Hi all,
Eerst maar netjes voorstellen als newbee
Ik ben Hans, woonachtig in Westland. Nog net aan de goeie kant van de 60. Sinds 4 jaar zijn wij in het bezit van een R56 Cooper Chili uit 2007.
Auto is voor mijn vrouw, beweeg mezelf voort in een Mercedes C of op de Harley.
De Mini heeft ondertussen 146K kilometers op de teller, Op zich niet veel voor de leeftijd, maar er ontstaan toch wat kleinigheidjes die aandacht nodig hebben. Denk hier de oplossingen wel te vinden.
Ben zelf meer van old-school auto's met zo min mogelijk electronica, wat dat betreft zit ik met de Mini niet goed :-)
Tot ziens op het forum!
Voorstellen
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Voorstellen
Welkom Hans en leeftijd maakt niet uit.
Ben zelf 52.
Denk dat de meeste auto's wel hun kwaaltjes hebben, zeker als ze ouder worden.
Met de zoekfunctie hier kun je de meest voorkomende hier wel vinden en zoniet vraag er naar.
Zelf zoek en vind ik ook heel veel op YouTube over de Mini's.
Sommigen maken echt hele mooie fimpjes hoe je iets moet vervangen of repareren.
Ben zelf 52.
Denk dat de meeste auto's wel hun kwaaltjes hebben, zeker als ze ouder worden.
Met de zoekfunctie hier kun je de meest voorkomende hier wel vinden en zoniet vraag er naar.
Zelf zoek en vind ik ook heel veel op YouTube over de Mini's.
Sommigen maken echt hele mooie fimpjes hoe je iets moet vervangen of repareren.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Voorstellen
Van harte welkom Hans op het NewMINIclub forum.
Ik ben naast een R55 ook een R56 Cooper uit dec 2006 en moet afkloppen dat de elektronische problemen zich nog niet echt gemeld hebben en dat met 283.000km op de klok. Tot nu toe de standaard slijtage onderdelen zoals banden, remmen blokken en schijven. Het meeste aandacht heeft toch wel de motor waarbij ook het koeling systeem wat kleine probleempjes heeft gehad zoals het thermostaathuis, een condensor van de airco, distributie vervanging (preventief) en de 1ste Lambda sensor.
Voor wat betreft het forum, is hier genoeg informatie te vinden maar mocht je zelf wat in de schema's, werking, onderhoud in willen duiken zie onderstaande link BMW New TIS:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r56-cooper-hat/
Mocht je vragen hebben kun je natuurlijk altijd je vraag in de daarvoor bestemde topic stellen, voor de R56:
viewforum.php?f=46
Voor DIY (Do It Yourself) staan er ook nog leuke topics gemaakt door NewMINIclub leden.
viewforum.php?f=54
Mvg. Milco
Ik ben naast een R55 ook een R56 Cooper uit dec 2006 en moet afkloppen dat de elektronische problemen zich nog niet echt gemeld hebben en dat met 283.000km op de klok. Tot nu toe de standaard slijtage onderdelen zoals banden, remmen blokken en schijven. Het meeste aandacht heeft toch wel de motor waarbij ook het koeling systeem wat kleine probleempjes heeft gehad zoals het thermostaathuis, een condensor van de airco, distributie vervanging (preventief) en de 1ste Lambda sensor.
Voor wat betreft het forum, is hier genoeg informatie te vinden maar mocht je zelf wat in de schema's, werking, onderhoud in willen duiken zie onderstaande link BMW New TIS:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r56-cooper-hat/
Mocht je vragen hebben kun je natuurlijk altijd je vraag in de daarvoor bestemde topic stellen, voor de R56:
viewforum.php?f=46
Voor DIY (Do It Yourself) staan er ook nog leuke topics gemaakt door NewMINIclub leden.
viewforum.php?f=54
Mvg. Milco
- Hans01
- Nieuw Lid
- Locatie: Westland
Bericht
Re: Voorstellen
Dank Milco, \\Ga me er eens in verdiepen,
Staat een boel zie ik.
Eerste klus is de achterruit verwarming
Staat een boel zie ik.
Eerste klus is de achterruit verwarming
- RonaldR56
- 4 op een rij!
- Locatie: Den Haag
Bericht
Re: Voorstellen
Welkom Hans, ik heb zelf ook een R56 Cooper Chili uit 2007 en woon ook in het Westland. Mijne is Astro black. Wie weet kom ik je tegen in het Westland
‘07 Mini Cooper Chili
- Hans01
- Nieuw Lid
- Locatie: Westland
Bericht
Re: Voorstellen
Hi Ronald, wie weet
Wij hebben een witte chili met zwart dak uit 2007.
Voornamelijk te bewonderen in en rond Heenweg :-)
Auto rijd echt top. rij er nu door ziekte van het meisje zelf in, zelfs als echte Mercaholic laat ik de C klasse graag staan voor de Mini.
Eigenlijk maar 2 irritaties, het gerammel van de uitlaat en de niet werkende achterruit verwarming.
Verders, de leukste auto die we sinds twee keer een MX5 in het verleden hebben gehad.
Wij hebben een witte chili met zwart dak uit 2007.
Voornamelijk te bewonderen in en rond Heenweg :-)
Auto rijd echt top. rij er nu door ziekte van het meisje zelf in, zelfs als echte Mercaholic laat ik de C klasse graag staan voor de Mini.
Eigenlijk maar 2 irritaties, het gerammel van de uitlaat en de niet werkende achterruit verwarming.
Verders, de leukste auto die we sinds twee keer een MX5 in het verleden hebben gehad.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Voorstellen
Hans,
toen ik mijn 2de hands R56 uit 12-2006 kocht in 2014 bleek ook mijn achterruitverwarming stuk te zijn. Wat je als eerste kan doen is meten op je achterruitverwarming contacten na het inschakelen of je spanning meet? Zo ja is de aansturing goed. De volgende stap wat je dan zou kunnen doen is de aansluitingen op de je achterruitverwarming los koppelen en even met een multimeter meten of de draden in je achterruit niet onderbroken zijn. Meestal zit de klacht daar, ik woon niet echt in de buurt anders kon ik het wel even voor je nameten.
Zie hieronder het elektrische schema:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r56- ... ng/c8OVskA
Zie hieronder de aansluitpunten waar je kan meten:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r56- ... ow/SH3K5Jq
Met deze simpele schakeling ben je er zo achter waar het probleem zit, meten is weten, als je weet wat je meet
Succes,
MIlco
toen ik mijn 2de hands R56 uit 12-2006 kocht in 2014 bleek ook mijn achterruitverwarming stuk te zijn. Wat je als eerste kan doen is meten op je achterruitverwarming contacten na het inschakelen of je spanning meet? Zo ja is de aansturing goed. De volgende stap wat je dan zou kunnen doen is de aansluitingen op de je achterruitverwarming los koppelen en even met een multimeter meten of de draden in je achterruit niet onderbroken zijn. Meestal zit de klacht daar, ik woon niet echt in de buurt anders kon ik het wel even voor je nameten.
Zie hieronder het elektrische schema:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r56- ... ng/c8OVskA
Zie hieronder de aansluitpunten waar je kan meten:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r56- ... ow/SH3K5Jq
Met deze simpele schakeling ben je er zo achter waar het probleem zit, meten is weten, als je weet wat je meet
Succes,
MIlco
Onze sponsors