Voorstellen - Danny

Stel je hier even voor.
dannydehaan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 feb 2019, 21:01

Voorstellen - Danny

05 feb 2019, 11:58

Goedemiddag allemaal,

Ik ben Danny en ben sinds afgelopen donderdag in het bezit van een Mini Cooper S Chilli R53 uit 2003 met 263000km op de klok.

Hij is uitgevoerd in electric blue. Een van de vorige eigenaren heeft er een Milltek uitlaat onder gezet waar een heerlijk geluid uit komt.

Er is volgens mij nooit op onderhoud bespaard. Alle facturen zitten erbij en daar staan geen lullige bedragen op. Helaas zit er wel op alle velgen stoeprandschade, dus dat zal 1 van de eerste dingen zijn die gerepareerd gaan worden en laat ze dan ook direct poedercoaten in het wit, persoonlijk vind ik dat mooier dan het zilvere wat het nu is.

Enkele carosseriedelen bevatten ook kleine krasjes, het meeste kan in eruit polijsten, maar er zal ook het eea aan spuitwerk gedaan moeten worden, gelukkig heb ik spuiters in de kennissenkring, dus dat valt qua kosten wel mee.

Het interieur ziet er nog prima uit, maar wil wel op termijn de stoelen volledig met leer laten bekleden, op dit moment is het half leder.

Hierbij 2 foto’s van m’n MINI.

Afbeelding

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Voorstellen - Danny

05 feb 2019, 16:09

Welkom Danny en gefeliciteerd met je Mini.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Voorstellen - Danny

05 feb 2019, 23:04

Welkom en mooie mini. Hopelijk staat ie er binnenkort ook weer helemaal spik en span bij en zijn de krasjes verleden tijd.
Veel veilige en plezierige kilometers.
Afbeelding
dannydehaan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 feb 2019, 21:01

Re: Voorstellen - Danny

06 feb 2019, 17:53

Dank jullie wel Niek en Daniel. De Mini staat nu bij de garage voor een volledige check. De oliekoeler lekt, de aandrijfas hoezen zijn kapot en er moeten 2 nieuwe banden op. Verder kan de Mini wel een grote beurt gebruiken. Valt me al met al wel mee voor een auto met deze km-stand 😀.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Voorstellen - Danny

06 feb 2019, 19:58

Zo te lezen wordt er weer voldoende TLC in gestoken om er wat moois van te maken. Succes!
Afbeelding
dannydehaan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 feb 2019, 21:01

Re: Voorstellen - Danny

06 feb 2019, 20:02

TLC = Tijd, Liefde en centen? Tijd geleden dat ik actief was op een forum


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Voorstellen - Danny

06 feb 2019, 20:05

Tender, Love en Care.... maar jouw variant klopt ook. Kost namelijk ook centjes
Afbeelding
dannydehaan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 feb 2019, 21:01

Re: Voorstellen - Danny

06 feb 2019, 20:07

Ahh ok. Ja, klopt, de eerste paar centen gaan er alweer uit. Maar maakt niet uit. Liever nu een paar centen, dan dat ik stil sta langs de weg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
dannydehaan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 feb 2019, 21:01

Re: Voorstellen - Danny

14 mei 2019, 15:44

Update: onder de 3e cilinder is iets afgebroken, dat onderdeel is door het hele blok heen geschoten, dus einde verhaal voor dit blok. Gelukkig komt ‘ie vrijdag weer met een gereviseerd blok van Beek Racing uit de garage. Hopen dat m’n MINI het dan nog een jaar of 5 blijft doen
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Voorstellen - Danny

14 mei 2019, 21:22

Jeetje, balen man. Dat zijn geen geringe kosten.
Hopelijk zit het vanaf nu mee!
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Voorstellen - Danny

14 mei 2019, 22:46

Dat zijn de mindere acties. Strax weer met een nieuw blok en hopelijk veeeeeel plezierige kilometers zonder kosten.
Afbeelding
dannydehaan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 feb 2019, 21:01

Re: Voorstellen - Danny

05 jun 2019, 15:31

Het blok zit er inmiddels alweer 600 km in. Gelijk maar de koppelingsplaten laten vervangen. Rijdt weer heerlijk. Nu eens kijken of ik de uitlaat wat harder kan krijgen. Er hngt wel een Milltek uitlaat onder, maar iets harder pops zou ik niet verkeerd vinden. Iemand tips?
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Voorstellen - Danny

06 jun 2019, 10:11

Ik zie soms voorbijkomen als je de Cat verwijdert, of een catloze downpipe neemt, dat de knallen luider worden. Wat natuurlijk logish is omdat er minder restrictie in het uitlaattraject zit

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

dannydehaan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 feb 2019, 21:01

Re: Voorstellen - Danny

12 jul 2019, 19:10

Maar weer even een update . Auto heb ik netjes ingereden tot 1000km. Dus ik dacht vandaag: laat ik eens naar Duitsland om boodschappen te doen in Emmerich. Ik rij op de A3, zo rond de 160/170 in z’n 5, ging allemaal lekker soepel, totdat ik ‘m in z’n 6 zette. Een hoop kabaal uit de uitlaat, alsof er 1 of meerdere cilinders uit waren gevallen. Gelukkig heb ik m’n auto uit kunnen laten rollen tot op de afrit. Bij een garagebedrijf in ‘s heerenberg kwamen ze erachter dat er 2 bougieskabels kapot waren, de bougies waren versleten en ze zaten ook nog eens niet vast. Ik dacht: Nou, mooi!! Nieuwe bougiekabels erop, nieuwe bougies erin en weer terug naar NL crossen. Helaas was dat niet het geval . Ze hebben een compressie test gedaan op alle cilinders, cilinder 4 geeft niet thuis. Het blok moet dus weer open. Ik begin er onderhand helemaal niet goed van te worden. Had voor dit geld een hele leuke 2e gen kunnen kopen volgens mij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Voorstellen - Danny

12 jul 2019, 21:52

Tjeee zeg! Dat is echt zo erg balen! Hoe kan zo iets opeens gebeuren?

Veel sterkte hiermee man!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Terug naar “Who are U?”