Nog een gelukkige mini eigenaar.

Stel je hier even voor.
Eline112
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2016, 10:32

Nog een gelukkige mini eigenaar.

26 mar 2016, 11:16

2 weken geleden heb ik mijn eerste mini (tweedehands) gekocht.
Ik wilde al zo lang een mini rijden maar hij was gewoon duidelijk te duur voor me. Tegenwoordig zijn de occasions ook betaalbaar geworden en kon ik mijn twingo uit 1995 inwisselen voor een mini s uit 2002.

Ik heb nooit iets met auto's gehad totdat ik mijn rijbewijs op mijn 24ste levensjaar kreeg. Ik merkte dat ik het autorijden heerlijk vond en ook steeds meer begon te kijken naar wat voor auto's er nu eigenlijk rond reden. Mijn eerste auto was een hyundai accent, hij was lekker goedkoop en reed. Meer hoefde ik op dat moment nog niet. De auto kon ik kopen voor de prijs die een garage ervoor zou geven, de auto moest weg ivm overlijden. Dus echt een koopje. Alleen ging de koppeling stuk, hij moest gelast gaan worden, de riem moest vervangen gaan etc. Dus de onderhoudskosten die eraan kwamen wogen niet meer op tegen de waarde van de auto. Ik reed hem hier al 5 jaar. Hij is opgereden totdat de auto echt niet meer wil optrekken, al zat hij in de 6000 toeren.
Door de prive situatie was er niet veel geld voor een nieuwe auto dus werd het een auto die rijd. Een twingo hij 1995, met als enige luxe elektrische ramen, die is afgelopen december aangeschaft. Prive situatie was anders geworden en het eerste wat ik vervolgens deed was zoeken naar een voor mij betaalbare mini.
Die mini uit 2002, 2003 zijn overal zo weg. Als je er een ziet staan dan moet je vaak binnen een paar dagen reageren en anders zijn ze weg. Zo ook de mini die ik nu heb. Vrijdag stond hij online, en zaterdag was ik de eerste die belde voor een afspraak. Na mij hadden nog 5 mensen gebeld en er waren zelfs 2 mensen langs gekomen. Maar gelukkig was ik eerst, en die mini is het dan ook geworden.

Helaas kreeg ik na 6 dagen al alarmlichtjes in mijn auto dat er iets mis was met de remmen. De tactiecontrole, de abs en de remmen branden. Ik had de garage opgebeld en ze waren erg behulpzaam. Mijn auto staat nu op kosten van de garage bij de garage. De abs moet eruit gehaald worden en die word opgestuurd, gerepareerd en vervolgens weer in mijn auto geplaatst. Helaas ben ik mijn mooie auto nu wel een weekje kwijt. Nu las ik dat abs een bekend probleem is bij de mini dus op zich vind ik het niet zo erg dat hij nu gratis gemaakt word. Dat scheelt mij weer in onderhoudskosten.

Maar wat een heerlijk autootje om te rijden zeg! Wat een verschil met de auto's waar ik hiervoor in gezeten heb. Hij rijd soepel, scherpe kleine bochtjes zijn heerlijk (met de twingo zou ik bang zijn dat de banden zouden afbreken met de snelheden die de mini dat met gemak doet) Hij lijkt over de weg te vliegen. Ik vind het weer heerlijk om 130 te rijden in plaats van dat ik bang ben dat de auto uit elkaar trilt. De mini heeft het rijden echt weer verheerlijkt voor mij. Ik was vergeten hoe ik kon genieten van auto rijden.
Alleen voor het stoplicht staan is niet altijd even handig. Soms moet je toch wel voorover hangen in de auto om het stoplicht te kunnen zien. Maar wat heerlijk dat iedereen nu achter me blijft tijdens het optrekken. Ik heb hem nu 2 weken en iedere keer vind ik het weer moeilijk om te geloven dat de auto echt van mij is.
Ik heb me hier aangemeld om toch wat meer over de mini te weten te komen. Veel verstand hebben van de auto waar je inrijd is toch wel fijn. Mocht ik een keer iets tegenkomen dan kan ik zelf misschien al beredeneren wat het is etc. Ik weet graag veel van dingen die ik leuk vind. En natuurlijk ook om de passie voor de mini te delen.

Dit is hem, mijn mini s salt uit 2002:


http://postimg.org/image/u4mfi1cop/
Mak
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Doesburg en Rotterdam
Berichten: 206
Lid geworden op: 02 jul 2015, 11:54

Re: Nog een gelukkige mini eigenaar.

26 mar 2016, 18:57

welkom Eline, gefeliciteerd met je eerste Mini
wat leuk dat je zo'n uitgebreide intro voor ons hebt getypt :-)
Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Nog een gelukkige mini eigenaar.

26 mar 2016, 20:25

Afbeelding

Foto even zichtbaar gemaakt. Mooi karretje, van harte! :icon_top:
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
ClubbieS
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Landgraaf
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2016, 19:09

Re: Nog een gelukkige mini eigenaar.

26 mar 2016, 21:51

Mooie Blackie, Eline112!!
Welkom en heul veul rijplezier... :icon_top:
Afbeelding
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S
Eline112
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2016, 10:32

Re: Nog een gelukkige mini eigenaar.

28 mar 2016, 13:49

RemcoMINI schreef:Afbeelding

Foto even zichtbaar gemaakt. Mooi karretje, van harte! :icon_top:

Bedankt! Het lukte mij niet om de foto zichtbaar te maken.

Hij is helemaal zwart uitgevoerd, ik moet hier en daar nog wel wat bij werken. Op het mini logo is wat zwart losgelaten dus dat wil ik weer helemaal zwart maken. De auto mag ook nog een keer goed in de wax worden gezet, dan blinkt hij toch weer net iets mooier en kunnen er wat oppervlakkige krasjes weggewerkt worden. Het kunststof heb ik al een beetje opgespoten met een glans spray (geen idee hoe het heet) want ze waren wat dof geworden. Ze blinken nu ook weer mooi diep zwart. Dat is wel iets wat vaker moet gebeuren. Ik wil de cd speler ook nog gaan vervangen naar een mp3 speler.

Ik vind de velgen die eronder zitten ook erg mooi! De meeste mini (binnen mijn prijsklasse) hadden toch niet zulke mooie velgen. En de grijze strepen erop zijn ook helemaal top. Ik blijf ook maar naar de banden staren, ze zijn zo mooi groot. Dat verschil merk je ook echt wel als je erin rijd.

Veel rij plezier gaat zeker lukken, ik vind het echt een droom autootje. Nu hopen dat de garage snel is met de paasdagen zodat ik hem vrijdag weer kan ophalen.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Nog een gelukkige mini eigenaar.

28 mar 2016, 17:41

Welkom Eilne en gefeliciteerd met je aankoop. Hoop dat je snel weer on route bent :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Nog een gelukkige mini eigenaar.

29 mar 2016, 20:59

Welkom Eline en veel plezier hier :rijden
Eline112
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2016, 10:32

Re: Nog een gelukkige mini eigenaar.

03 apr 2016, 14:08

Ik ben vooral nog veel aan het lezen, weinig aan het reageren.

Ik ga een keer mee rijden met een mini ride, lijkt me awesome om met zijn allen door het land te chillen.
Mijn mini staat nog steeds bij de garage, ik begin hem nu toch wel te missen. Ik heb hem 13 dagen in mijn bezit gehad en hij staat nu al 9 dagen bij de garage. Ik hoop hem dinsdag toch op te kunnen halen. Ik begin afkickverschijnselen te krijgen haha.

Het mooie weer maakt dat ik erg veel zin krijg om hem van binnen en buiten weer even goed op te poetsen en schoon te maken. Daar kan ik dan ook echt van genieten, in het zonnetje de auto wassen en mooi maken.
Ik heb de facebook pagina ook gevonden in de tussen tijd. Ik denk dat ik daar wat actiever mee zal praten dan hier.
jeroenemo
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mar 2016, 17:41

Re: Nog een gelukkige mini eigenaar.

03 apr 2016, 21:37

Welkom en een mooie mini heb je. Ik herken het gevoel dat je niet kan bevatten dat de mini van jou is! Veel plezier.

Terug naar “Who are U?”