Weekendje London

Heb je met je MINI een mooie vakantietrip gemaakt of heb je ideeën om met je Mini op vakantie te gaan. Plaats dan hier je verslagen/voorstellen.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Weekendje London

12 dec 2012, 00:02

Na een heerlijk weekendje London zijn we weer thuis, ook wel weer fijn! :D

Vrijdagavond vertrokken met de MINI richting Calais en zaterdagochtend met de trein naar Folkestone.

Afbeelding

En jawel na een kwartiertje in de UK te zijn zaten we alweer op New Kids niveau... :mrgreen:

Afbeelding

We hadden heerlijk weer met een fijn zonnetje erbij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

's Avonds lekker een chineesie gepakt (niet letterlijk hahaha) bij de dezelfde chinees als waar we in 2005 hadden gegeten in China Town.

Afbeelding

Zondag was het mijn dag dus zijn we aan het touren geweest. In 1999 ben ik in Goodwood bij het Festival of Speed geweest. Aangezien dat niet te ver van Londen af ligt leek dat me een leuke bestemming...


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna ff bij het circuit langs gereden en wat denk je.... :shock: Ik denk; dit kan nog wel eens leuk worden als ik daar met me Nederlandse MINI aan kom rijden....

Afbeelding
Afbeelding

Maar nee, helaas! Helemaal niks te beleven!! :( Stond ik daar in me Remy...

Afbeelding
Afbeelding

Daarna naar de kust door gereden bij Selsey naast Portsmouth. Toch wel heel anders dan bij ons hoor. Helaas geen mogelijkheid om de cabbie erbij te krijgen op de foto. :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

's Avonds naar Piccadilly Circus geweest en, speciaal voor Hans, 2 foto's gemaakt van de Lotus store. :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Maandag nog lekker door London geslenterd en o.a. naar Hamleys en Harrods geweest (zaterdag was het zo onwijs bizar druk, dat geloof je echt niet!) en nog ff bij de Audi store binnen gekeken. Jannie vond de R8 wel helemaal te gek maar de witte wielen op de witte A1 Quattro vond ze smek hahaha :lol:

Afbeelding
Afbeelding

Daarmee was het weekendje uit weer ten einde en waren we maandagavond om 24.00uur weer thuis.

De MINI heeft het weer SUPER gedaan! Op de heenweg nog flink door kunnen knallen (dik boven de 200) achter en dikke 5-serie aan. Gemiddeld 1 op 9,7 gereden waarbij ik op het vaste land stevig heb doorgereden, niet onder de 140 en in de UK lekker gecruised heb.

Was weer leuk!
Laatst gewijzigd door Peter op 12 dec 2012, 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

12 dec 2012, 00:23

Mooi tripje zo te zien, dan vind ik het toch wel weer jammer dat ik vanuit Groningen altijd 2-300km verder moet... :)
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

12 dec 2012, 00:40

Leuk verslag 8)
Heb je bij die Chinees gegeten die meerdere verdiepingen heeft, TL-licht en waar je aan gewoon met wildvreemden aan een ronde tafel wordt gezet?
Beste Chinees van London China town, altijd druk. :)

Hopelijk heeft Jannie nog wat kunnen shoppen en niet alleen naar auto's en boten moeten kijken :)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

12 dec 2012, 01:08

MartijnGizmo schreef:Mooi tripje zo te zien, dan vind ik het toch wel weer jammer dat ik vanuit Groningen altijd 2-300km verder moet... :)
Is dan inderdaad dan net ff te ver Martijn. We zijn vrijdagavond na het werk nog naar Calais gereden (350km). Dat is voor jullie niet te doen....

Nog wel aan je gedacht in Londen. Ik zag in het voorbij rijden een oude 70'er jaren 911 staan in zo'n groen kleurtje die je laatst op FB had gezet of gedeeld. :mrgreen:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

12 dec 2012, 01:13

Berthil schreef:Leuk verslag 8)
Heb je bij die Chinees gegeten die meerdere verdiepingen heeft, TL-licht en waar je aan gewoon met wildvreemden aan een ronde tafel wordt gezet?
Beste Chinees van London China town, altijd druk. :)

Hopelijk heeft Jannie nog wat kunnen shoppen en niet alleen naar auto's en boten moeten kijken :)
Nope, geen TL buizen en vreemden aan tafel... :D wel heerlijke pekingeend!
Naast ons zaten een Chinese vader en zoon te eten. Zoonlief gewoon de hele tijd op de iPhone en pa had de iPad gedurende het hele diner op staan.... Echt gezellig, not! :s

Ennuh wat denk je nou van me B?! Tuurlijk heeft ze kunnen shoppen! :roll: :mrgreen:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

12 dec 2012, 07:43

leuk verslag van je trip :wink: die wielen van die a1 zien er toch ook niet uit :oops:
minimaatje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Leiden
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 jan 2012, 09:53

12 dec 2012, 10:57

Als je weer eens in Londen gaat Ga dan naar de MINI Dealer op Park Lane
Of neem de Metro naar Stratfort Daar is de MINI Shop naast Samsung
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

12 dec 2012, 11:50

minimaatje schreef:Als je weer eens in Londen gaat Ga dan naar de MINI Dealer op Park Lane
Of neem de Metro naar Stratfort Daar is de MINI Shop naast Samsung
Thanks voor tip, maar de nieuwe modellen kunnen me eigenlijk niet echt aanspreken... :s :? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

12 dec 2012, 12:17

Gave trip Peter, thanks for sharing! 8) 8) 8)
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

12 dec 2012, 13:05

peter schreef:Nog wel aan je gedacht in Londen. Ik zag in het voorbij rijden een oude 70'er jaren 911 staan in zo'n groen kleurtje die je laatst op FB had gezet of gedeeld. :mrgreen:
I'm in your head! :mrgreen:
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

12 dec 2012, 13:27

Leuk tripje! Wil eigenlijk nog steeds een keer kerstshoppen in London, komt er tot nu toe nooit van.

Ik vind die wielen onder die A1 juist heel erg gaaf!! Laatst een keer in Amsterdam live gezien, kek ding.


@Martijn - Jij zit dan weer een stukje sneller in Scandinavië. Ook mooi!!!
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

12 dec 2012, 14:22

Leuk verslag, van zo te zien en prachtige reis! Toch grappig om te zien dat je er niet eens zo heel erg lang over doet om naar engeland te rijden. Door de andere taal en cultuur heb je dan toch het gevoel een eind van huis te zijn en dit is natuurlijk erg leuk.

Hebben jullie ook nog open gereden, of was het daar echt te koud voor in deze tijd van het jaar?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

12 dec 2012, 16:38

Cannuccia schreef:Leuk tripje! Wil eigenlijk nog steeds een keer kerstshoppen in London, komt er tot nu toe nooit van.

Ik vind die wielen onder die A1 juist heel erg gaaf!! Laatst een keer in Amsterdam live gezien, kek ding.


@Martijn - Jij zit dan weer een stukje sneller in Scandinavië. Ook mooi!!!
Voor kerst shoppen hoef je echt niet te gaan Rianne... Viel enorm tegen. In de straten wel wat versiering maar in de winkels bijna niets en nauwelijks bijzondere kerstartikelen.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

12 dec 2012, 16:40

kimi100 schreef:Leuk verslag, van zo te zien en prachtige reis! Toch grappig om te zien dat je er niet eens zo heel erg lang over doet om naar engeland te rijden. Door de andere taal en cultuur heb je dan toch het gevoel een eind van huis te zijn en dit is natuurlijk erg leuk.

Hebben jullie ook nog open gereden, of was het daar echt te koud voor in deze tijd van het jaar?
Nope, niet open gereden. Trekt het vrouwtje niet.... Die wordt sacherijnig als ze het koud heeft dussss.... :? :mrgreen:
Ze was al blij dat ik het windschot vergeten was terug te zetten. :mrgreen:
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 3585
Lid geworden op: 12 feb 2006, 22:19

12 dec 2012, 18:48

Leuk verslag en mooie foto's Peter. :icon_top:

Je hebt ook nog wat van de omgeving gezien, Goodwood is vet. 8)
Londen vind ik een heerlijke stad en kom er ook graag. :D
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding

Terug naar “Vakantie”