Even voorstellen.. Nels

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Even voorstellen.. Nels

03 dec 2021, 09:34

Tijd voor een update.

De MINI JCW heb ik in 2020 gekocht en altijd met veel plezier gereden. De auto is getuned en heeft zo'n 290 PK, dus wat dat betreft weinig te klagen. Zoals wel vaker bij mij het geval is ging het na verloop van tijd toch weer kriebelen en was ik vrijblijvend aan het rondkijken naar iets anders leuks. Het liefst een iets ruimere auto met achterdeuren. De Audi S3 (8V) heb ik altijd een fraaie auto gevonden.

Recent zag ik online een (naar mijn mening) heel mooi exemplaar langskomen in Daytona grijs met de voor mij juiste opties, zoals de S-sportstoelen, magnetic ride en zwart optiek. Nieuwsgierig geworden heb ik een afspraak gemaakt voor een proefrit en dat beviel goed. Qua beleving en sound moest ik ten opzichte van de MINI wel even wennen. Dat is toch wel wat ruiger en speelser. Maar met wat aanpassingen (chiptuning en wellicht een aanpassing aan de uitlaat) moet dat met een S3 ook wel goed komen denk ik.

Na een weekend wikken en wegen en nadat ik van de verkopende partij een mooi inruilvoorstel voor mijn MINI ontving heb ik de knoop doorgehakt en de auto afgelopen maandag (29 november) gekocht onder voorbehoud van een positieve aankoopkeuring. Die keuring heeft 1 december plaatsgevonden en daaruit bleek dat het volgens de keurmeester een heel goed exemplaar is. Omdat ook de hele voorgeschiedenis van de auto bekend is en de onderhoudsgeschiedenis ook klopt en de auto geen schadeverleden heeft, heb ik het aangedurfd om de auto te kopen.

Het betreft een import auto uit Duitsland die nog niet op kenteken staat. De auto wordt vandaag (3 december) RDW gekeurd en daarna hopelijk snel op kenteken gezet. Voordat de auto afgeleverd wordt zal er nog een Apple CarPlay module ingebouwd worden.

De komende tijd ga ik eerst maar eens van de auto genieten en deze een beetje leren kennen. Ik verwacht dat ik dan ergens volgend jaar (waarschijnlijk bij JD) chiptuning zal laten uitvoeren en wellicht ook een aanpassing laat doen aan de uitlaat om het geluid wat heftiger te maken. Ik las dat je bijvoorbeeld een kleppensysteem in de bestaande uitlaat kan laten maken.

Uiteraard horen bij een verhaal als dit ook foto's. Deze heb ik voor nu even 'geleend' van het bedrijf waar ik de auto koop. Als ik de auto heb volgen er vast nog meer foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Even voorstellen.. Nels

03 dec 2021, 12:45

Gefeliciteerd met de S3, ziet er een heel mooi exemplaar uit.
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Even voorstellen.. Nels

03 dec 2021, 12:47

Hartelijk dank Niek!
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Even voorstellen.. Nels

21 dec 2021, 10:42

Afgelopen vrijdag heb ik de S3 opgehaald. Tot nu toe wegens omstandigheden vrijwel nog niet mee kunnen rijden, maar de eerste ervaring is positief. Wel heel anders uiteraard dan de JCW.

Mocht iemand op zoek zijn naar een mooie JCW in Rebel Green met net 60.000 kilometer op de teller en veel opties, dan is deze binnenkort hier te koop: https://www.rijdersauto.nl/aanbod/mini- ... on-jack-hk
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Even voorstellen.. Nels

28 dec 2021, 15:30

Dikke Audi! Die komt er hier ook nog wel een keer. Of toch een S4..

Ben je al aan het neuzen geweest op audiforum.nl?
Daar zit Reggy en die heeft de sedan, een witte en ook de uitlaat aangepast.
Wellicht leuk om dat topic eens door te nemen!

(
https://www.audiforum.nl/forum/audiforu ... 3s-14.html
)

Heb je al een prive foto van de S3? :)
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Even voorstellen.. Nels

28 dec 2021, 17:03

Thanks!

Van het Audiforum ben ik al jaren lid, omdat ik in het verleden ook meerdere Audi's gereden heb. Die van Reggy heb ik daar inderdaad ook langs zien komen.

Helaas zelf nog geen foto's kunnen maken van de S3.
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Even voorstellen.. Nels

28 dec 2021, 17:33

Leukk!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding

Terug naar “Who are U?”