Voorstellen

Stel je hier even voor.
bianci73
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2018, 22:21

Voorstellen

07 jan 2019, 18:48

HALLO ,
Heb mijn eerste mini cooper s countryman nu 2 jaar en nog steeds erg blij mee .
Is een all4 met alle opties .... 😬
HIJ is van december 2012 .
Sinds vorige maand moest ik noodgedwongen naar de bmw dealer in Brielle .
Word er niet vrolijk van omdat ik die garage ook echt niet prettig vind . ( op hun fb pagina staan ook veel negatieve berichten )
Weet ook niet of ik hier mijn vragen kan stellen , dus hoor graag van jullie .
Mini gaf seintje ( nu dus weer ) dat er een hoge accuontlading is . Ik gegoogeld en dacht dat zal vast de accu zijn ( is koud nu en heeft ook best een aardige leeftijd )
Garage heeft testmoduul elv doorlopen en had het over iets anders dan de accu .
Is gereset maar melding dus weer terug 😢
OOK kreeg ik diezelfde week een motorstoring , kon wel doorrijden maar dan met verminderd motorvermogen .
Hij ging hierop haperen en viel zelfs stil als ik even moest wachten . Voorzichtig naar de garage gereden .
Elektronische klep uitlaat uit en inbouw vervangen +magnetisch ventiel .
Ze gaan de 21e verder kijken daarnaar hoewel ik geen motorstoring meer heb ontvangen .
Ze gaan kijken op de distributieketting niet vd tijd af is. Gelijk gegoogeld en wordt je niet blij van . Zie dingen voorbij komen van coulanceregelingen etc .
Heb uit voorzorg al wel een offerte opgevraagd en ook al berichtgeving daarover gehad .
Heb het idee dat ze mij alleen op kosten willen jagen .
Ben benieuwd of er mensen zijn die mij verder kunnen helpen cq informeren .
Bedankt alvast ... groetjes Bianca
Bijlagen
287F4D0F-9923-4F41-BD3C-F806959DC41D.jpeg
287F4D0F-9923-4F41-BD3C-F806959DC41D.jpeg (544.87 KiB) 308 keer bekeken
BEDA29E8-00AA-4EC9-89ED-F74791DD17E3.jpeg
BEDA29E8-00AA-4EC9-89ED-F74791DD17E3.jpeg (544.87 KiB) 308 keer bekeken
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Voorstellen

07 jan 2019, 19:42

Hoi Bianca,

ten eerste de hoge accuontlading wijst vaak in 9 van de 10 gevallen op een slechte accu die capaciteit gaat verliezen maar zou voor elke garage makkelijk te controleren moeten zijn, ook voor de MINI dealer. Als de accu slecht is ga je deze melding echt wel weer zien. Als je veel korte ritjes hebt wordt je accu in deze koudere dagen ook minder goed bijgeladen en de wat mindere accu's melden zich dan als eerst. Even goed in de gaten houden en bij twijfel laten controleren/vervangen.
Sommige accu's moeten in geleerd worden.

De klacht van de motorstoring en het haperen en de oplossing daarvan klinkt wel aannemelijk, heb hetzelfde gehad.

Het feit dat ze de 21 ste verder willen kijken of de distributieketting niet van de tijd is, hebben ze waarschijnlijk gebaseerd op het feit dat je vermogensverlies had en de motor in noodloop ging. Dit willen ze graag voorkomen want als die niet goed staat bijvoorbeeld als gevolg van een uitgerekte ketting dan is het wel zaak dat die vervangen wordt inclusief de kettingspanners. Ik snap dat je schrikt van de prijzen want die zijn bij MINI niet goedkoop. Dat ligt simpel weg aan het feit dat de ketting vervangen veel manuren in beslag neemt die bij de originele MINI dealer een stuk hoger liggen dan een vakgarage. Je kunt indien nodig de distributie ook laten controleren bij een MINI specialist/vak garage, vervangen kan altijd nog maar niet te lang mee wachten als er gegronde redenen zijn dat het probleem zich voordoet (vermogensverlies en een vreemde ratel aan de kant van de distributie). In Den Haag zit Beek Autoracing waar de kosten zo tussen de 600-700€ zal liggen (prijs voor een Pre-facelift 2de generatie: https://minispeed.eu/product/vervangen- ... or-2e-gen/). In Ter Aar zit Ben van Leeuwen, ook een MINI specialist die dit klusje ook kunnen klaren ongeveer hetzelfde (https://www.benvanleeuwen.com/distributie-new-mini/). Vooral als je niet blij bent met je BMW/MINI garage en je auto buiten de garantie is, is het overwegen waard om naar een MINI specialist te gaan. Ik heb mijn 2de hands R56 MINI, destijds zonder garantie de eerste 3 jaar in onderhoud gehad bij een MINI dealer maar heb zeer slechte ervaringen opgedaan, heel slecht uitgevoerd onderhoud wat mij heeft doen besluiten om op zoek te gaan naar een MINI specialist/vakgarage. Via een andere MINI rijder ben ik uiteindelijk bij Schols Autos uitgekomen en heb daar nu mijn beide MINI's in onderhoud en zeer tevreden over. Die zit in Zuid-Oost Brabant/Noord Limburg dus voor jou geen optie maar gelukkig hebben we door Nederland genoeg goede MINI specialisten/vakgarages zitten als alternatief.

Hopelijk ben je hier mee verder geholpen en ik zou dus even Beek Autoracing of Ben van Leeuwen contacten in jouw geval maar dat is aan jouw. In Rotterdam zit ook nog een andere MINI dealer, Breeman maar daar heb ik geen ervaring mee dus kan je niet zeggen of dat een betere MINI dealer is. Kwa prijzen zitten die natuurlijk op hetzelfde niveau als jou dealer.

Succes en mocht je nog vragen hebben dan horen we het wel.

Mvg. Milco
bianci73
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2018, 22:21

Re: Voorstellen

07 jan 2019, 22:02

Hoi Milco,

Bedankt voor je info zover !! Blij dat ik nu objectieve info heb gekregen .
Moet je eerlijk zeggen , dat ik ook geen vertrouwen heb in Kalfsbeek . Genoeg gelezen op Facebook , waar ze een pagina hebben.
Ik gaf dus ook aan dat het mogelijk de accu zou kunnen zijn aangezien het kouder is en ik idd korte stukjes rij met de auto.
Maar geloof dat ze het echt over de module hadden in de sleutel.
We gaan het zien , want ook dat moet verder onderzocht worden , aangezien de storing terug is gekomen.
Nu 300 euries verder ...... grrrrrrrrrrrr

Groetjes Bianc

Terug naar “Who are U?”