Trip Lake-District, Z-Schotland, N-Ierland & Wales

Heb je met je MINI een mooie vakantietrip gemaakt of heb je ideeën om met je Mini op vakantie te gaan. Plaats dan hier je verslagen/voorstellen.
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 3585
Lid geworden op: 12 feb 2006, 22:19

Trip Lake-District, Z-Schotland, N-Ierland & Wales

21 jan 2013, 12:39

*

Rondreis Lake-District, Zuid-Schotland, Noord-Ierland, Wales
en Zuid-Engeland met TBL



Een verslag om jullie enthousiast te maken. (Als je achteraf wat info wil, mail me)

In 2012 heb ik een rondreis door Groot Brittannië gemaakt. Begonnen in het Lake-District,
daarna een klein stukje Zuid-Schotland, Noord-Ierland, Wales en Zuid-Engeland waar ik
afsloot met het schitterende Goodwood Festival of Speed. Voor het eerst had ik bijna alle
overnachtingen en overtochten vooraf geboekt via internet. Lekker makkelijk, zeker als je
reisplan al vast staat. Mijn trip begon het eerste weekend met het MINI-event op Brands Hatch
waar we met een groep MINI-vrienden naar toe zijn geweest.

Terwijl de anderen richting huis gingen, begon ik aan mijn verdere reis, op naar Keswick, een rustig
en leuk plaatsje aan een van de meren in het Lake District. Van hieruit heb ik prachtige tochten
gemaakt in de omgeving. Mooie rustige slingerende wegen door het heuvelachtige landschap met
schitterende uitzichten. Ik heb o.a. bezoeken gebracht aan Wray Castle, de steencirkel Castleriggs
en de mooie tuinen van Askam Hall. Het weer was vooral de eerste dagen erg mooi.

Als je naar de UK gaat weet je dat er regenachtige dagen kunnen zijn.
Maar dat is geen belemmering want er zijn heel veel musea en andere bezienswaardigheden waar geen
druppel regen binnenkomt. Zo heb ik het sfeervolle Lakeland Motor Museum in Ulverston bezocht en de
daarbij behorende Donald Campbell tentoonstelling.
De Campbells hielden zich bezig met snelheidsrecords op land en water, erg fascinerende vaar- en voertuigen
die Blue Bird’s.
Van Keswick ben ik via de smalle binnenwegen richting Stranrear in Zuid-Schotland gereden en heb
onderweg de prachtige ruïne van Kaverlock Castle bezocht. Ook twee mooie vuurtorens van ingenieur Stevenson
heb ik van dichtbij bewonderd.

De volgende middag ben ik overgevaren naar Belfast. Een stad met, zoals bekend, een heftige geschiedenis
maar tegenwoordig is het een bruisende en vrolijke stad met hartelijke mensen.
Hier heb ik de Titanic Experience bezocht wat vooraf een van mijn reisdoelen was. Een indrukwekkende belevenis
met een stukje geschiedenis over Belfast en natuurlijk alles over de bouw, en rondom de reis van de Titanic.
Er is gebruik gemaakt van veel interactieve middelen wat de experience erg dynamisch maakt.
Na dit bezoek had ik in de middag een MINI-meeting afgesproken met Mark McKelvey bekend op het forum
van de NewMINIClub als “Sportpack Mark”. Met nog een aantal andere enthousiaste Ierse MINI-rijders hebben
we een erg leuke middag gehad die we met foto’s hebben vastgelegd in de omgeving van de oude Harland & Wolff
werf waar de Titanic is gebouwd.

Na Belfast was mijn reisdoel Enniskillen in Caunty Fermanagh.
Een waterrijke omgeving met veel eilandjes en goed onderhouden ruïnes en zelfs een Janus figuur op
de begraafplaats Caldragh Cemetery op Boa Island. Na drie dagen ben ik van Enniskillen naar Dublin
gereisd om van hier naar Wales over te varen. Omdat ik vroeg in Dublin, was heb ik kort even in deze
heerlijke stad rondgewandeld en even een terrasje bezocht in het bekende uitgaansgebied rondom de Temple Bar.

Na de overtocht naar Holyhead in Wales heb ik nog een stuk door het prachtige Snowdonia gereden.
Na mijn overnachting in Bala heb ik de grootste watervallen van de UK bezocht, Pistyll Rhaeadr.
Na een goede lunch in het naastgelegen restaurantje begon ik na de middag aan mijn rit richting het zuiden van
Engeland. De bestemming was Farnborough. Hier had ik een maand van te voren met moeite een hotel gevonden
omdat dichterbij Goodwood niets meer te vinden was.
Van te voren had ik geen toegangskaarten gekocht, dat moet je dus wel doen want voor de zaterdag was het
uitverkocht.
Als alternatief heb ik een mooie rit naar Shaftesbury met zijn prachtige huisjes op de Gold Hill gemaakt.
Op de terugweg heb ik het circuit van Thruxton bezocht en een kleine fotoshoot gemaakt op allerlei plaatsen op
en rond het circuit. Op de zondag ben ik wel naar het event geweest door veel geluk!

Het verhaal over Goodwood heb ik al beschreven in een ander topic. Goodwood Festival of Speed is een geweldig
evenement waar per dag 50.000 bezoekers komen!. Aan het eind van deze bijzondere dag begon mijn trip
naar Dover. Hier stak ik weer over naar Duinkerken en vervolgens nog een rit van 4oo km naar huis.
Wat was dit weer een geweldige trip, wat kom ik hier toch graag met de MINI! 8)


Hieronder een “overdosis” aan plaatjes, Het is een selectie want je blijft klikken.
En natuurlijk zie je ook de Blauwe voorbijkomen. Soms giga vuil, en dan weer blinkend schoon.
Onderweg een paar keer voor 7 Pond laten wassen, drogen en de bandjes weer zwart gemaakt! :lol:



(ff op klikken voor groter en duidelijker)


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Schotland


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Ierland


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Wales


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Tiffany, een toevallig poserend aspirant model uit Wales, deed met een fotograaf een shoot! :lol:


Zuid-Engeland


Afbeelding


Afbeelding

(rest van de shoot @ Thruxton volgt in TBL topic)
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

21 jan 2013, 12:45

Gaaf Wim!

Wederom fantastische foto's!
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

21 jan 2013, 14:29

Prachtig hoor Wim! word meteen helemaal enthousiast zou dit ook graag eens willen doen! :D
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

21 jan 2013, 15:40

Prachtige foto's Wim! (Die laatste van TBL :P )

Zo te lezen en zien is het een erg mooie reis geweest waar je het erg naar je zin hebt gehad! Heb je al plannen voor dit jaar?
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

21 jan 2013, 16:02

Hai Wim, mooie foto's hoor qua compositie erg sterk. Alleen dat is een kwestie van smaak Vind ik soms het filter te nadrukkelijk aanwezig dat ga je vooral zien bij het doordrukken en tegenhouden. De foto's zijn qua compostie zo sterk dat hebben ze niet allemaal nodig maar dat is een kwestie van smaak maar mooie serie hoor. :icon_top:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 3585
Lid geworden op: 12 feb 2006, 22:19

21 jan 2013, 20:49

@ Casper: Idd soms beetje uitproberen en op de rand balanceren. :D

@ kimi100: Was genieten, GB is zo gaaf om te rijden 8). Dit jaar is het plannetje Sardinië met TBL. :lol:
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

21 jan 2013, 20:52

Mooie foto's weer Wim 8)
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

21 jan 2013, 20:53

Zoals ik al zei kwestie van persoonlijke voorkeur ben een fotograaf van de "oude stempel" dus zie het liefst zo natuurlijk mogelijk maar serieus mooie foto's zou best wel eens tijdens een fotoshoot van de club met je van gedachte willen wisselen qua werkwijze
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 3585
Lid geworden op: 12 feb 2006, 22:19

21 jan 2013, 21:26

Doen we Casper. :D (we hebben ook een fotografietopic)

In dit topic gaat het om de trip met de MINI door de verschillende mooie delen van Groot-Brittannie en
Ierland waarbij de plaatjes een indruk geven. :D
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

21 jan 2013, 21:37

Moet een erg gave reis zijn geweest Wim. Je kunt gewoon aan de foto's zien dat je hebt genoten! Die laatste plaat van TBL is gewoon top.
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

21 jan 2013, 22:27

Wederom een prachtig reisverslag en hele gave foto's 8) 8) !!
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

21 jan 2013, 22:50

Wat een partij mooie foto's Wim. Schitterend! Net als je reis..
Afbeelding
Mini-Cooper
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kerkrade
Berichten: 264
Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59

01 feb 2013, 22:30

Wat een kleurrijke mooie foto's van een volgens mij fantastische reis.
Ierland en schotland hebben echt iets ' mystics', is moeilijk te omschrijven...


Hoeveel km had je afgelegd in totaal?

Eigenlijk moest je eens bij google maps bij de routebeschrijving alle steden die je aangedaan hebt, invullen en
hiervan een picture plaatsen.
Dan krijgen we een beter beeld hoe je reis gegaan is.

:icon_top:

Terug naar “Vakantie”