Ola

Stel je hier even voor.
Renesism
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2019, 09:48

Ola

14 apr 2019, 19:08

Goedemiddag Jongens,

Twee weken geleden heb ik mijn Audi verkocht. We hebben een nieuwe woning gekocht en dus verkocht ik mijn auto om dat geld te gebruiken voor in de woning (oh wat is een keuken duur).

We zochten dus een tijdelijke auto. Ik wilde een vierdeurs auto, wel zo makkelijk. Ik keek naar een Polo, Golf, Aygo, Corolla, Fiesta en Civics van Nederland. Uit het niets zag ik een mini, bleek een koooje te zijn. Toch maar gaan voor een vierdeurs auto? Nee ik was eigenlijk al een beetje verliefd geworden op de auto. Gekeken en maar gelijk gekocht? Welke mini vraag je? Natuurlijk:

Mini Cooper (R50) uit 2003, geïmporteerd uit Duitsland, met in 91.000 gelopen. Schuifdak, stoelverwarming, automatische dimmende spiegels (gok ik), regensensor, geen navigatie.

Auto reed geweldig, wat meer geluid dan de auto maar dat hoort bij de auto toch;)! Ik wilde gelijk een grote beurt geven dus heb ik gelijk alle filters ,olie en bobines vervangen. Klein probleem: als ik stationair draai dan brandt mijn olielampje. Rijd ik weer dan gaat het lampje weer weg. Ik even de forum zitten doorspitten en het kan de oliefilterbehuizing zijn (of natuurlijk oliepomp). Dat wordt morgen nagekeken. Daarnaast doet de afstandsbediening mijn zijde aan de deur desgewenst niet open, maar wel dicht. Tevens is mijn climate control wel erg hard aan het blazen, waarschijnlijk een sensor.

Voor de rest ben ik erg tevreden mee en houden we het ook nadat onze woning is gebouwd. Mijn vriendin vond Minis heel lelijk maar begint ook verliefd te worden...

Alvast bedankt voor al jullie reacties.




Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Ola

16 apr 2019, 00:37

Veel plezier met je Mini.
Hopelijk zijn de probleempjes snel opgelost.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Ola

05 mei 2019, 10:25

Hi Rene, welkom op ons mooie forum en gefeliciteerd met de aankoop van jullie R50.
Keukens zijn idd duur heb ik recent ook gemerkt, gelukkig heb ik mijn MINI kunnen behouden.
Zoals Nick al schrijft, zijn de problemen inmiddels verholpen en rijden jullie samen weer vrolijk rond.
Wie weet tot ziens bij 1 van de ritten of meetings :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Ola

05 mei 2019, 10:37

Welkom en veel plezier met je MINI hier.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ola

05 mei 2019, 22:43

Rene, van harte welkom op het NewMINIclub forum. Wat al gezegd is, zijn hopelijk snel de probleempjes verholpen, op zich zijn de Coopers vaak betrouwbare uitvoeringen.

Veel (rij)plezier met de nieuwe aanwinst en hier op het forum,

Mvg. Milco

Terug naar “Who are U?”