Introductie

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
CoopeR53
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2022, 08:55

Introductie

17 jun 2022, 14:07

Hoi allemaal,

Ik ben Harley en ben een kersvers lid van deze club. Momenteel ben ik net een jaar eigenaar van een Dark Silver Mini Cooper S (R53).

Het karretje rijdt heerlijk en het geluid van de supercharger pakte me gelijk bij de proefrit. Ik maak er vooral fun km's mee want ik heb eigenlijk geen auto nodig (m'n vriendin heeft een TT en ook daar rijden we niet eens mega veel mee). De auto is net opnieuw gekeurd en hierbij zijn o.a. de koppeling en vliegwiel vervangen. Dit was hoognodig en hij reed daarna weer heerlijk, beter dan bij aanschaf al heb ik er welgeteld één dag van kunnen genieten. Er is nu namelijk motorschade ontdekt (tik in de motor).

Ik ben fan van deze generatie Mini en dan met name de Cooper S en nu ik er zelf een heb wil ik deze ook houden en met de tijd dit probleem ook aanpakken. Dus ondanks de pech en flinke kosten die ik nu heb gemaakt en nog moet maken is het idee om 'm van de hand te doen (nog) niet in me opgekomen. Ik houd het hier even bij het voorstellen en m'n historie met de Mini, voor tips etc. kom ik mogelijk in een ander topic in de lucht.

Groetjes,

Harley
Laatst gewijzigd door CoopeR53 op 18 jun 2022, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Introductie

17 jun 2022, 16:03

Welkom op t forum en bij de club. Altijd balen als er kosten aan de auto zijn. Zeker als het een behoorlijk bedrag is.
Zolang je m niet weg doet is het (vaak) elke cent wel waard. Zeker met fun ritjes.

Hopelijk snel weer veel veilige kilometers
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Introductie

17 jun 2022, 21:07

Hartelijk welkom Harley.
Balen van de motorschade. Heb je al een idee wat er mis is?
Heeft de compressor al een olieservice gekregen? Zit daar de tik misschien in?
Gebruikersavatar
CoopeR53
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2022, 08:55

Re: Introductie

18 jun 2022, 10:17

Dank voor het welkom heten :) Ik heb nog geen olieservice uit laten voeren voor de compressor, maar volgens de garage gaat het mogelijk om lagers bij de drijfstang/krukas. Er is al over een andere motor gesproken, maar ik ben ook wel benieuwd naar eventuele andere opties (als die er al zijn). Na de recente grote kostenpost heb ik niet meteen weer de financiële middelen om direct weer diep in de buidel te tasten (althans als ik niet op brood en water wil leven de komende tijd :() ).
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Introductie

18 jun 2022, 12:12

Welkom op het forum. Wel ontzettend balen van die tik in het blok, natuurlijk.... Heeft ie wellicht een keer te weinig olie gehad? Zo ja, dan is de kans dat de lagerschalen beschadigd zijn erg groot. Dat zou een kostbare reparatie zijn... Maar goed, hopelijk valt het mee, en kun je binnenkort weer plezier kilometers ermee maken.
Gebruikersavatar
CoopeR53
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2022, 08:55

Re: Introductie

18 jun 2022, 15:24

Ja dat is zeker balen, ik had verwacht na de grote kostenpost weer lekker veel km's te maken tijdens de zomer met 't dakkie open. Ik weet ook niet wat een beter idee is tussen laten repareren of een tweedehands motor zoeken. Een gereviseerd blok zal een nog betere optie zijn, maar ik schrik wel van die prijzen dus die optie valt eigenlijk wel af.

Terug naar “Who are U?”