Dirk > Countryman Cooper S All4 2011

Stel je hier even voor.
dirkteur
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Utrecht
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2018, 11:17

Dirk > Countryman Cooper S All4 2011

27 aug 2018, 11:46

Hallo allemaal,

Ik wil me graag even voorstellen. Ik ben Dirk uit Utrecht en ben sinds kort eigenaar van de een Countryman Cooper S als fun car naast onze Audi A5 3.0tdi quattro.
Bij het eerste ritje gelijk een hartverzakking voor het borrelen in de pikzwarte koelvloeistof na stilzetten maar dat schijnt normaal te zijn. :-(. Omdat het standaard geluid nog braaf vind ben ik begonnen met het monteren van een open lucht filter. Ik hoor nu de turbo leuk afblazen maar het geluid mag nog wel wat zwaarder. Wat raden jullie aan? Ik overweg een catless downpipe (wat is een goeie en betaalbare?) of middendemper delete. Ik wil een iets zwaarder geluid maar niet keihard want ik wil ook weer niet dat mijn kinderen op de achterbank er een gehoorbeschadiging aan overhouden. :-)

Verder heb ik bij Ali een INPA K+CAN kabel met software besteld om eens te kijken wat ik allemaal aan de instellingen kan wijzigen. ben benieuwd naar de ervaringen hier.
In het verleden veel gespeeld met VAG-COM voor mijn Audi.
Lang geleden was ik erg actief bij de axclub. Ben benieuwd of het hier net zo leerzaam en gezellig is.

Groeten,
Dirk

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Dirk > Countryman Cooper S All4 2011

27 aug 2018, 20:56

Hi Dirk, welkom bij NewMINIclub en gefeliciteerd met de aankoop van jullie CM S.
Qua geluid kun je het zo gek maken als je zelf wilt, een mid delete is redelijk eenvoudig te realiseren en geeft al wel een wat zwaarder geluid.
Mocht dat nog te weinig voor je zijn kun je nog altijd verder gaan.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Dirk > Countryman Cooper S All4 2011

27 aug 2018, 21:06

Hi Dirk, mooie Countryman. Qua geluid kan ik je niet adviseren, hooguit de JCW-uitlaat (als je het 'standaard' MINI wilt laten).

De kabel, ik hoop dat je een tikfoutje hebt gemaakt, en dat je een K+DCAN-kabel hebt met NCS-software. Daarmee kun je wel goed uit de voeten op een R60, kies dan in de software wel het R56-platform. En zorg dat je recente DATEN-files hebt, anders kun je nog wel eens tegen gekke fouten aanlopen....
dirkteur
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Utrecht
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2018, 11:17

Re: Dirk > Countryman Cooper S All4 2011

06 sep 2018, 11:34

Hi,

K+DCAN kabel inderdaad. Het is met NCS gelukt om de comfort sluiting te activeren. Dat was de voornaamste reden.
Maar een kabel met RJ45 stekken en e-sys was beter geweest begrijp ik?
Of carly ? wat heeft de meeste mogelijkheden/ werkt het makkelijkst?
Gebruikersavatar
Frans.
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 101
Lid geworden op: 12 nov 2015, 21:23

Re: Dirk > Countryman Cooper S All4 2011

28 sep 2018, 11:36

Welkom op hét forum Dirk, zeg je Mini dan zeg je funcar en zeg je funcar dan zeg je Mini, veel plezier ermee :icon_top:
Klik hier voor mijn SYR

Terug naar “Who are U?”