Raedarius

Stel je hier even voor.
Raedarius
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2018, 10:43

Raedarius

21 aug 2018, 15:41

Een korte introductie van pensionado Raedarius aan de hand van zijn autogeschiedenis. Deze spreekt voor zich:
Triumph Dolomite
Mini
MG Metro
MG Metro Turbo
MG Maestro
Rover 2016
Rover 2016 injection
Rover Estate
Rover 420 GTI
Rover 600/MG B
Rover Tourer/MG B
Rover 75 Tourer
En dan gaat MG-Rover failliet! Toen dus maar Volvo. Ik overweeg nu een Countryman mark II. Ik hoor graag van de kenners of ze de driecylinder of de vier cylinder prefereren. Is die laatste de meerprijs van 7000 wel waard? Ik zal deze vraag proberen te stellen in de (hopelijk) juiste Forumrubriek.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Raedarius

21 aug 2018, 21:56

Welkom Raedarius,

mooi lijstje Engelse auto's :icon_top: Je vraag of je voor de Cooper moet gaan of voor de Cooper S. Hangt een beetje af van je portemonnee en wat je wensen zijn. Sommige kiezen liever voor een Cooper met veel opties en een ander gaat toch liever voor de Cooper S voor het vermogen en vinden dan de opties wat minder belangrijk en degene met de dikke portemonnee nemen beide of gaan zelfs voor de JCW.

Ik rij zelf een R56 Cooper en recentelijk is daar een R55 Clubman Cooper Hampton bij gekomen. In had de R56 als daily en omdat ik in de zomervakantie een trekhaak nodig had kwam ik uit bij het Cooper model omdat daaronder een trekhaak kon. Deze clubman is ook een Cooper geworden om dezelfde redenen, onder een R55/R56 S mag geen trekhaak (uitgezonderd de Clubman S uit 2007).

Ik vind de nieuwe Countryman een hele mooie auto en vooral van de F-series het interieur is heel gaaf. Welke kies je, beetje afhankelijk van je rijstijl. Ik heb geen rijervaring met dit nieuwe model dus ik adviseer je om gewoon bij de dealer een proefrit te maken in beide motor varianten, de Cooper S zal vwb rijbeleving er beter uitkomen en dat vermogen van 180pk krijgt ie makkelijk op de weg. Je moet dat zelf ervaren en niet afgaan op ervaring van een ander want wat de 1 lekker doorrijden vindt, vindt een ander weer dat een auto traag rijdt dus gewoon zelf met beide modellen een stukje gaan rijden. Verbruik van de S zal hoger liggen versus de Cooper maar hangt natuurlijk ook van je rechter voet af en in welke rijstand je rijdt (economisch, standaard, sport). Omdat het toch een zwaardere auto is dan bv tov F56 zou ik waarschijnlijk voor de Cooper S gaan. Een F56 schijnt met een Cooper 136pk motor heel lekker te rijden en dan zou ik eerder voor een Cooper gaan met veel opties.

Succes met de proefritjes :wink:
Raedarius
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2018, 10:43

Re: Raedarius

21 aug 2018, 23:14

Dank je, Schroefje, voor je uitgebreide reactie, waarin heel veel goede tips staan. Ik ben zonder meer met je eens dat er een brede marge van persoonlijke waardering is bij de keuze waar ik voor sta. Met jou neig ik voor de F60 met de viercylinder. Ik heb alleen een proefrit gemaakt in een driecylinder. In de bebouwde kom en op B-wegen voldoet deze prima en is best vlot, maar op de snelweg (waar ik niet dagelijks kom) is het toch een beetje behelpen. De meerprijs is (eigenlijk) te fors; bij PSA is het prijsverschil tussen een driecylinder en viercylinder (weliswaar 1.6, maar tegenwoordig toch 180 pk) aanzienlijk minder. Ik troost me met de gedachte dat een Volvo XC40, die overigens weinig emotie bij me los maakt, zeker niet goedkoper is. We zullen zien en de volgende proefrit afwachten!

Terug naar “Who are U?”