Nieuw lid met een vraagje

Stel je hier even voor.
Floere Frans
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2023, 16:44

Nieuw lid met een vraagje

02 apr 2023, 00:06

Beste mini-freaks,
Ik ben net 50 jaar geworden en woon in de provincie Limburg in België (tegen de Nederlandse grens :) ) Ik ben gehuwd en wij hebben geen kids. Ik heb me nu enkele dagen aangemeld op het forum aangezien ik in de komende maanden een MINI wil kopen. Ik rij momenteel met een BMW 530d (daily car) en heb pas mijn BMW M4 (weekend-car) verkocht. Ik wil nu een MINI kopen. Ik ben echter een leek op het vlak van MINI. Ik heb wel al beslist dat het een Cooper S F56 met JCW-trims benzine moet worden of een F56 JCW. Het bouwjaar moet tussen 2018 en 2020 zijn en er mogen maximaal 50.000 km op de teller staan. Ik ben mijn zoektocht reeds gestart op het internet (vooral in Duitsland). Ik ervaar dat de prijzen tussen een tweedehands Cooper S F56 en een JCW F56 niet meer zoveel verschillen ( ongeveer 3000 euro ). Ik heb ervaring met het invoeren van een auto uit Duitsland aangezien ik dit in het verleden al een paar keer voor mezelf heb gedaan ( Porsche Cayman, Porsche Cayenne, BMW M235i en mijn huidige BMW 530d ) Nu zit ik met de vraag zal ik een Cooper S kopen en deze laten chiptunen bij Beek in Den Haag of beter ineens voor de JCW gaan. Ik ben een bestuurder met respect voor materiaal en zal dus nooit "planken" zonder de boel eerst mooi warm te rijden. Ik heb altijd de mogelijkheid om eens een testrit te maken met een originele Cooper S en een JCW bij een Mini-Store bij ons in de buurt aangezien mijn kameraad bevriend is met een verkoper aldaar. Ik had graag jullie ervaringen gehoord van chiptuning van Cooper S F56. Of is er iemand in de buurt van Noord-Limburg (België) die een Cooper S F56 heeft die reeds getuned is ? Geef me een seintje aub. Als er iemand een Cooper S F56 of een JCW F56 weet te koop staan hoor ik het graag. Mijn budget is ongeveer 29.000 euro ( inclusief chiptuning )
Groetjes en hopelijk snel tot hoors.
Floere Frans
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Nieuw lid met een vraagje

02 apr 2023, 11:54

Hartelijk welkom Frans. :)

Leuke wagens die je al had. :icon_top:
Ben benieuwd waarom je nu voor MINI kiest?! Ik weet wel dat je niet de eerste bent die zo'n keuze maakt.
Zelf heb ik een F56 JCW met de 6 versnellings sportautomaat van Aisin, nieuw gekocht in 2015.
De eerste jaren reed mijn vrouw de meeste kilometers ivm haar werk en vooral op de snelweg.
De auto is af fabriek voorzien van het DDC onderstel, maar bij een volgende MINI zou ik voor een goede schroefset kiezen.
Verder vind ik de auto nog steeds geweldig, op de openbare weg heb je eigenlijk meer niet nodig qua vermogen.
Enkel als je in Duitsland eens met de echt snelle wagens wilt meekomen maar dan biedt een Stage 1 tuning al veel.
Of je koopt een GP3, die is nog een dik pak sneller dan een JCW.
Ik zou in jouw geval zeker voor een JCW kiezen, sowieso al voor de betere remmen.
Verder weet ik niet of een Cooper S het elektronische dif heeft zoals de JCW.
Succes met je keuze.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Nieuw lid met een vraagje

02 apr 2023, 21:07

Floere Frans,

leuke vooruitzichten maar ik kan je helaas niet verder helpen omdat ik 2de generatie MINI's rijd.
Misschien wel handig voor je om te kijken wat er in Nederland te koop staat is de website:

www.gaspedaal.nl

Hier kun je zoeken op merk en type/model, daarbij bouwjaar/kilometerstand/min-max prijs etc.
Je kunt ook nog de uitgebreide zoekfunctie gebruiken waar je nog extra filters kan toevoegen zoals Lederen bekleding, Climate control, PDC, Panoramadak etc etc.

Gaspedaal zoekt op alle bekende Nederlandse auto aanbieders sites en voegt dat samen.

In ieder geval succes met je zoektocht.

Gr. Milco

Terug naar “Who are U?”