Nico uit België

Stel je hier even voor.
nnicloo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2019, 09:19

Nico uit België

17 jan 2019, 21:38

Hallo iedereen,

Graag wil ik mezelf even voorstellen. Ik heet Nico, en woon even ten zuiden van Brussel, in België. Eind deze maand word ik 50, en misschien toeval, maar het moment lijkt uitermate geschikt om mezelf te trakteren op een tweedehands Mini.
Mijn leeftijd houdt in dat ik al enige auto-geschiedenis achter de rug heb. Begonnen in 1987 met een Volvo 145 Express, uit '71. Die heb ik héél lang gehouden, ook als liefhebbers-auto. Ongeveer 10 jaar geleden verkocht. Ondertussen heel even een nieuwe Citroën AX ('93) gehad, en daarna een tweedehands Land Rover Discovery ('92). Met de Disco heb ik dik tien jaar gereden, maar daar ging zo véél mee mis, dat ik heb echt beu werd, en terug naar mijn oude liefde heb gegrepen ; een Volvo 940 Kombi 2.3 benzine automaat uit 1995. Gekocht in 2006, en daar rijdt ik nu nog mee. Een tank van een auto, maar na 24 jaar dienst beginnen er toch wat aandachtspuntjes te komen. En nu heeft onze regering beslist dat in de steden, waaronder Brussel, ook geen benzinewagens van de Euro1 normering meer mogen rijden vanaf 2019. Daardoor kan ik niet meer met de wagen naar het werk ; niet dat ik dat vaak doe, de trein of de fiets (20km) zijn een perfect alternatief. Alleen zo héél en af toe krijg ik 's avonds laat een oproep waardoor ik toch eens naar het werk moet, en dan is het wel vervelend als het niet meer mag met de wagen...
De tijd is dus rijp voor een 'nieuwe' auto. Ik ben daarop al bijna een jaar aan het broeden, terug een Volvo ? Of eerder een Subaru, of een Audi, of een Panda 4x4... En dan kwam plots de Mini Clubman in mijn vizier. Mijn partner heeft 5 jaar Mini gereden (2008-2013), met een One Diesel. En het leuke aan die auto was dat je daarmee wél meekon op de autostrade ! Mijn Volvo komt er wel, maar heeft eerst een lange aanloop nodig. :)
Dus ben ik sinds een tijd mij gaan verdiepen in het Mini-gebeuren onder meer op dit leerrijke forum. Daar heb ik dan voor mezelf al uitgemaakt dat ik graag een Clubman >'11 (LCI), Cooper S zou vinden. Met daarop de Navigatie, de Harman Kardon installatie, een verwarmde vooruit (is blijkbaar niet gemakkelijk te vinden), hoogteverstelling voor de passagiersstoel (mijn vrouw is niet zo groot), verwarmde stoelen, en liefst een schuifdak... Dat is dus een hele wishlist, oh ja, en niet in het rood, en zonder strepen, ik wil graag een wat discrete auto. Zwarte velgen vind ik duidelijk ook het mooist. Dat gaat, denkelijk wel eens een lange zoektocht kunnen worden. Momenteel houdt ik alle sites in de gaten, en overal zijn meldingen ingesteld bij nieuw aanbod...
Ik ben er naar eentje gaan kijken, maar daar ontdekte ik dat de achterste zijpanelen zeker opnieuw gespoten waren (lakdiktemeter gebruikt), en dat er wel 16 foutcodes werden uitgelezen door mijn pas aangekochte Carly-app en ODB connector... :? Die ga ik toch maar laten passeren.
Mijn zoektocht gaat dus verder ! Als het wat wordt, post ik zeker foto's !
Ondertussen ga ik hier zeker ook verder lezen om de kennis verder op te bouwen ! (en in mijn nieuwe dikke 'Mini Cooper Service Manual' van Bentley Publishers)

Vele groeten aan alle forumleden !

Nico uit België
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Nico uit België

17 jan 2019, 23:04

Van harte welkom Nico en succes met je zoektocht.
Ik weet niet of je alleen in Belgie zoekt anders eens www.gaspedaal.nl raadplegen en zoeken op MINI en de filters instellen met je wensen.

Succes :icon_top:
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Nico uit België

18 jan 2019, 23:21

Welkom en idd een aardige wishlist. De trepen en velgen kan je altijd eenvoudig aanpassen. De rest ook wel, maar wordt wat moeilijker.
Succes
Afbeelding
nnicloo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2019, 09:19

Re: Nico uit België

19 jan 2019, 15:51

Bedankt voor de tips, ja ik zoek zeker ook in Nederland, Duitsland, en zelfs Zweden (blocket.se) ! België is een echt diesel-land, waardoor er tweedehands nauwelijks benzinewagens te vinden zijn (het aanbod is alleszins veel kleiner).
Ik was inderdaad al aan het denken ; zo'n hoogteverstelling voor de passagiersstoel, zou dat niet achteraf aan te passen zijn ? Kan enkel het mechanisme vervangen worden, of moet er dan meteen een hele andere stoel in ?

Terug naar “Who are U?”