Even voorstellen.. Nels

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Even voorstellen.. Nels

17 aug 2017, 19:58

't Is dan geen MINI, maar wel een gave machine. :icon_top:

Nu nog een beetje zon erbij, en kan de kap ook open. (Zit daar ook een always-open-timer op? :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Even voorstellen.. Nels

07 feb 2020, 09:22

Na een paar jaar onderbreking lijkt het er op dat ik binnenkort weer Mini-rijder ga worden. Ik heb de afgelopen jaren met veel plezier in een Audi A5 cabriolet gereden, waarvan gelukkig ook veel tijd met open dak.

Na een paar jaar begint het bij mij echter altijd te kriebelen en wil ik weer iets anders. De A5 is een heerlijke reisauto. Zeker snel, maar ook zwaar en niet persé sportief. Omdat ik geen grote auto nodig heb en ik nog steeds met plezier terug denk aan de Mini JCW GP die ik heb gehad, ga ik na twee Audi's gereden te hebben (een TT en de A5) waarschijnlijk toch weer voor een Mini. Als mijn A5 verkocht is wil ik graag een Mini F56 John Cooper Works aanschaffen. Bouwjaar zo vanaf 2015 met een niet te hoge kilometerstand.

Hoewel er in Nederland wel het een en ander te koop staat, is de keuze toch wat beperkt. Zeker omdat ik qua kleur en uitvoering vrij kieskeurig ben. Ik vind de kleuren Rebel green en Moonwalk grey beide erg mooi staan. Ik kijk ook rond in Duitsland, omdat het aanbod daar toch wat groter is.

Ik hoop binnen niet al te lange termijn over te kunnen gaan tot de aanschaf van een Mini JCW. Zodra ik daarover meer weet zal ik het hier even posten. Mocht iemand nog een mooi exemplaar te koop zien staan dan hoor ik het natuurlijk graag.
Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Re: Even voorstellen.. Nels

07 feb 2020, 11:15

Goedendag Nels

Het was leuk om even door alle posts te gaan van jouw autoverleden. Sommige foto's kwamen niet meer zichtbaar, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Veel plezier met de zoektocht en ik kan al niet wachten op de volgende. Genoeg inspiratie te vinden op dit forum naar mooie F56.
768
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Even voorstellen.. Nels

07 feb 2020, 11:31

Hartelijk dank Yannick! Ik zag inderdaad ook dat niet meer alle foto's te zien zijn. De meest heb ik zelf helaas ook niet meer.

De zoektocht op zich is ook altijd leuk en op het forum staan inderdaad genoeg mooie F56's. Zodra er nieuws is zal ik het hier even posten uiteraard.
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Even voorstellen.. Nels

11 feb 2020, 13:57

Een kleine update. Gisteren heb ik de A5 verkocht. Meteen opdracht gegeven aan een bedrijf om voor mij een Mini JCW uit Duitsland te importeren. Hopelijk kan ik over een week of twee melden dat ik weer Mini-eigenaar ben geworden.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Even voorstellen.. Nels

11 feb 2020, 14:06

Proficiat met de verkoop van de A5 cabrio. Toch ook een mooie wagen die wij wel eens overwogen hebben.
We hebben namelijk in 2015 onze A4 cabrio 3.0 ingeruild bij de Mini dealer op een nieuwe white silver met rood dak en spiegels F56 JCW.
Rijdt veel sportiever dan de Audi maar verwacht niet dezelfde Go kart feeling als bij de GP.
Had je GP1 of 2? Ik heb naast de F nog steeds een GP1 en een R58. Kan dus redelijk vergelijken.

Ben benieuwd naar je nieuwe bolide!
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Even voorstellen.. Nels

11 feb 2020, 14:13

Hartelijk dank Niek! De A5 blijf ik een mooie en ook fijne auto vinden en ik zal hem in de zomermaanden vast nog wel eens gaan missen denk ik.

Ik had een GP 1 en die gebruikte ik dagelijks. Dat was op termijn toch wat minder praktisch en ik vond het ook zonde om met zo'n auto heel veel kilometers te gaan rijden.

Ik heb inmiddels in een paar F56 JCW's gereden en dat is zeker anders dan een GP, maar voor mij een mooi compromis tussen sportief en dagelijks bruikbaar.

Thuis hebben we ook een meer praktische auto (Skoda Karoq) die we eigenlijk altijd gebruiken in het weekend en voor vakanties en dergelijke.
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Even voorstellen.. Nels

17 feb 2020, 13:49

Als alles goed gaat heb ik in Duitsland een Mini JCW in Rebel Green gekocht. De auto wordt morgen opgehaald en staat daarna hopelijk na ongeveer een week op Nederlands kenteken. Als ik foto's heb dan zal ik die zeker hier plaatsen.

Daarnaast ben ik al aan het nadenken over enkele aanpassingen. Waarschijnlijk wil ik alle chromen onderdelen hoogglans zwart laten maken. Hebben jullie hier nog tips voor? Wrappen is volgens mij een mogelijkheid en ik heb ook gezien dat je bij Mini zelf ook b.v de omlijsting van de grille in zwart kan kopen.

Verder wil ik de auto binnenkort ook laten tunen. Als ik het zo lees is een goed adres daarvoor Beek Autoracing in Den Haag. Mochten jullie andere betrouwbare opties in de omgeving Zuid-Holland weten dan hoor ik het ook graag.

Tot slot denk ik dat ik de achterlichten ga laten vervangen door Union Jack exemplaren. Tips daarvoor zijn ook zeker welkom.
 
Gebruikersavatar
Ewout
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jan 2020, 23:43

Re: Even voorstellen.. Nels

18 feb 2020, 12:42

Die union jack achterlichten, kun je ook meteen bij beek (Minispeed) laten doen dan. Ik heb ze er gekocht (aanbieding) maar zelf geïnstalleerd en gecodeerd. Ik was er nog nooit geweest, maar leuk bedrijf, werd hartelijk ontvangen.
FREUDE AM FAHREN
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Even voorstellen.. Nels

18 feb 2020, 13:11

Hartelijk dank Ewout. Ik had inderdaad gezien dat Beek nu een aanbieding heeft.
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Even voorstellen.. Nels

19 feb 2020, 11:03

De Mini is gisteren uit Duitsland opgehaald. Als alles meezit staat de auto over ongeveer een week op Nederlands kenteken.
 
Bijlagen
IMG_7923 (2).JPG
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Even voorstellen.. Nels

21 feb 2020, 10:14

Heeft iemand van hier wellicht ervaring met deze dechrome kit?

https://www.killallchrome.co.uk/product ... kitf56f57/
Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Re: Even voorstellen.. Nels

21 feb 2020, 10:50

Ik zou ook kijken bij onze clubsponsors om te zien hoeveel het bij hun kost. Wrapcity bijvoorbeeld.
768
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Even voorstellen.. Nels

21 feb 2020, 10:55

Thanks Yannick voor de goede tip.

Een bekende van mij heeft een bedrijf dat auto's wrapt en ook kan dechromen, maar ik ben toch ook wel benieuwd of de dechrome kit wat zou kunnen zijn. Scheelt qua kosten namelijk nog redelijk wat namelijk ten opzichte van laten wrappen.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Even voorstellen.. Nels

21 feb 2020, 14:25

Gefeliciteerd met de koop van je JCW! 8)
  :icon_top:
 Toch leuk dat er hier steeds meer F'jes komen. Ik weet dat niet iedereen even enthousiast is over de F56, was bij eerste aanblik bij introductie op de Autosalon in Brussel ook nog niet overtuigd.

Net als de 1e en 2e Gen. heeft ook de 3e Gen. wat kinderziektes/minpuntjes
Denk oa aan:
Lekkage in kofferbak onder de bodem, montage van nieuw rubber en/of kitten lasnaden noodzakelijk. Onze heeft nieuw rubber.
JCW emblemen rond zijknipperlichten worden kaal, onze heeft voor de 2e keer nieuwe gekregen. Inmiddels verbeterde versie.
Bij onze JCW zat embleem op motorkap niet 100% recht, nieuwe is wel recht gemonteerd.
Krasjes op deursponning door schurend rubber aan de deur net onder de ruit. Zijn andere rubbers voor gekomen en sponning is op de plek van doorzichtige folie voorzien maar deze folie is bij onze F inmiddels gelig.

Sorry, ik vervuil dit topic misschien een beetje. Hoofdzakelijk is de F en zeker een JCW een geweldige en lekker rijdende wagen.


 

Terug naar “Who are U?”