Eerste MINI

Stel je hier even voor.
Anouk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2018, 21:38

Eerste MINI

07 dec 2018, 22:43

Hallo,

Ik ben Anouk, 26jr en woon in Eindhoven. Ik wil al mijn hele leven lang een MINI, maar is er nooit echt van gekomen. Nu ben ik op zoek naar een 2e auto voor woon-werk verkeer (100km enkeltje) en dacht ik direct aan een MINI natuurlijk. Vanwege de verwachte kilometers (+- 40000 p/j) zit ik te kijken naar een diesel en vanwege de verwachte afschrijving het liefst niet te duur.
Ik heb momenteel een auto op het oog, maar twijfel een beetje vanwege de km stand op de teller (3k), nou weet ik dat dat niet alles hoeft te zeggen en het vooral gaat om hoe de auto onderhouden is. Ik weet ook dat je met iedere occasion geluk (misschien rijd je nog 5 jaar onbezorgd) of pech (misschien is ie over 6 maanden total loss) kan hebben. Ik zou graag wat meningen/adviezen horen van kenners :)
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mi ... r/41272422
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Eerste MINI

08 dec 2018, 00:17

Hoi Anouk,

van eerste harte welkom op het NewMINIclub forum. Voor wat betreft de Diesel met +300.000km op de klok, hmmm, kwestie van geluk hebben. Het is het PSA Diesel blok en die schijnen helemaal niet zo slecht te zijn. Voor 1000€ meer kun je ook een R56 MINI COOPER Diesel met 197.000 km nemen maar het is nooit een garantie dat die dan meer kilometers kan maken. Ik denk dat ik dan een aankoop keuring zou uit laten voeren om grote problemen met de motor uit te sluiten.

https://www.autozeeland.nl/aanbod/mini/ ... 73964.html

Ik vind www.gaspedaal.nl een handig site, kun je zoeken op merk, type en bv Diesel en krijg je in 1 overzicht alle MINI's die zo'n beetje aangeboden worden.

Succes met de zoektocht,

Mvg. Milco
Gebruikersavatar
Jappo
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2016, 07:22

Re: Eerste MINI

08 dec 2018, 09:40

EINDHOVEN DE GEKSTE ! :s :))

Zo, nu we dat gehad hebben... ik zou nooit een auto met 315.000 km kopen. Hoe goed hij ook is, je komt er nooit meer vanaf. Dagwaarde is 0 euro bij inruil. Particulier koopt niemand dat als je er nog eens 40k km bij zet of je moet er 500 euro voor vragen als onderdelen auto. Dit lijkt op 3400 euro weggooien.
Anouk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2018, 21:38

Re: Eerste MINI

08 dec 2018, 11:11

Jappo schreef:
08 dec 2018, 09:40
EINDHOVEN DE GEKSTE ! :s :))

Zo, nu we dat gehad hebben... ik zou nooit een auto met 315.000 km kopen. Hoe goed hij ook is, je komt er nooit meer vanaf. Dagwaarde is 0 euro bij inruil. Particulier koopt niemand dat als je er nog eens 40k km bij zet of je moet er 500 euro voor vragen als onderdelen auto. Dit lijkt op 3400 euro weggooien.
Het doel is ook een auto om helemaal op te rijden en niet meer te verkopen. Juist omdat het zoveel kilometers zijn per jaar gaat de afschrijving sowieso heel hoog zijn

Terug naar “Who are U?”