ex-MINI

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
Brabander
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Oud Gastel
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2016, 09:50

ex-MINI

12 apr 2016, 10:20

Hallo Mini-fanaten,

Ik heb me zojuist bij dit forum aangemeld en zal me dus even voorstellen. Mijn naam is Jeroen, ik heb in december 2003 een gloedjenieuwe MINI samengesteld, in februari 2004 was 'ie klaar. Een R50 pre-facelift dus. In 2007 heb ik hem weg moeten doen, sindsdien ben ik geen MINI-rijder meer, helaas. Ik was eens benieuwd of de auto hier bekend is. Gewoon, uit interesse. Ik zag wel een locatiekaart, maar daar moest je voor inloggen, dus dan toch maar een account aangemaakt.

Gegevens van de MINI: kenteken 12-NT-XK, Cooper Pepper, British Racing Green, aluminium dashpanelen, sportstoelen, wit dak, spiegels en wielen, visibility pack, olietemperatuur- en boordspanningmeters onderin de console. Ik kocht hem in 2004 bij de dealer in Goes, verkocht hem in 2007 aan Auto Brouwer in Tilburg en zag hem in 2011 twee keer te koop (in februari en augustus) bij Autobedrijf Schloesser in Hoensbroek. Volgens de RDW-gegevens rijdt de auto nog (geldige APK en verzekerd) en is hij op 19 mei 2015 voor het laatst van eigenaar gewisseld.

Pics:
Afbeelding

Afbeelding

Is de auto bekend hier? Zou graag eens zien hoe het met 'mijn' MINI gaat eigenlijk.

Groeten!
Jeroen
Gebruikersavatar
Brabander
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Oud Gastel
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2016, 09:50

Re: ex-MINI

08 okt 2020, 09:44

Daar ben ik weer (of nog...)! Met goed nieuws, ik heb mijn ex-Mini terug gevonden!! Ik had begin dit jaar een alert ingesteld op Marktplaats, zo kreeg ik van elke te koop gezette groene Mini uit 2004 een mailtje. Tientallen Mini's gezien, maar het ging mij uitsluitend om mijn eigen ex-Mini. Maar vorige week was het raak, te koop in Heerlen! Meteen contact gelegd en gelukkig gunde de eigenaar mij m'n ex-Mini. Afgelopen zaterdag afgereisd naar het zuiden, en de auto overgeschreven. Niet eens een proefrit gemaakt, want ik wilde hem sowieso meenemen. Dus nu ben ik blij :D :))

Inmiddels een paar honderd kilometer verder, en nog steeds blij! Alleen maakt de auto behoorlijk herrie (zoemend/jankend geluid). Vrees voor de beruchte versnellingsbak, of misschien de wiellagers. Maakt allemaal niet uit, binnenkort eens naar laten kijken. Veel kilometers maken we er niet mee. Al vroegen mijn kinderen me deze week wel of ik ze met de Mini naar school wilde brengen, vonden ze leuk :)

Ik ga dit forum eens op m'n gemak door om te zien wat er aan tips, tricks en gezelligheid te vinden is.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: ex-MINI

08 okt 2020, 11:13

Leuk zeg! Welkom terug!
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: ex-MINI

08 okt 2020, 13:22

Idd gaaf ,heb ook wel eens voormalige auto s terug gezien maar die hoefde ik toch niet meer :mrgreen:
Maar leuk voor je en hopelijk vallen de kosten voor herstel mee.
Gebruikersavatar
minipro
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2019, 17:35

Re: ex-MINI

08 okt 2020, 17:35

Leuk verhaal. Ik zou mijn eerste nieuwe auto ook wel terug willen, maar die ligt inmiddels ergens op een schroothoop.

Weet je ook al wat er in de tussentijd mee is gebeurd? En moet je verder nog veel doen om ‘m weer in orde te maken?
Gebruikersavatar
Brabander
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Oud Gastel
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2016, 09:50

Re: ex-MINI

08 okt 2020, 20:07

Ik heb de auto in 2007 weg moeten doen omdat die economisch total-loss was na een aanrijding. Daar heb ik altijd spijt van gehad, omdat ik me bij aankoop had voorgenomen om de auto nooit weg te doen. Dus vrij snel na het afscheid ben ik met enige regelmaat het kenteken gaan checken bij de RDW, om zo bij elke verandering van de tenaamstelling op internet te kijken of ie toevallig ergens te koop stond. Zo heb ik hem in 2011 ook al twee keer gevonden, zoals in de openingspost al staat (in Hoensbroek). Maar toen was ie te duur om hem er zomaar bij te kopen. Nu ging dat wel (net, maar toch).

Ik heb dus wel een boel datums waarop de tenaamstelling is gewijzigd, maar ik heb geen idee van wie naar wie. Ik heb dat garagebedrijf in Hoensbroek een mail gestuurd met de vraag wat zij er nog van hebben of weten, en dat heb ik ook gedaan aan het bedrijf dat hem van mij kocht in 2007. Maar van beide geen reactie gehad nog. Voor zover ik kan achterhalen ben ik de eerste en zevende eigenaar, de zesde ken ik ook (daar kocht ik hem van) en de vijfde waarschijnlijk ook (onderhoudsfactuur gevonden tussen de papieren, met daarop een naam en adres). Eigenaren 2, 3 en 4 weet ik niks van, al meen ik me van een eerdere check op zomoto.nl te herinneren dat ie een keer als fleet-car geregistreerd is geweest. Maar dat heb ik toen nergens bewaard en zomoto.nl bestaat niet meer.
Gebruikersavatar
Brabander
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Oud Gastel
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2016, 09:50

Re: ex-MINI

08 okt 2020, 20:12

Wat ik er nu aan moet doen is de vraag. Het zoemende / jankende geluid is behoorlijk aanwezig, daar moet echt naar gekeken worden. Verder staat de onderhoudsindicator al ruim 20.000 km overtijd voor een oliebeurt. En de mistlampen zijn uit de voorbumper (ik heb ze los mee gekregen). Doordat ze een hoge stoeprand geraakt hadden zit er wat schade aan de bumper en was één van die mistlamp units stuk (en de bevestiging gebroken). Voor de APK zijn ze er dus allebei af gehaald. Maar los daarvan ziet de auto er nog heel goed uit. Er staat 275.000 km op de teller, maar lak en interieur zijn nog in prima staat. Eén van de koplampen wordt wat dof, maar daarmee heb ik alles wel gehad. Valt dus reuze mee!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: ex-MINI

09 okt 2020, 08:39

Welke schade had de auto, waardoor ie economisch totallos is verklaard in 2007 ?
Dat geluid zou de versnellingsbak kunnen zijn inderdaad. Misschien heeft een van de forumsponsors een goede versnellingsbak liggen.

Je hebt de auto nieuw gekocht bij Zwartepoorte dus, sinds kort Renova.
Was Jankees de verkoper of werkte hij toen nog niet daar?

Groetjes uit Zeeland
Gebruikersavatar
Brabander
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Oud Gastel
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2016, 09:50

Re: ex-MINI

09 okt 2020, 09:59

Ik was zijdelings tegen een flinke lantaarnpaal aan gekomen (met de rechter kant in de berm geraakt, daardoor in een slip geraakt, die op weten te vangen, maar de contraslip niet, dus full lock tegenstuur toch met de linker zijkant tegen die paal geraakt). Die paal brak en sloeg door de achterruit. Ook stond er een afrastering met prikdraad. Daarvan had ik met het voorscherm een paar paaltjes uit de grond getikt. Het prikdraad had krassen op motorkap en dak gemaakt. Dus eigenlijk was alleen de rechter zijkant schadevrij, verder rondom schade. De dorpel was krom, zodanig dat de bestuurdersstoel niet meer voor of achteruit kon schuiven door zijn geleiders.

Fotootjes zeggen wellicht meer dan woorden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De verzekeraar liet opkopers een bod doen, en daar zat er één tussen die zoveel bood, dat hij dus economisch total -loss was. Schade repareren zou ca. 8 mille gaan kosten. Dagwaarde was 16.000. Bod van die opkoper was 10.000. Wrak verkopen betekende dus voor de verzekeraar 6.000 euro uitkeren. Repareren zou dus 8.000 kosten.
Gebruikersavatar
Brabander
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Oud Gastel
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2016, 09:50

Re: ex-MINI

09 okt 2020, 10:04

niekcarfreak schreef:
09 okt 2020, 08:39
Je hebt de auto nieuw gekocht bij Zwartepoorte dus, sinds kort Renova.
Was Jankees de verkoper of werkte hij toen nog niet daar?

Groetjes uit Zeeland
Geen idee meer hoe de verkoper heette, dat is inmiddels bijna 17 jaar geleden. Ik heb de aankoopovereenkomst nog, die is op 29 december 2003 getekend. Naam verkoper de heer J. Godeschalk. Of die J voor Jankees staat weet ik echt niet.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: ex-MINI

09 okt 2020, 10:15

Leuk dat je reageert. Was niet Jankees dan, denk dat hij nog niet daar werkte. Wij hebben in 2015 onze F56 JCW nieuw bij hem gekocht.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: ex-MINI

10 okt 2020, 10:13

Wat een super verhaal dit! Ik bedoel dan natuurlijk dat je je Mini terug gekocht heb en niet dat hij door schade weg moest...! Die schade ziet er overigens niet heel best uit met die dorpel, maar ook weer niet dat je zou zeggen dat hij gelijk total loss verklaart zou worden, maar na je uitleg is het wel duidelijk. Ik snap goed dat hij gerepareerd is voor de handel, daar is leuk geld aan verdient.

Wat betreft de versnellingsbak; Ik heb een paar jaar geleden ook een flink zoemend geluid gehad wat duide op een kapotte versnellingsbak. Mij werd toen wel gezegd dat het link is om met zo'n geluid te rijden als je weet dat het uit de bak komt omdat hij vast kan lopen ofzo. Ik ben gegaan voor een gereviseerd exemplaar, kost wat maar heb je ook wat.

Verweerde koplampen komen veel voor bij oudere auto's. Kwestie van spuiten in de blanke lak verhelpt dit probleem. Kun je ook gewoon zelf doen al je een beetje handig ben.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: ex-MINI

10 okt 2020, 20:32

Zie nu pas ook het verhaal en foto's van de schade. Jeetje, flinke klap.
Had je zelf geen verwondingen? Zou heel anders kunnen aflopen.
Vindt je dat de schade netjes en vakkundig gerepareerd is?
Ik zou het zelf nogal een gok vinden maar als je de auto graag terug wilde en de prijs was redelijk dan begrijp ik je keuze.

Terug naar “Who are U?”