Ook nieuw hier!

Stel je hier even voor.
rcr484
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 feb 2013, 18:50

Ook nieuw hier!

10 feb 2013, 14:56

Hallo!

Ik heb me gisteren even geregistreerd en alvast een beetje rondgekeken op 't forum en omdat ik verwacht dat ik hier nog wel vaker ga komen, leek het me wel netjes om me eventjes voor te stellen. Dankzij een goede vriend (die zich maandag netjes voorgesteld heeft hier :P ) Ryan ben ik hier ook terecht gekomen.

Goed.. Ik ben dus Stefan, 21 jaar oud en ik kom uit het altijd pittoreske ( :lol: ) Numansdorp, een dorp dat een kleine 20 kilometer onder Rotterdam ligt. Op dit moment werk ik als planner bij een transportbedrijfje in Vlaardingen, maar ben ondertussen druk bezig om mijn busrijbewijs binnen te slepen. Zodra ik deze binnen heb, hoop ik zo snel mogelijk over te stappen naar de bus. Dit zal denk ik ergens in april of mei gaan gebeuren. :)

Van december 2009 tot april 2012 heb ik rondgereden in een Mazda 323F 1.5i GLX uit 1998. Ik heb er 50.000 km lang met plezier in gereden en ondanks het niet de allersnelste auto was, ging 'ie als een raket door de bochten! :D In 2012 werd het toch tijd om wat anders te zoeken, er zaten aardig wat grote reparaties aan te komen (distributieriem, koppeling, remschijven en -blokken). Daarom ben ik op zoek gegaan naar wat anders. In het lokale krantje stond een advertentie van Renault over auto's uit de voorraad.. Zo gezegd, zo gedaan.. Een kleine 2 weken later (vanaf 21 april :) ) reed ik rond in een gloednieuwe Renault Twingo 1.2 16v. Net als Ryan is ook mijn Twingo gechipt en heb ik er een open luchtfilter op gezet. Het autootje zit nu ongeveer rond de 83 pk en na bijna 35.000 km zit ik qua verbruik gemiddeld op 1 op 18,5. Valt op zich niet tegen, maar ik zou toch graag weer wat makkelijker mee willen komen op de snelweg. Boven de 120 km/h merk je gewoon dat 't motortje hard moet werken om vooruit te komen en met een beetje tegenwind is bij 160 op de teller de koek écht op..

Nu heb ik een paar keer gereden met een Mini Cooper (de 120 pk'er dus) toen ik tijdens m'n schooltijd een bijbaantje had als hiker. Die ritjes zijn me zeker goed bevallen en ben daarom ook eens 'stiekem' gaan kijken op Autoscout.. Direct viel het me op dat de Cooper S'jes eigenlijk best goed te betalen zijn en hoop daarom dus ook dat ik ergens aan het eind van dit jaar er eentje bemachtigd kan hebben die aan mijn wensen voldoet! :D

Na wat rondkijken heb ik voor mezelf een paar dingen op een rijtje gezet die ik graag zou willen.. Ik ben aan het kijken voor een Cooper S, modelletje R53 facelift, het liefst in het grijs/zilver of zwart mét climate control en stoelverwarming.. Xenon zou ook erg fijn zijn, maar dat hebben ze bijna allemaal geloof ik. :P

Al met al, het leven gaat momenteel eigenlijk alleen maar uit sparen, sparen en nog eens sparen bestaan denk ik. Maar het gaat voor een goed doel zijn, dacht ik zo! :D

Tot dat ik de centjes bij elkaar heb, probeer ik mezelf hier alvast een beetje goed in te lezen over de plus- en minpunten van een Cooper S en waar ik op moet letten bij de koop, maar als ik het zo gezien heb.. Gaat dat allemaal wel goed komen hier. :)

En tot die tijd dat er een Mini voor de deur staat, gaat het vooral wachten worden... :P

Stefan
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

10 feb 2013, 15:12

Welkom! Gewoon lekker doorsparen en dan zorgen dat je voor het cabrio seizoen doorbreekt een lekkere MCS liefst met JCW pakket èn panoramadak (of beter nog: een R52) voor de deur klaar hebt staan voor veel heerlijke km's!
One life, live it!
UKRyan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Dordrecht
Berichten: 641
Lid geworden op: 03 feb 2013, 23:47

10 feb 2013, 15:33

Gezellig! Welkom :D
Tja, je moet wel voor een Cooper S gaan, anders moet ik steeds op je wachten. :lol:
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

10 feb 2013, 15:51

Welkom Stefan,

Ff lekker doorsparen en dan komt er vast wel een mooie Mini!
Je hebt nu dezelfde auto als Ryan zag ik,dus dat moet "straks" dan ook maar weer :wink:
Succes met het sparen en de zoektocht 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
rcr484
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 feb 2013, 18:50

10 feb 2013, 16:22

Bedankt! :) Inderdaad, Ryan heeft me ook een beetje aangestoken... Alweer. :P

Overigens ga ik binnenkort ergens maar even een proefritje maken om te kijken of het echt wat voor me is. Maar ik verwacht van wel! :D
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

10 feb 2013, 16:41

Als je er een keer in gereden hebt dan ben je verkocht :)
Dat had ik ook toen ik een proefrit maakte om een auto voor mijn vrouwtje er bij te kopen.
Daarna ook zelf over gegaan op een Mini na 23 jaar VW rijden.
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
UKRyan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Dordrecht
Berichten: 641
Lid geworden op: 03 feb 2013, 23:47

10 feb 2013, 17:39

Dit keer iets minder impulsief een auto kopen :lol:
MattK
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zeeland
Berichten: 238
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:13

10 feb 2013, 18:31

Welkom!

Wie weet kom ik je nog wel is tegen. Rij elke dag voorbij numansdorp.
Kan best wel is stoppen voor een test :mrgreen:
rcr484
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 feb 2013, 18:50

10 feb 2013, 19:34

Ik zal het eens in de gaten houden. ;) Ik rij altijd rond 7:05-7:15u bij ons de snelweg op en op de terugweg ga ik er tegen 16:55-17:05u weer af. :P
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 2209
Lid geworden op: 06 sep 2009, 17:41

10 feb 2013, 20:26

Welkom bij de club en... :lol:

..............................heel veel sterkte met het wachten op een mooie SSSsss... :oops: :wink: :P :) :D

Terug naar “Who are U?”