Roland R53S

Stel je hier even voor.
Roland R53S
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2019, 18:00

Roland R53S

22 jan 2019, 18:25

Even een korte voorstel ronde van hieruit,

Naam Roland
Woonplaats Breda
Gezinnetje met lieve vrouw en een zoon van 14, twee honden in huis en een vijver vol met koi's........

Hobby's, de huisdieren, het heerlijke buiten leven in de zomer . Hapje, drankje in de tuin of op het terras.
Verder trekken we er graag op uit met de boot en als er dan nog tijd over is dan werk ik als zelfstandige.

Natuurlijk vallen auto's ook onder de hobby maar daar is meer over te vertellen als over het andere haha

Wij komen uit een Saab 9-5 Aero estate 2.3 16V TURBO in het mooie midnight bleu met een volledig creme kleurig leder interieur. Zwaar verwent qua auto, veel luxe en rij comfort en daar bovenop bloed en bloed snel maar omdat ik na enkele jaren toch wel eens iets anders wou rijden zijn we na overleg gegaan voor de MINI.

We hebben er een aantal gezien en vele vielen af ondanks die exemplaren heel vol zaten met optie's maar als het gevoel niet juist is moet je het niet doen. Dus verder en verder kijken totdat we er 1 vonden die we beiden leuk vonden. Wel een kale uitvoering maar gevoel was goed.

Proef rijden............... eerste gedachten waren zou het met deze net zo gaan als met de andere die we hebben gezien en waarmee we hebben gereden?
Nou nee in tegenstelling zelfs, starten en whow wat loopt hij mooi, weg rijden en whow deze is strak, door rijden en eenmaal warm het gas erop. Hey deze stottert niet zoals die andere. Het duurde al met al niet al te lang voordat we eruit waren. Deze moest het gaan worden.
Afspraak gemaakt wanneer we hem zouden ophalen.......................
De dagen duurde tot het moment dat we hem op oudjaarsdag konden gaan halen.

En daar stond hij ons toe te blinken,
Electric bleu
Wit dak en witte 17"velgen met jonge frisse banden
Op diverse flanken een mooie rode S
Want ja het is een echte gen1 Cooper S met de voor mij fiscaal acceptabele bouwjaar 2002. Hij staat op naam van de zaak en heb een hekel aan teveel belasting te moeten betalen voor de bijtelling.

Inmiddels al wel wat leuke goodies besteld zoals nieuwe spiegel kappen buiten en voor de binnenspiegel, leuke stickers voor de deurgrepen binnen.
En morgen gaat hij naar Glass tinting Nederland om alle ramen te laten voorzien van folie, deze jongens geven zelfs een certificaat af zodat je er onderweg de folie niet af hoeft te halen van de politie agent.

Verder heeft deze 48 jarige papa al toestemming om in de UK een nieuwe RVS uitlaat te bestellen en een ander interieur te gaan zoeken, nu is het stof en ik wil graag of volledig leer en half leer.
En verder zullen we smurf vertroetelen zoals het hoort. Ja je leest het goed hij heeft hier al een naam SMURF haha
Onder de motorkap hebben we al MINImeyes zitten, dus trek de motorkap open en iedereen heeft een glimlach bij het zien.

Mochten jullie vragen hebben stel ze gerust en foto's zullen spoedig volgen.
Gebruikersavatar
nicove
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2019, 09:49

Re: Roland R53S

24 jan 2019, 15:38

Welkom!
En fotooos :)
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Roland R53S

24 jan 2019, 19:14

Van harte welkom Roland op het NewMINIclub forum.

Benieuwd naar de foto's en je updates, we zien de foto's wel tegemoet.
Als je nog op zoek bent voor 1ste generatie MINI onderdelen kun je ook bij MIN demontage bedrijven Davy Koppen (GeaR53 op FB) of Ronald Weel (MINIparts24.nl) terecht.

Veel (rij)plezier met de nieuwe aanwinst en hier op het forum

Mvg. Milco
Roland R53S
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2019, 18:00

Re: Roland R53S

24 jan 2019, 21:36

Dank u allemaal,

Gisteren een mooie update laten uitvoeren, alle ramen laten tinten bij GTN. Mega mooi effect voor het oog op de mini en heel fijn tegen verblindende koplampen van mede weggebruikers. Alle ruiten zijn gedaan en kreeg er een certificaat bij met de meetgegevens.
Nu wachten op de styling parts voor de buiten en binnen spiegels en dan????? dan nog even wachten op iets moois voor de achterlichten vanuit de UK.
Daar heb ik overigens ook al een nieuwe uitlaat besteld :)

Heb ik het mod virus te pakken? denk het zelf van wel haha

Foto's ga ik me binnenkort aan wagen om die te uploaden dus nog even geduld allemaal.
Roland R53S
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2019, 18:00

Re: Roland R53S

26 jan 2019, 15:36

https://photos.app.goo.gl/Nas4KvLnfNRaNE9n6

Volgens mij is onze smurf nu zichtbaar. Inmiddels heb ik vandaag de spiegelkappen vervangen maar daarvan helaas nog geen foto's.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Roland R53S

27 jan 2019, 13:07

Welkom Roland :)

Ik heb even een paar foto's in beeld gebracht ipv de link. :wink:
Mooie Mini :icon_top:



Afbeelding



Afbeelding
Roland R53S
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2019, 18:00

Re: Roland R53S

30 jan 2019, 00:14

En we gaan gewoon lekker door, vandaag de kap van de binnenspiegel binnen gekregen en een gave set om de achterlichten op te leuken.
Zaterdag eens proberen of ik dan alles voor elkaar krijg om het erop te krijgen...........
Roland R53S
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2019, 18:00

Re: Roland R53S

02 feb 2019, 15:12

Afbeelding
Nieuwe spiegelkappen en de achterlichten voorzien van een Union Jack.
Voor wie ook deze achterlichten wil, heb nog een setje in het grijs liggen.

Afbeelding
Roland R53S
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2019, 18:00

Re: Roland R53S

02 feb 2019, 17:59

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: Roland R53S

03 feb 2019, 16:29

Mooie upgrades, ligt het aan mij of zitten de Union Jacks in de achterlichten omgedraaid?
‘07 Mini Cooper Chili
Roland R53S
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2019, 18:00

Re: Roland R53S

04 feb 2019, 18:31

@RonaldR56 klopt ze zitten van buiten naar binnen toe. Maar dat heb ik op de koop toe genomen omdat ik dit hier in nl nog niet had gezien.
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: Roland R53S

04 feb 2019, 22:29

Blijven leuke auto’s om je eigen touch aan te geven, dat maakt iedere Mini uniek. Zoals ik al zei, leuke upgrades!
‘07 Mini Cooper Chili
Roland R53S
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2019, 18:00

Re: Roland R53S

16 feb 2019, 13:17

Niet dat ie er sneller van gaat worden maar gewoon omdat het leuk staat en een leuk geluid produceert Afbeelding
Roland R53S
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2019, 18:00

Re: Roland R53S

17 feb 2019, 17:37

Middagje Breda op het terras staan er ineens drie coopers S achter elkaar
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Roland R53S

17 feb 2019, 18:15

Mini rule #1
Afbeelding

Terug naar “Who are U?”