Empo’s Cooper S F55

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
Empo
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 okt 2018, 11:21

Empo’s Cooper S F55

08 okt 2018, 07:59

Hoi All,

Ik ben Empo en ik ben sinds een week in het bezit van een Mini Cooper S F55 BJ 2015 met sportautomaat

Met mijn vorige auto (volkswagen polo 6r) was ik ook lid van een club. Ik heb hierdoor veel van de auto geleerd maar ook veel van de community. In de jaren dat ik deze auto heb gereden heb ik veel OEM mods gedaan en de auto OEM getuned maar ook veel vrienden gemaakt. Ik wil deze ervaring voortzetten met de mini en hopelijk kunnen we elkaar helpen!

Hoewel deze mini al heel rijk uitgerust is wil ik nog wel het één en ander aan de auto aanpassen.
De volgende mods/tuning staan in tijdsvolgorde op mijn verlanglijstje:
- Union Jack led achterlichten. DONE.
- Coding mods met Bimmercode (zal ook hierover wat delen)
- Remus Cat Back System met Akrapovic tips DONE
- achteruitrij camera OEM. DONE (met bloed zweet en tranen)
- OEM nbt evo LCI navigatie met tochscreen en carplay DONE
- 18 inch Vanity Spoke 504 of JWC Two spoke. Zomer misschien. Huidige velgen voorzien van zwarte plastidip, ook mooi!
- Chiptuning bij minispeed.eu. DONE 270pk 370nm. koppel expres iets lager laten zetten vanwege de mechanische limiet van 400nm van de automaat.
- Downpipe met sportcat (ik twijfel nog)
- Grotere intercooler (zomer)

Met alle trots presenteer ik jullie mijn Mini. De Polo staat er nog naast Afbeelding. Ik hoop veel van de mede eigenaren op te kunnen steken en jullie ook van mij Afbeelding

Afbeelding

mods:

UJ:
Afbeelding

Dipped velgen:
Afbeelding

OEM Retrofit Camera results:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NBT EVO ID5 Retrofit:
Afbeelding
Afbeelding

Forge CAI:
Afbeelding

Remus catback + Akrapovic tips:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Empo op 08 okt 2018, 07:59, 9 keer totaal gewijzigd.
www.EaCarWorks.nl
Mini Countryman JCW F60 LCI 306PK
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

Re: Empo’s Cooper S F55

08 okt 2018, 19:01

Welkom bij de club en gefeliciteerd met de MINI! :D Ga je veel lol aan beleven!
Gebruikersavatar
Eyleen
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Tilburg
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 sep 2018, 01:44

Re: Empo’s Cooper S F55

10 okt 2018, 01:03

Welkom! En ben erg benieuwd naar je achterlichten. Ben er nog over aan het twijfelen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Empo’s Cooper S F55

10 okt 2018, 13:40

Een prachtige MINI S Emrah, gefelciteerd met de aankoop en uiteraard welkom bij NewMINIclub !!
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Empo
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 okt 2018, 11:21

Re: Empo’s Cooper S F55

08 nov 2018, 12:40

Afgelopen weekend de velgen voorzien van plastidip! Verliep redelijk makkelijk eigenlijk.

Daarnaast een afspraak gemaakt bij Beek Auto Racing (minispeed.eu) voor:
-Remus catback V2 systeem met remote en app functie.
-Stage 1 tuning 272PK. Ik laat de maximale koppel wel beperken naar 400NM. Ik lees dat de automaat niet ontworpen is voor meer dan 400NM. Kan iemand dit met harde bewijs bevestigen? Volgens Beek Auto Racing zou 438NM, zoals op hun site staat geen probleem moeten zijn.. ik zie bij andere tuners echter wel dat ze allemaal keihard bij 400NM stoppen.

Ik lees dat er een GA6F21AW F21-300FT = 400NM max in de S zit
en GA6F21AW F21-360FT SEC = 488NM in de JCW (deze weet ik niet zeker)
www.EaCarWorks.nl
Mini Countryman JCW F60 LCI 306PK
Gebruikersavatar
Empo
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 okt 2018, 11:21

Re: Empo’s Cooper S F55

05 dec 2018, 21:15

Vandaag langs Beek Auto Racing geweest voor de montage van de Remus Catback v2 uitlaat incl tuning stage 1. Merkwaardig genoeg was het middenstuk te kort en paste de uitlaat niet! Wel jammer, ik had mij er echt wel op verheugd eigenlijk. De stage 1 remap ging wel door. Ik heb aangegeven de koppel iets minder te doen. Uiteindelijk zijn we na de rollerbank run gekomen op 268pk en 372nm koppel. De uitlaat gaat terug naar de leverancier. Ze gaan kijken wat ze kunnen doen, maar het lijkt om een productiefout te gaan. Ze gaan contact met mij opnemen als de correcte uitlaat geleverd is...
www.EaCarWorks.nl
Mini Countryman JCW F60 LCI 306PK
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: Empo’s Cooper S F55

05 dec 2018, 21:33

Toevallig, ik was vanmiddag bij Beek. Ik hoop dat er een goede oplossing komt maar daar ga ik wel vanuit.
‘07 Mini Cooper Chili
Gebruikersavatar
Empo
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 okt 2018, 11:21

Re: Empo’s Cooper S F55

09 jan 2019, 21:32

Eind december weer langs Beek geweest en ze hebben de uitlaat eronder gekregen. Ik moet zeggen dat het geluid wel echt veel sportiever is geworden met de klep open is het helemaal een feest. Met de automaat is het bij het schakelen super mooi, dan heb je de pops en cracks dat als vuurwerk klinkt echt vet!. met de klep dicht is het gewoon een stillen auto alleen in Normal mode en de versnelling in D schakelt de auto heel vroeg waardoor deze laag in de toeren blijft. Met de Remus krijg je rond de 1500 toeren een enorm "bas" achtige toon in de auto als je een beetje gas geeft, wat best storend kan zijn, als je het gewoon even rustig wilt hebben in de auto. Dat is dan mijn enige kritiekpuntje, voor de rest ben ik dik tevreden. Ook heb ik gelijk een Forge Cold Air Intake bijgekocht en zelf geïnstalleerd. Je hoort de Turbo en dump valve nu ook veel beter.

Ondertussen heb ik tijdens de kerstperiode de OEM achteruitrij camera geïnstalleerd. Dat was niet eenvoudig, ik miste ook bepaalde aansluitpunten in de auto en moest deze nabestellen. Maar ook de panelen kwamen niet los en heb ik hier en daar een puntje afgebroken, wel jammer maar is op zich niets van te zien of horen.

Uiteindelijk kon ik de camera in Esys zien en heb ik samen met de verkoper de auto kunnen coderen. Ik was mijn eigen mods wel kwijt maar heb ik achteraf met bimmercode weer aangepast. Uiteindelijk heeft de retrokit mij +/- 350 euro gekost. Daarvoor heb je origineel BMW/MINI camera en geen Chinese troep. Samen met de ervaring vond ik het wel leuk om te doen eigenlijk.

Ik zal kijken of ik genoeg beeldmateriaal heb om een goede how-to te maken.

results:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Forge CAI:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Empo op 15 jul 2019, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
www.EaCarWorks.nl
Mini Countryman JCW F60 LCI 306PK
Jossen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2019, 22:39

Re: Empo’s Cooper S F55

24 jan 2019, 14:30

Proficiat met je aankoop en al je updates Empo!

Ikzelf sta op het punt een F55 aan te schaffen en zou ook van jouw 2 updates willen uitvoeren.

Mag ik weten waar je je onderdelen hebt aangekocht voor de acheruitrijcamera?

Waarom niet voor de JCW uitlaat gegaan, ik lees op de mini-accessoire website dat die eigenlijk niet past maar als ik dan elders ga kijken staat er wel bij dat deze wel past... Weet jij hier meer over?
Gebruikersavatar
Empo
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 okt 2018, 11:21

Empo’s Cooper S F55

23 feb 2019, 16:57

Jossen schreef:Proficiat met je aankoop en al je updates Empo!

Ikzelf sta op het punt een F55 aan te schaffen en zou ook van jouw 2 updates willen uitvoeren.

Mag ik weten waar je je onderdelen hebt aangekocht voor de acheruitrijcamera?

Waarom niet voor de JCW uitlaat gegaan, ik lees op de mini-accessoire website dat die eigenlijk niet past maar als ik dan elders ga kijken staat er wel bij dat deze wel past... Weet jij hier meer over?
Hoi dankjewel.

Pm mij maar voor de camera ik heb hem van ebay.

Remus omdat deze een diepere toon heeft, met de app te bedienen is en een “auto” modus voor het kleppensysteem heeft.


Daarnaast nog de nbt evo lci touch navigatie geretrofit. De software moet nog wel bijgewerkt worden naar 2018. De auto denkt in de animaties dat het een F54 clubman is. De set komt van een countryman jcw af bj 2017, toen was de cooper lci nog niet uit. Na de update moet het wel beter zijn. Ook het onderhoudshistorie is verdwenen, maar die kan de dealer wel weer uploaden.
www.EaCarWorks.nl
Mini Countryman JCW F60 LCI 306PK
Gebruikersavatar
Empo
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 okt 2018, 11:21

Re: Empo’s Cooper S F55

06 mei 2019, 12:39

Full retrofit. NBT-EVO met touchscreen en Carplay is eindelijk af. Ik moest de istep updaten naar 2018-07 om de F55 animaties werkend te krijgen. Daarnaast heb ik geprobeerd om full screen carplay erop te krijgen dit was echter zonder succes. We zijn nog aan het kijken of het überhaupt mogelijk is op de NBT-EVO met Mini HMI.
www.EaCarWorks.nl
Mini Countryman JCW F60 LCI 306PK
Gebruikersavatar
Empo
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 okt 2018, 11:21

Re: Empo’s Cooper S F55

27 feb 2020, 16:18

Ik heb de mini ingeruild voor een Clubman SD bj 12-2015. Ik heb de afgelopen tijd veel te veel gereden, ik maak teveel kilometers vandaar de overstap naar een diesel. Clubman SD bevalt mij ontzettend, voelt net zo snel als de Cooper S, rijdt daarnaast comfortabeler. Al om al voelt het een "luxere" auto.

De NBT-EVO id6 heb ik overgezet, was ontzettend makkelijk. De Clubman was al voorzien van een NBT-EVO id4, dus aansluitingen waren er al. Daarna nog in de auto geflasht naar istep 2019-11 (nieuwe UI).

Ook de union Jack (f54) achterlichten gemonteerd en gecodeerd. Dit ging iets minder eenvoudig. Hiervoor heb ik een adapter kit gekocht op ebay. Je moet een aantal kabels in de BDC omzetten en wat codeerwerk doen in Esys/bimmercode en done...

Note: Remlichten zitten nu in de achterlichten verwerkt (veeeeel mooier) Mistverlichting zit nog wel in de bumper. Bij OEM LCI zit mist ook in de achterlichten. Om dat op de retrofit werkend te krijgen moeten er kabels betrokken worden van de bdc naar achteren, dat ging mij iets te ver, mistverlichting gebruik ik toch bijna nooit, dus in de bumper is prima.
 
 
www.EaCarWorks.nl
Mini Countryman JCW F60 LCI 306PK

Terug naar “Who are U?”