Elmar/ R50

Stel je hier even voor.
el-mar
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2019, 14:49

Elmar/ R50

05 jan 2019, 20:16

Hi! Even voorstellen, wel zo netjes ;) Ik ben Elmar, 42jaar.
Van de week hebben wij een 2006 R50, pepper voor mijn vrouw gekocht. Erg leuk kart achtig karretje moet ik zeggen! (ergens doet hij mij denken aan de CRX die ik heul, heul lang geleden heb gehad!) .. Denk dat ze er erg veel plezier van zal beleven!
Naast de Mini hebben wij ook nog een BMW/ F11 535i uit 2012.

Eerst passief eens wat op het forum rond gekeken. Maar, ik kon geen antwoord vinden op een aantal vragen die ik heb over de r50, vandaar mijn registratie! hoop veel van jullie te leren.

Mischien kunnen jullie mij alvast helpen met het volgende?

- Waarom gaat er een verlichtings verklikker aan bij het verlaten van de auto terwijl de lampen nog aanstaan? (Dimlicht gaat uit, stadslicht blijft aan?) Is er een optie om de schakelaar op dimlicht te laten staan en bij het verbreken van contact de lichten uit te laten? (wel zo handig!)

- Bij het aanraken van het knipperlicht gaat deze 1 maal af, is deze ook zo in te stellen dat hij 3 keer knippert?

Alvast hartelijk dank!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Elmar/ R50

05 jan 2019, 21:22

Beste Elmar,

van harte welkom op het NewMINIclub forum. Voor wat betreft je laatste vraag is het antwoord nee maar op dit moment is er iemand binnen de club die dit probleem gaat oppakken en nu al een 60 tal leden heeft die dit allemaal willen hebben, een comfort knipperlicht schakeling dat bij 1 maal aanraken van de hendel het knipperlicht 3x knippert.

Meld je even in de volgende topic dat je ook zo'n schakeling wil hebben, deze kun je straks tussen je huidige aansluiting plaatsen, kosten zal rond de 10-15 euro zijn:

Je eerste probleem lijkt me een kwestie van coderen. Op het forum is ROBERT actief die helemaal bekend is met coderen van de MINI's dus waarschijnlijk zal ie binnenkort wel reageren, zo niet hem even een PB sturen, hij zal het antwoord wel hebben en weten wat er mogelijk is.

Mvg. Milco
el-mar
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2019, 14:49

Re: Elmar/ R50

05 jan 2019, 23:10

Ha Milco,
Thanks voor je warme welkom en snelle respons op mijn vragen! Ik meld me direct aan bij het topic ;)
Top!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Elmar/ R50

05 jan 2019, 23:47

Welkom op het mooie forum. Uiteraard veel veilige en plezierige kilometers gewenst.

Wat betreft je vragen: Verlichting... Volgens de handleiding:
Stadslicht inschakelen
In de eerste stand draaien. De auto is rondom verlicht.

Dimlicht inschakelen
In de tweede stand draaien. Als bij ingeschakeld dimlicht het contact wordt afgezet, blijft alleen het stadslicht branden.

Lijkt erop alsof het gewoon werkt zoals het zou moeten. :D
Wat je zou kunnen doen is Dagrijverlichting (laten) activeren, dan gaat de verlichting aan ook op stand 0 als je de MINI start. Doe je dan de MINI uit, dan gaat de verlichting uit. Je rijdt dan wel altijd met je verlichting aan. Want Dagrijverlichting betekende destijds dat gewoon dimlicht aan gaat.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Elmar/ R50

05 jan 2019, 23:58

Welkom en veel veilige kilometers. Zag jouw wens mbt de ‘comfort knipperlichten’. Staat ook op mijn lijst, dus maak even gebruik van de melding hier.

Waarschijnlijk blijft het niet bij deze aanpassingen. Als je eenmaal begint... en ziet wat de mogelijkheden zijn....
Afbeelding

Terug naar “Who are U?”