Newbe MINI Clubman

Stel je hier even voor.
VolvoFox
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2019, 10:18

Newbe MINI Clubman

15 apr 2019, 21:18

En weer een nieuweling op het Mini forum.
We zijn verliefd geworden op een MINI Clubman uit 2007 als 2e auto. Deze is ter vervanging van de Peugeot 207 uit 206 die met wat olielekkage kampt.
We hebben ook gekeken naar een Fiat 500C maar met 2 zonen die net en bijna hun rijbewijs hebben vonden we dit wat meer ook bij hen passen.
Als ik het goed begrepen heb wordt deze aangeduid als R55. De eerste 1,5 jaar heeft hij in Duitsland gereden en daarna was Zuid-Nederland zijn thuis. Zoals je ziet heeft hij zwarte striping over de motorkap en geblokte buitenspiegels. Ik weet weinig van MINI'S en de uitvoeringen; is dit een bepaalde uitvoering of zijn dit (fabrieks-) accessoires? Hetzelfde geldt voor de 17" velgen. En hij heeft een panorama-schuifdak, erg mooi.
Ook wil ik kijken hoe het best een smartphone te connecten om muziek te kunnen streamen. Tips zijn welkom :wink:

Volgende week kunnen we hem ophalen maar het is erg leuk om nu al de enthousiaste reacties van familie en vrienden te horen.
Afbeelding
MINI Countryman Cooper SE All4 10-2019
MINI Cooper Clubman 11-2007
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Newbe MINI Clubman

15 apr 2019, 22:41

Van harte welkom op het NewMINIclub forum.

Het is inderdaad een R55 Clubman, waarschijnlijk de Cooper uitvoering met 120pk. Deze 2de generatie MINI heeft een N12 blok en is het pre facelift model. Vanaf oktober 2010 tot 2014 is er een 2de generatie facelift (LCI) model van de modellen uitgekomen, ook voor de R55 en dan met het N16 blok met 122pk.

Ik rijd zelf een R56 Cooper (dec 2006 - Pre facelift) en een R55 Cooper Clubman (dec 2011 - Facelift model).

De spiegel kappen en ook de scuttles (zijkant/knipperlicht) zijn oem accessoires die er in verschillende soorten en uitvoeringen te verkrijgen zijn. Je moet om ideeën op te doen maar bij de andere NewMINIclub leden kijken bij hun SYR (Show Your Ride) topics. Dit is dus geen speciale uitvoering maar wat modificaties (mods genoemd) uitgevoerd door de vorige eigenaar.

Heb je vragen stel ze in de daarvoor bestemde (sub) rubrieken/topics, voor de R55: viewforum.php?f=46

Komende vrijdag in Apeldoorn is er een NewMINIclub meeting dus als je andere MINIoten wil ontmoeten of gewoon eens wil kijken wat er met een MINI allemaal mogelijk is, kom gerust langs (viewtopic.php?f=151&t=43989)

Veel (rij)plezier met je nieuwe aanwinst en hier op het forum,

mvg. Milco
VolvoFox
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2019, 10:18

Re: Newbe MINI Clubman

15 apr 2019, 23:36

Hallo Milco,

Bedankt voor je welkom en aanvullende info. Ik zal me de komende tijd verdiepen in het forum (en in het instructieboekje :) ).

Groeten!
MINI Countryman Cooper SE All4 10-2019
MINI Cooper Clubman 11-2007
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Newbe MINI Clubman

05 mei 2019, 10:44

Hi, welkom op ons mooie forum en gefeliciteerd met de aankoop van je "Clubbie".
Milco heeft je al helemaal bijgepraat lees ik.
Wie weet tot ziens bij 1 van de ritten of meetings :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding

Terug naar “Who are U?”