Nog een nieuwkomer!

Stel je hier even voor.
UKRyan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Dordrecht
Berichten: 641
Lid geworden op: 03 feb 2013, 23:47

Nog een nieuwkomer!

04 feb 2013, 00:57

Hallo allemaal!

Ik ben Ryan, 21 jaar en woonachtig in Dordrecht.
Ik werk als vrachtwagenchauffeur bij Bakker Barendrecht. De gifgroene vrachtwagen met een grote gele appel erop, ze vallen redelijk op. :P >>plaatje<<
M'n hobby's zijn fotografie, reizen en Groot-Brittannië.

Waarom ben ik zo'n fan van Groot-Brittannië? :)
Ik ben er in 1991 geboren, helaas maar 9 maanden gewoond en toen met moeders naar Nederland verhuisd. Mijn vader woont er nog steeds.
Het landschap, de cultuur en de typisch Britse dingen trekken mij enorm! Ik rij dan ook bijna maandelijks wel even op en neer naar de UK, al is 't maar voor een dag of een weekend. Een Mini zal zich daar toch ook wel thuis voelen (ook al is het een Duitser) :P

In 2009 m'n rijbewijs gehaald en in 2010 m'n eerste auto gekocht; een Polo GTI uit 2001. >>plaatje<<
Daar heb ik veel plezier mee gehad, maar ook een aantal pittige reparaties (€1100 voor een gereviseerde bak, €1800 voor een grote beurt).
Het werd tijd voor een andere auto. Op aandringen van familie moest het iets zijn waarvoor je geen wegenbelasting hoeft te betalen, zuinig rijdt en niet duur is in onderhoud. Dus ik met m'n goeie gedrag bij wat dealers langs geweest en uiteindelijk een Renault Twingo gekocht. Niet duur in aanschaf, zuinig, wegenbelastingvrij en toch nog relatief luxe (Cruise control, climate control, verstelbare stoelen voor- en achterin). >>plaatje<<

In korte tijd stond er alweer 10.000km op de teller en heb ik hem laten chippen. Zonder turbo geeft het geen opvallende cijfers maar het verschil was wel degelijk merkbaar.
Uiteindelijk nog een sportfiltertje erop voor een iets snellere reactie op 't gaspedaal en veel meer valt er niet te doen.
In de zomer prima 1 op 20 kunnen rijden, maar in de winter is dat drama. Ik kom nog niet eens fatsoenlijk de Noordtunnel bij Alblasserdam uit zonder dat m'n snelheid instort.

Inmiddels staat er (sinds 1 mei 2012) bijna 34.000km op en ben ik dat zuinige gedoe ook aardig zat dus ik ben al een poosje aan 't rondkijken voor een andere auto, iets sportiefs, vlot en het liefste nog met een turbo'tje erop, aangezien ik regelmatig in Groot-Brittannië zit. Maar het liefst niet duurder dan 20.000 euro en niet ouder dan 2008 (het liefst zelfs nog 2009). En uiteraard ook geen hoge kilometerstand, bij voorkeur nog dik onder de 70.000 km. Cruise control is een must!
Ik heb op het forum 2 mooie te koop zien staan, maar qua budget kom ik nog net te kort. :mad:

M'n oog is dan ook gevallen op de Mini Cooper S, nog geen specifieke, maar de mogelijkheden zijn eindeloos! Zelfs achteraf kun je er geloof ik nog een berg mee doen! :shock: Ik ben dan ook nog een aantal dingen aan 't uitzoeken zoals eventuele kwalen, onderhoud, accessoires en wat je met dat JCW tuning allemaal kunt bereiken. :o Gewoon de dingen waar je op moet letten bij een 2e hands Cooper.

Ik heb nog nooit met een Mini mogen rijden, maar naar verluid rijdt het super, dus ik ben ook erg benieuwd!

Ik hoop hier op het forum ook een hoop aan informatie te kunnen vinden en anders zullen jullie het vast niet erg vinden als ik zo nu en dan eens een vraag stel? :)

Het zal nog wel even een beetje sparen zijn, maar we zijn al een eind op weg, dus dit jaar zal dat nog wel te fixen moeten zijn! :)

Tot slot; voeg me gerust toe op facebook en onder het 'www'knopje heb ik m'n Flickr profiel gezet, foto's die ik zo nu en dan maak kun je daar vinden. :wink:

Ryan :icon_top:
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

,...

04 feb 2013, 12:32

Welkom Hier!

leuk verhaal :D

succes met het zoeken, maar aangezien ik je
interesses zie en je vorige auto's
ga je binnenkort een mooie Cooper bemachtigen! :D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

04 feb 2013, 13:40

Welkom Ryan!

Dat is nog eens een uitgebreide introductie, goede binnenkomer! Ja een MINI is zeker een erg fijne auto om mee te rijden. Ik rijd zelf in een Cooper en dat rijdt al lekker, dus dat moet met een Cooper S helemaal goed komen :D Er zijn, zoals je al opmerkte, veel mogelijkheden om dingen aan te passen en bij aanschaf is het dan ook niet gezegd dat hij perfect hoeft te zijn. Velgen, lampen, bumpers, interieur delen etc. kan later nog veranderd worden.

Ik zou zeggen kijk rustig rond op het forum en oriënteer je goed, dan weet ik zeker dat je een leuke MINI gaat vinden!

Gr Ward
UKRyan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Dordrecht
Berichten: 641
Lid geworden op: 03 feb 2013, 23:47

04 feb 2013, 14:53

Thanks! :D

@Kimi100: Dat dacht ik dus ook! Als de kleur en het type maar goed is, de rest kan waarschijnlijk achteraf ook nog. :o Ik heb in ieder geval genoeg ideeën :lol:

Valt me wel op dat je dat British Racing Green niet zo heel veel ziet. Terwijl ik dat toch wel een gaaf kleurtje vind! En anders vind ik Laser Blue of zwart ook wel tof! 8)

Wel vroeg ik me af of dat ingebouwde navigatiesysteem (Mini Connectivity als ik 't goed heb) achteraf nog te plaatsen valt. Iemand die dat weet?
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

04 feb 2013, 15:05

Dat navigatiesysteem heeft volgens mij niet echt een naam. Het wordt wel een navi professional genoemd, zoals het ook bij BMW wordt gebruikt. Wat jij exhter bedoelt met connectivity is denk ik MINI connect. Dis is een optie die je er bij kan hebben (dacht vanaf de facelift van het nieuwe model, correct me
If i'm wrong) en zorgt er voor dat je via een app op je iPhone voertuiggegevens kan aflezen. Ik vind het persoonlijk meer een gadget en niet echt noodzakelijk, maar daar denken anderen misschien anders over :D

Of het navigatiesysteem in te bouwen is weet ik niet zo goed. Het zal vast kunnen, maar daar hangen denk ik ook kosten aan. Ik weet dat Spenki het laatst bij een MINI van het vorige model heeft gedaan, maar weet niet hoe dat zit bij het nieuwe model.
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

04 feb 2013, 18:37

Welkom hier op het forum en succes met de zoektocht naar een mooie MINI :D
UKRyan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Dordrecht
Berichten: 641
Lid geworden op: 03 feb 2013, 23:47

04 feb 2013, 18:52

Bedankt voor je antwoord! :D Naja, ik heb in ieder geval nog even om 't uit te zoeken. :lol: Er zijn wel zo onnoemelijk veel mogelijkheden met een Mini, dat ik eerst alles op een rijtje ga zetten. :P

Zodra ik nieuws of een vraag heb, dan horen jullie van me! ;)
Tot die tijd blijf ik enthousiast zoeken en ideeën opdoen! :D

@Kwiebje: thanks! :D
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

04 feb 2013, 20:44

Hallo Ryan,

Welkom hier 8)
Leuke introductie!
En als je toevallig nog een mooie Laser Blue Cooper S zoekt dan hou ik mij aanbevolen :wink:
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
UKRyan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Dordrecht
Berichten: 641
Lid geworden op: 03 feb 2013, 23:47

04 feb 2013, 20:52

Hallo Johnny!

Ik heb hem zien staan, ja! Dat was ook 1 van de auto's waarvan ik gelijk fan was! 8) Misschien een idee als ik binnenkort eens langs kom? :o
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

04 feb 2013, 20:57

UKRyan schreef:Hallo Johnny!

Ik heb hem zien staan, ja! Dat was ook 1 van de auto's waarvan ik gelijk fan was! 8) Misschien een idee als ik binnenkort eens langs kom? :o
Je bent altijd welkom hier in het hoge noorden!
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
moinu
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 apr 2012, 16:20

05 feb 2013, 16:49

WELKOM !!! :)(

Succes met de speurtocht naar de juiste MINI voor je! :icon_top:
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

05 feb 2013, 20:01

Die laser Blue van BlueCooperS is gewoon erg dik. En je kunt kiezen of je hem dik of extra dik wilt hebben :wink:
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 2209
Lid geworden op: 06 sep 2009, 17:41

05 feb 2013, 20:26

Welkom bij de club en... :lol:

.............................veel plezier met het zoeken naar de juiste SSSsss.. :P :) :D
UKRyan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Dordrecht
Berichten: 641
Lid geworden op: 03 feb 2013, 23:47

06 feb 2013, 20:36

Thanks allemaal! :)

De speurtocht gaat nog steeds lekker door. Het sparen overigens ook :lol:
keyan
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Weesp
Berichten: 369
Lid geworden op: 12 jan 2013, 16:22

06 feb 2013, 22:47

Mooie intro.. welkom

Terug naar “Who are U?”