Wie ben ik: Norman en mijn Astro Black R53 MCS

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
NRCw
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 okt 2018, 12:17

Wie ben ik: Norman en mijn Astro Black R53 MCS

02 okt 2018, 12:22

Goedemiddag MINI-fans!

Na mij zojuist op de Facebookpagina te hebben voorgesteld, zal ik dat hier ook wat uitgebreider doen.

Ik ben Norman Willems, 27 jaar oud en woonachtig in Rotterdam. Voorheen heb ik zo'n vijf jaar Volvo 850 gereden, waar ik enorm veel plezier mee heb gehad. Het begon met een 170pk sterke 2.5-20V, maar toen de koppakking het begeven had heb ik een T-5 2.0 aangeschaft, die 211pk/300Nm in het vooronder had liggen. Het doel was om die wagen te upgraden, maar aan de motor ben ik nooit toegekomen. Teveel dingen gingen stuk, waardoor ik elke keer eerst een berg geld in iets anders moest steken alvorens het motorvermogen te kunnen verhogen. Er ging het afgelopen jaar dusdanig veel stuk, dat ik er niet meer het plezier van had wat ik voorheen wel heb gehad. Uiteindelijk hebben we de knoop doorgehakt om zowel de Kia Picanto van mijn vrouw en mijn Volvo weg te doen, zodat we samen een andere auto konden gaan aanschaffen.

The Italian Job
Eerst wilden we voor een E46 320i touring gaan, zodat we nog wat ruimte hadden en een lekkere reisauto zouden hebben met goede rijeigenschappen en een fris, tijdloos uiterlijk. Een dag of 10 geleden zaten we echter The Italian Job (2003) te kijken, waarbij dus ook het bekende shot met de huilende compressor in beeld kwam. Een familielid zei al: is dat niet iets voor jullie? Zowel Merel (mijn vrouw) als ik waren enthousiast over hoe gaaf die MINI's toch nog steeds zijn, vooral de eerste generatie. Niet veel later ging ik – zoals voor mij gebruikelijk – eens op jacht naar wat mooie R53 Cooper S facelift exemplaren met alle opties die ik graag zou willen: Xenon, cruise control, schuif/kanteldak, een volleder niet-zwart interieur, een donkere lakkleur, navigatie, stoelverwarming.

"Dit wordt 'm!"
Ik had er een paar gevonden en als favoriet opgeslagen, maar de foto's van sommige advertenties waren niet zo subliem als je zou hopen. Na een paar keer de advertentie bekeken te hebben stuurde ik hem door naar mijn vrouw. "Had ik je dit pareltje al laten zien?" Het antwoord van Merel was vrij helder: "Dit wordt 'm!" Enkele minuten later heb ik de verkoper gecontacteerd en vrijdagochtend vroeg ben ik 'm gaan bekijken, proefrijden en is die uiteindelijk meegenomen naar haar nieuwe thuis in Rotterdam! De verkoper had er moeite mee om hem weg te doen, maar de MCS was voor hun situatie te onpraktisch geworden waardoor toch besloten is de inmiddels 3e auto van de hand te doen. "Het is zonde dat zo'n auto niet gebruikt wordt." We zijn erg blij dat deze R53 weer gebruikt zal worden waar die voor gebouwd is: om er plezierige kilometers mee te maken! :))

Foto's
Ik ben zelf iemand die graag fotografeert, ondanks mijn (zwaar) verouderde Canon 10D. De foto's die ik heb gemaakt zijn genomen op verschillende locaties op Zuid, zowel bij de Waalhaven als Heijplaat (RDM). Bij deze stel ik jullie daarom voor aan Blackbird, onze nieuwe aanwinst!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

US side markers & JCW badge
Waar ik heel blij mee ben zijn de US-spec side markers. Op mijn Volvo had ik ook Amerikaanse knipperlichten geplaatst, omdat ik dat gewoon een leuk detail vind. Hoe leuk is het dat zo'n detail dan ook op m'n volgende auto zit! Verder is het enige waar ik momenteel over twijfel de JCW badge achterop. Het is namelijk geen JCW, zoals iedereen kan zien. Verder zitten er ook JCW instaplijsten op. Die vind ik wel gaaf eruit zien, dus die blijven. Enerzijds ben ik geneigd de badge eraf te halen, anderzijds zie ik het in de toekomst nog wel gebeuren dat er meer JCW spul wordt toegevoegd, waardoor de badge eer wordt aangedaan.

Mijn plannen met de MCS
- Met stipt op 1: de remschijven zijn gaar dus die wil ik vernieuwen voor MTEC schijven en EBC yellowstuff blokken (ik heb nu nog geen zin om R56/JCW klauwen te monteren, dus ik kijk eerst aan wat dit doet. Tevens heb ik er geen serieuze trackday plannen mee.)
- 3e remlicht is de rode kap van kapot (is dit een easy fix?)
- de rode 'S' geel maken aan de zijkant en achterkant (decals reeds besteld via Etsy)
- volledig polijsten (zelf een aantal jaar ervaring mee)
- leer reinigen en voeden
- de beste manier van bluetooth muziek/bellen inbouwen (voorlopig gok ik dat GROM de beste optie is, maar als iemand tips heeft hoor ik het graag!)
- volgend jaar eens kijken naar een 17% pulley, etc…

Bedankt voor het lezen en mochten jullie nog algemene tips hebben dan sta ik daarvoor open! Tevens kijken we er naar uit om eens een meeting of rit bij te wonen/eraan deel te nemen!

Vriendelijke MINI groet,

Norman Willems


PS: Voor de geïnteresseerden nog de lijst met opties:

Kleurcode:
A25 Astro Black Metallic
Interieur:
T3CB Leder soft/Cordoba beige

Optielijst:
L801A National version Germany
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S210A Dynamic stability control
S228A Sports suspension settings Plus
S249A Multifunction f steering wheel
S255A Sports leather steering wheel
S2TAA Differential lock 25%
S314A Door mirror / driver's lock, heated
S320A  Deleted, model lettering
S345A Chrome Line Interieur
S369A MINI LA wheel, S-spoke 85
S381A Outs.mirror black/roof vhcle colour
S3ABA Mirror cap in vehicle color
S403A Glass roof, electrical
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S429A Interior surface, anthracite
S431A Interior mirror with automatic-dip
S441A Smoker package
S450A Height adjustment, passenger seat
S481A Sports seat
S493A Storage compartment package
S494A Seat heating driver/passenger
S4AAA Headlining anthracite
S508A Park Distance Control (PDC)
S520A Fog lights
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S546A Revolution counter
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S550A On-board computer
S563A Light package
S5DAA Passenger airbag deactivation
S609A Navigation system Professional
S650A CD player
S657A Radio, BMW Business/MINI Boost
S736A 2nd radio remote control key
S785A White direction indicator lights
S823A Hot-climate version
S851A Language version German
S863A Retailer Directory Europe
S872A Equipment "Chili"
S879A On-board vehicle literature German
S895A Additional fan
S896A Daytime driving light switch
S8SPA Control unit COP
2006 Astro Black R53 MINI Cooper S | R99 BBS antraciet | MTEC + EBC Yellowstuff
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Wie ben ik: Norman en mijn Astro Black R53 MCS

02 okt 2018, 13:00

Welkom en veel plezier hier. Ik heb het gevoel dat dit ook weer een van de MINI’s zal worden waaraan de nodige zaken aangepast gaan worden....
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Wie ben ik: Norman en mijn Astro Black R53 MCS

02 okt 2018, 14:05

Welkom en idd mooie mini.
Voor wat betreft de bt module... een tweede merk is dension. Ik heb zelf de grom bt3. Tevreden, maar heb een volumeverschil tussen radio en de bt3. Oorzaak nog niet gevonden.
Bellen en muziek is echter eenvoudig en goed. Installatie ook prima te doen.

Veel plezier en veilige kilometers.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Wie ben ik: Norman en mijn Astro Black R53 MCS

02 okt 2018, 20:42

Van harte welkom Norman, leuke introductie en een mooie basis om iets moois te maken van je MINI :icon_top:
Ik lees dat je al plannen gemaakt hebt, "keep up the modding" en heel veel (rij)plezier met de nieuwe aanwinst en hier op het forum.
Mooie foto's en altijd leuk om te weten want bij de toerritjes is het altijd fijn als we wat enthousiaste fotograven erbij hebben.

Mvg. Milco

Terug naar “Who are U?”