Maxi in een Mini!

Stel je hier even voor.
Sander89
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:41

Maxi in een Mini!

05 nov 2018, 19:46

Hallo Mini fanaten, mede weg gebruikers, liefhebbers en anderen!

Ik ben Sander, 28 jaar en woon samen in het mooie Friese Sneek.(Snits voor de kenners!) In het dagelijks leven verkoop ik (mooie) schoenen en ben ik een enorme auto liefhebber, hoe ik ooit begon met een Kadett uit '89 (met 60xxx NAP km!) die zorgde voor de menige complimenten bij het bejaarde tehuis waar ik naast woonde kwam er daarna een 325 E30 waar mee ik dagelijks naar mijn werk drifte. Ook kwam ik een aantal CLK's tegen (3.2 2000, 2.6 2004)die enorm bevielen maar voor tranen zorgde bij de plaatselijke Shell. Een Saab 9-5 kwam tussendoor maar plots werd ik overal meneer genoemd en vroegen ze of ik huisarts was, dus ook deze ruimde het veld. Een Vectra als financiele noodoplossing was gekocht maar helaas, na 2 maanden sprongen fietsers spontaan van hun fiets af als ik voorbij kwam en werd mij door de plaatstelijke school vriendelijk gevraagd niet meer in de pauze's over de ''klaar over'' wegen te rijden om dat de knalrode (lees: verkleurd bordeaux) Vectra compleet doorgerot was en vooral bij de uitlaat. Een metallic zwarte Alfa 147 uit 2005 die glimde als een kerstbal was helaas van korte duur, het leer zat heerlijk en het houten stuurtje voelde fijn aan en dat vonden meerderen, want toen ik 's ochtends beneden kwam was de Alfa weg en lag er een muts en wat gereedschap voor in de plaats. Deze ruil viel mij toen erg tegen.. Overnieuw beginnen, dus we begonnen de zoektocht naar een E46 coupe. De juist velgen waren een vereiste. Die vonden we, een 320 E46 met.. 18 inch Alpina's! Waarom de auto toch wel aardig prijzig was ondanks gezien de hoge kilometer stand kwam ik 3 dagen later achter toen er weer iemand met mij ''geruild'' had en ik een paar bakstenen rijker en een paar Alpina's armer was. Toen maar een 530 E39 diesel -mijn grote trots- om naar mijn werk in Bataviastad te rijden maar na een verandering in werk moest de dikke 5 serie plaats maken voor een MINI. Met veel trots stuurde ik door de bochten en ondanks ik menig dikke auto heb bereden vond iedereen dit toch wel het beste bij mij passen. Ik genoot, ondanks ik wist ik veel te veel had betaald voor de MINI uit 2002 met 210xxx kilometers. Al gauw kreeg ik een brief thuis van het RDW waarin stond dat de kilometer stand van deze auto terug gedraaid was. Ik was altijd van mening dat het vaak een foutje in doorvoeren van de KM stand bij de garage was, maar 210xxx kilometer een maand voor aanschaf en 267 een half jaar daarvoor lijkt me wel een hele beroerde stagair. Ondanks ik 202 centimer lang ben (Maxi!) bleef de MINI altijd in mijn hoofd,

Om een lang verhaal kort te maken, veel gezien en gereden maar ook veel pech!! Nu dat ik een financiele meevaller heb gehad en heb besloten deze te investeren in een betere, nieuwere, maandelijks betaalbare auto kom ik bij jullie op het Mini forum terecht. Ik blijf ze zóó gaaf vinden!! Mijn partner geeft de voorkeur aan een Fiat 500 maar doe mij maar zo'n dikke Mini!

Wat zoek ik?

Bouwjaar 2007+ liefst nieuwer
Km stand 150xxx max
Prijs tot €6000
Benzine

Dan heb ik (net zoals iedere MINI fan denk ik) een paar ''pre's''. Ik zou het super vinden als er stoelverwarming op zit, striping op de carosserie, 6 versnellingen, een goede geluidsinstallatie (af fabriek!!), en velgen maken de auto, dus dat moet echt mijn smaak zijn. Het liefst originele velgen en dan 17 inch. Navigatie en leer zijn kicken opties, maar weet dat dat minder voorkomt in deze prijs categorie. Ook zou het fijn zijn als ik mijn huidige auto kan inruilen.

Met 2 linkerhanden vraag ik aan jullie als kenners & liefhebbers,

Is mijn zoektocht haalbaar?
Wat verbruikt jullie Mini?
Wat is het verschil tussen One, Cooper enz?
Wat voor tips hebben jullie bij het kopen/proefrijden?
Zijn er garage's met (meerdere) MINI's die jullie aanraden?

Alle informatie is welkom! Ik zou het super tof vinden om de komende tijd jullie info en mijn verhalen uit te wisselen op dit forum. Je kan het geld maar 1 keer besteden en zodoende hoop ik hier te leren.

THANKS voor het lezen!

Oant Sjen!! (Tot ziens)

Sander.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Maxi in een Mini!

05 nov 2018, 22:52

Hoi Sander, van harte welkom op het NewMINIclub forum.

voor een impressie check dit filmpje: https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... oopadvies/

Wat je wil is mogelijk maar dan moet je wel goed zoeken maar of je ze kan vinden met al die opties en dan nog met die kilometer stand ....

Verschil tussen One, Cooper, Cooper S, Cooper JCW, GP2 is natuurlijk uitrusting/uitvoering, motor (vermogen). Van links naar rechts van in stap naar de degene met standaard af fabriek het meeste vermogen. De uitvoering is vooral afhankelijk wat de eerste eigenaar aangevinkt heeft in de bestellijst plus wat de eigenaar er zelf nog aan veranderd heeft.

Om je een overzicht te geven wat er zo te koop is, is www.gaspedaal.nl wel een leuke, selecteren op MINI en je kan dan zelfs nog op uitgebreid zoeken waardoor je je wensen kunt aangeven zoals max. kilometer stand, budget etc etc.

Hiernaast kun je hier de rubriek " Te koop aangeboden MINI particulier " viewforum.php?f=81 checken of de diverse Facebook MINI groepen zoals MINI Cooper & Onderdelen of MINI Stuff te koop - gezocht. Komen regel matig MINI's voorbij.

Succes met de zoektocht,

Gr. Milco
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: Maxi in een Mini!

08 nov 2018, 01:36

Welkom op het forum. Leuke intro! Wat jij zoekt is mogelijk. Ik heb vorige week mijn Mini Cooper Chili uit 2007 met 149K op de teller en alle opties die jij noemt voor net iets minder dan 6000,- gekocht. Mijn Mini is volledig zwart met Chrome accenten. Veel succes met de zoektocht!
‘07 Mini Cooper Chili
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Maxi in een Mini!

08 nov 2018, 07:42

Van harte welkom. Wordt een leuke zoektocht maar vast genoeg mogelijkheden. Sommige opties kunnen eenvoudig achteraf worden aangepast
- striping
- velgen
-etc

Verbruik zal ook verschillen...
De one en de cooper zullen zuiniger zijn dan een cooper s (mijne rijdt tussen de 1-10/12 afhankelijk van de bui van Mn rechter voet. 1 op 9 is met een cooper s ook prima haalbaar )

Als ik het goed heb heeft alleen de cooper s een 6 bak, maar ik denk dat ik hier snel genoeg gecorrigeerd wordt als dat niet zo is

Geluidsinstallatie van mini (af fabriek) is van harmann cardon. Zou dan ook als optie bij de mini moeten staan.

Dat is het mooie. En daarom is geen enkele mini gelijk.

Veel succes en veel rijplezier (alvast)
Afbeelding
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: Maxi in een Mini!

08 nov 2018, 15:13

Weet niet of het standaard is maar mijn Cooper non S R56 heeft ook een 6 bak en mijn verbruik ligt ook rond de 1 op 10 😂
‘07 Mini Cooper Chili
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Maxi in een Mini!

08 nov 2018, 18:13

Ronald, ik heb een R56 hatch Cooper en een R55 Clubman Cooper maar met beide haal ik makkelijk 1 op 14. Ga ik continue trappen dan loopt het verbruik wel wat op maar onder de 1 op 12 kom ik niet
Sander89
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:41

Re: Maxi in een Mini!

05 dec 2018, 15:22

Bedankt voor jullie reacties!

Inmiddels weer wat verder in mijn zoektocht en wel besloten af te zien van een S uitvoering. Dit omdat het verbruik voor mij ook belangrijk is. Ik heb inmiddels in Heerhugowaard een Mini op het oog die precies is wat ik zoek. Ik ga hier nog een aankoopkeuring op laten uitvoeren voordat ik 'm eventueel koop. Deze Mini is trouwens geen S maar heeft wel 6 versnellingen. 1400cc motor.

Daniel, geldt dat op alle Mini's dat de geluidsinstallatie een Harman Kardon is? Of is dat net wat de 1ste koper aangevinkt heeft?

Ik ga het filmpje van autoweek even bekijken!

Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang :-)
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Maxi in een Mini!

05 dec 2018, 16:11

Sander89 schreef: Daniel, geldt dat op alle Mini's dat de geluidsinstallatie een Harman Kardon is? Of is dat net wat de 1ste koper aangevinkt heeft?
Helaas niet alle mini’s. Is een van de opties die de 1e koper kon aanvinken.

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Maxi in een Mini!

05 dec 2018, 17:58

Welkom Sander,

Je hebt al een bewogen autoleven achter de rug. Hopelijk heb je met je toekomstige Mini meer geluk.

Ik raad aan om bij een van de forumsponsors te informeren en soms staat er een mooie van een forumlid te koop.

Succes!!!
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: Maxi in een Mini!

05 dec 2018, 19:12

Schroefie schreef:
08 nov 2018, 18:13
Ronald, ik heb een R56 hatch Cooper en een R55 Clubman Cooper maar met beide haal ik makkelijk 1 op 14. Ga ik continue trappen dan loopt het verbruik wel wat op maar onder de 1 op 12 kom ik niet
Mijn lambdasonde was niet goed meer, is vervangen en verbruik wordt nu steeds beter.

Bij de 2e gen is de 1400cc toch de One?
‘07 Mini Cooper Chili
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Maxi in een Mini!

05 dec 2018, 19:30

Volgens mij wel Ronald, want de Cooper is altijd een 1.6l 120/122pk
Gebruikersavatar
Jappo
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2016, 07:22

Re: Maxi in een Mini!

06 dec 2018, 12:39

RonaldR56 schreef:
05 dec 2018, 19:12
Schroefie schreef:
08 nov 2018, 18:13
Ronald, ik heb een R56 hatch Cooper en een R55 Clubman Cooper maar met beide haal ik makkelijk 1 op 14. Ga ik continue trappen dan loopt het verbruik wel wat op maar onder de 1 op 12 kom ik niet
Mijn lambdasonde was niet goed meer, is vervangen en verbruik wordt nu steeds beter.

Bij de 2e gen is de 1400cc toch de One?
Volgens mij standaard 75 pk 1.4l en dan heb je nog de 1.6L 90 pk one zoals de mijne ooit is geweest. Het voordeel hiervan is dat hij zeer eenvoudig naar 117 pk te chippen is.

Terug naar “Who are U?”