Weer terug

Stel je hier even voor.
zegmaarboris
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006, 14:06

Weer terug

15 jun 2018, 10:34

14 jaar en 11 maanden geleden kocht ik m'n eerste Mini - een R53 Cooper S
Afbeelding

Veel ritjes met de mixed mini club gedaan - en later ook hier nog wel wat gepost.

Met de komst van kinderen en huisdieren volstond de Mini niet meer en zijn er achtereenvolgens een Golf GTI, BMW 130i, BMW 325d (E91) en tenslotte 530d (F11) gekomen. En tijdje terug kreeg ik bij de dealer weer eens een Mini mee (5-deurs) en was de liefde weer terug.

In aanloop naar deze beslissing (en hoop twijfel, want best een gekke stap van BMW 5 naar Mini) veel hier bijgelezen over de Mini's, dus bedankt daarvoor!

Uiteindelijk is het een Countryman JCW geworden. Na wat spannende weken omdat de JCW uit productie is genomen (eigenlijk op zelfde moment als ik de auto definitief maakte) heb ik deze week toch m'n JCW kunnen ophalen. Top geregeld door Renova! En ik ben erg blij met het resultaat en de keuze, echt heel anders dan de voorgaande BMW's en weer heel leuk om Mini te rijden.
Afbeelding

Kleur is rebel green, en het chrome is er af. Helaas kan ik echt geen goede foto's maken, auto ziet er beter uit dan op deze foto's.

Afbeelding
Bijlagen
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_1c4a.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_1c4a.jpg (419.54 KiB) 501 keer bekeken
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Weer terug

15 jun 2018, 10:40

Hoi Boris,

allereerst gefeliciteerd met de aankoop van de mooie CM All4S :rijden
Een prachtige MINI waar jullie ongetwijfeld heel veel plezier aan gaan beleven.
Daarnaast natuurlijk welkom terug op het "oude nest".

Hier ook het 1 en ander veranderd, maar in grote lijnen is streven we dezelfde doelstelling na, een plek van en voor MINI rijders.
Wie weet tot ziens bij 1 van de ritten of meetings, tot aan die tijd, veel veilige km's gewenst :icon_top:


Grote groet Jos
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Weer terug

15 jun 2018, 10:50

Wat een mooi exemplaar zeg, gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat het even wennen is om van een 5-serie naar een CM over te stappen, maar hier ga je denk ik meer lol aan beleven.
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: Weer terug

15 jun 2018, 12:27

Zo jammer is deze bom nu niet meer te koop ? En hoe komt dat vanwege het milieu of zo of was er te weinig vraag na ? Maar hij is echt dik en ja een 5 is top maar een mini is iedere dag vuurwerk. Tenminste dat is mijn ervaring...
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Weer terug

15 jun 2018, 15:20

Ben1 schreef:
15 jun 2018, 12:27
Zo jammer is deze bom nu niet meer te koop ? En hoe komt dat vanwege het milieu of zo of was er te weinig vraag na ? Maar hij is echt dik en ja een 5 is top maar een mini is iedere dag vuurwerk. Tenminste dat is mijn ervaring...
Reden waarom men gestopt is met de productie, is omdat er vanwege strengere emissie normen een nieuw blok ontwikkeld moet worden wat aan die nieuwe "stage 5" normen moet gaan voldoen.
Vanaf 2019 mogen de motoren die te veel schadelijke stoffen uitstoten niet meer verkocht worden.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: Weer terug

15 jun 2018, 16:30

Zucht wat is het toch allemaal jammer zeg... leuke motor blokken sterven langzaam uit. Maar complimenten voor u mooie mini jcw.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Weer terug

15 jun 2018, 19:10

Zo is het bij ieder automerk... kleine opgeblazen motoren met turbo’s dat zeer gevoelig is voor defecten....

Maar jij heb nog een prachtig exemplaar gescoord! Veel plezier ermee!
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: Weer terug

15 jun 2018, 20:57

Ja dat weet ik nog wel met mijn oude mini cooper S uit 2010 wat een rampen blok was dat zeg.. nooit meer dat blokje uit de psa stal. Maar dit blok een echt BMW blok is gewoon heel goed gebouw door de mensen uit München. Maar inderdaad vanwege het milieu mag dit blok niet meer.. maar BMW komt wel weer wat met anders en anders is het waterstof :)
zegmaarboris
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006, 14:06

Re: Weer terug

17 jun 2018, 00:00

Bedankt allemaal voor het leuke welkom terug!
Baseman schreef:
15 jun 2018, 10:40
Hier ook het 1 en ander veranderd, maar in grote lijnen is streven we dezelfde doelstelling na, een plek van en voor MINI rijders.
Wie weet tot ziens bij 1 van de ritten of meetings, tot aan die tijd, veel veilige km's gewenst :icon_top:
Is zeker het plan om bij een rit/meeting aan te sluiten, lijkt me weer erg leuk. Helaas zijn de eerste die nu op de agenda staan niet mogelijk voor me, maar ik hou het in de gaten!

En inderdaad, voor de JCW's moet een nieuwe motor / afstelling voor komen in verband met uitstoot (WLTP). Ze verwachten in april pas weer een nieuwe te hebben. Maar goed, gelukkig is die van mij groen, dus wél goed voor het milieu :mrgreen:

Terug naar “Who are U?”