Het verbruik van 7,2 liter op 100 km met een gemiddelde snelheid van 102 km/u

In de omgeving van Montauban liggen schitterende dorpjes voor mooie foto’s. Zo zijn deze foto’s in Castelnau-de-Montmiral gemaakt.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze zijn gemaakt bij een kerkje onderweg.

Afbeelding
Afbeelding

Vanuit Montauban moesten we naar de Provence! Nou heb ik voor het motorrijden een Garmin, dus ik kon de routes op de computer maken. De eerste route die de computer maakte ging grotendeels over de snelweg. Dat was natuurlijk niet de bedoeling dus ging ik tussenpunten plaatsen. Uiteindelijk is het onderstaande route geworden. Geen kilometer snelweg en uiteindelijk veel schitterende wegen!

Afbeelding

Ik heb onderweg gefilmd maar deze moet ik nog bekijken en online zetten. Daarom blijft het even bij foto’s.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook zag ik dat we richting Millau gingen. Bekend van de geweldige brug die er is gebouwd. Dat bouwwerk wilde ik natuurlijk bezoeken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Viaduct_van_Millau
http://www.leviaducdemillau.com/en_index.php

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor het 2de deel van de vakantie hadden we een kamer gereserveerd bij Bed en Breakfast Le Bouquet de Seguret Daar aangekomen bleek de eigenares meerdere Mini´s in Nederland te hebben gehad en een Peper White Cooper D mee naar Frankrijk te hebben genomen.

Afbeelding

Alle gasten worden bij vertrek gefotografeerd, wij waren de eerste die bij de auto werden gefotografeerd! Vanuit deze B&B hebben we schitterende tochten ondernomen met schitterende namen als Wijnroute of Olijfroute

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In de Provence ligt de Mont Ventoux en die moest natuurlijk ook bezocht worden. De top is op drie manieren te bereiken wij hebben gekozen voor een beklimming via Malaucène deze is minder druk omdat de fietsers kiezen voor de beklimming vanuit Bédoin. Een schitterende weg met mooie bochten en een schitterend uitzicht.

Afbeelding
Afbeelding


De laatste kilometers zijn met name indrukwekkend vanwege de kale omgeving. Maar het werd ook steeds kouder, zeker met de kap open. Omdat het Petra te koud te koud werd heeft zij de stoelverwarming maar aangezet!!

Afbeelding
Afbeelding

Op deze unieke plek uiteraard de Mini gefotografeerd!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na een week zat de vakantie erop en zijn in een keer via de snelweg teruggereden. De Mini heeft het perfect gedaan. Op de snelweg iets te weinig comfort maar op de binnenwegen een geweldige wegligging!


Groet,


Rob
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

19 sep 2011, 19:06

Klinkt als een heerlijke trip, zeker met zo'n auto! :rijden Erg mooi fotoverslag, leuk dat je dat met ons deelt! :icon_top:
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

19 sep 2011, 19:57

Ivo schreef:Klinkt als een heerlijke trip, zeker met zo'n auto! :rijden Erg mooi fotoverslag, leuk dat je dat met ons deelt! :icon_top:
x2, gave trip en erg leuke plaatjes van de Mini in France!!! 8)
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

19 sep 2011, 20:04

Mooie verslag van een mooie vakantie zo te zien ;) :D

Ik moet de MINI van ons ook maar eens zien los te peuteren bij mn ouders voor een weekje vakantie komende zomer... :P
Pascal R
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Maldegem
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:00

19 sep 2011, 20:06

mooie trip;
Wij zijn in Juli eerst naar Avignon gereden voor 1 week en
dan via Millau, Rodez naar de vallei van de Lot gegaan.
Ook dus een het grootste deel langs Departementale wegen.
Wel met de X1 (te weinig bagageruimte in de Mini).
Frankrijk is een mooi land met authentieke dorpjes.
Governorrob
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 jul 2011, 16:26

20 sep 2011, 18:52

Zo de filmpjes even bekeken en een aantal online gezet op Vimeo

Route Montauban naar Seguret 1
Mont Ventoux 1
Mont Ventoux 2
Olijfroute 1
Olijfroute 2


Ik heb een Contour 1080p maar gefilmd op 720 met 60FPS. Ik heb helaas nog geen montage voor in de auto maar die gaat er nu wel komen. Ik heb de camera gemonteerd op mijn fotocamera statief en zo vastgehouden. Daarom zijn de beelden niet helemaal stabiel.


Groet,

Rob
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

20 sep 2011, 19:44

Mooi land hé. :icon_top:

Alleen jammer van al die fransen die er rondlopen ... >)
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

20 sep 2011, 21:08

Leuk verslag!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

21 sep 2011, 11:05

Gave trip!! 8) 8) 8)

P5ycH0 schreef:Mooi land hé. :icon_top:

Alleen jammer van al die fransen die er rondlopen ... >)
Oeww.... eens! :lol:

Terug naar “Vakantie”