Nieuwe lid maar nog zonder mini

Stel je hier even voor.
Dianavm
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2019, 09:50

Nieuwe lid maar nog zonder mini

15 mar 2019, 15:20



Na jaren in een Fiat500 te hebben gereden is de tijd nu echt gekomen om voor een Min Cooper te gaan. Ze zijn namelijk zo onwijs leuk!! Een vriendin van mij heeft namelijk een Mini Cooper Chili, en nadat ik zelf een paar keer in haar auto had gereden was ik snel om.

Alleen nu komt het. Welke mini?! Ik neig zelf naar de Mini Cooper Chili bouwjaar vanaf 2011. Ook op advies van mijn vriendin, maar waarom dan geen Pepper? Het liefst zou ik een cabrio willen. Alleen hoor ik dat het zicht zo ontzettend slecht is. Waardoor ik weer begin te twijfelen. Misschien wel slim om een testrit te maken. Wat is de jullie ervaring met de Mini cabrio? Wat raden jullie mij aan / af?

Ik kan niet wachten om een Mini aan te schaffen. Maar wil geen kat in de zak kopen, wat ik helaas wel een keer heb meegemaakt met de aankoop van een Fiat500.

Alle adviezen zijn welkom.

Groetjes,
Diana
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Nieuwe lid maar nog zonder mini

16 mar 2019, 21:52

Hoi Diana,

Ik heb zelf een R56 Hatch Cooper Chili bj 2006 en een R55 Clubman Cooper Hampton bj 2011.
Een MINI Cabrio, 2de generatie van bj 2011 of later hebben het N16 blok wat betrouwbaarder is dan het N12 blok van het pre-facelift model maar voor alle auto's geldt, hoe ga je er mee om en geef je je auto oprijd onderhoud. Op de R56 staat nu 282.000km en rijdt nog steeds prima.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met een Cabrio maar er zijn genoeg MINI leden die een Cabrio bezitten/rijden en die beleven er dagelijks plezier vooral met zo'n zomer als afgelopen jaar. Dat je slecht zicht hebt zal mee bedoeld worden omdat bij geopende kap deze aan de achterzijde op je MINI ligt en bij gesloten kap dat het achterraam wat kleiner is dan bij een R56 Hatch uitvoering. Ik denk dat het wel meevalt en je zou bij je zoektocht bv kunnen kijken of die MINI PDC (Parking Distance Control) oftewel parkeer sensoren heeft.

Chili of Pepper maakt op zich niet uit, een Chili is wat luxer en heeft meer opties maar ook voor de uitvoering geldt, welke opties wil je, wat vindt je belangrijk. Ik zou bijvoorbeeld als je een Cabrio neemt altijd gaan voor lederen bekleding en stoelverwarming.

Altijd een proefritje maken, dan weet je zelf hoe het bevalt cq hoe het rijdt en hoe het zicht rondom is. Iedereen ervaart het weer anders.

Naast al die opties is er ook keuze in motoren maar daar hangt dan ook weer een prijskaartje aan, ik zou voor een Cabrio minimaal voor een Cooper gaan (122pk), andere mogelijkheden zijn een Cooper S of Cooper JCW naar die zijn meteen een stuk duurder.

Nog een tip, ga naar www.gaspedaal.nl, selecteren op MINI en kies voor uitvoering Cabrio, bouwjaar vanaf 2011 en bevestig. Je hebt dan 300+ advertenties van een Cabrio te pakken. Nog even een selectie maken op prijs van laag naar hoog en zoeken maar.

Veel plezier en succes met je zoektocht.

Mvg. Milco

Terug naar “Who are U?”