Voorstellen en info over mini kennis in Friesland

Stel je hier even voor.
MiniFloris
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 mei 2019, 23:15

Voorstellen en info over mini kennis in Friesland

01 jun 2019, 14:24

Goedemiddag, mijn naam is Floris en ik ben sinds vorige week in het bezit van een Mini Cooper Cabrio R52 uit 2005 met JCW tuning kit. 98dkm op de teller.
Ik ben gevallen voor de aparte blauwe/paarse kleur en de uitvoering, maar wist dat de mini uit deze generatie niet altijd probleemloos is. Bij de koop al een aantal dingen ontdekt die ik zelf wel kan fixen, maar ik ben geen automonteur dus zoek iemand die beetje voordelig onderhoud doet in Friesland.

Maa goed, wat staat op mijn lijstje..

Interieur:
- Dashboardkastje wou niet meer dicht, zat met een elastiek vast. (Inmiddels met info van dit forum het kastje gedemonteerd en het slot kunnen herstellen :icon_top: )

- Geen geluid uit speakers bestuurderkant, radio al verwijderd om te checken of stekker niet goed vast zit. Dit was niet het geval. Dus volgende zal zijn paneel los halen om te kijken of hier iets los zit. Of iemand nog tips?

- De auto is uitgerust met de originele Bluetooth kit fabriek af, maar de auto reageert niet op de knop in de middenconsole. (Handleiding gevolgd,, dus knop indrukken en auto op contact zetten) bij het kiezen van de telefoon optie in de navigatie laat de radio zien: activate phon
Iemand een idee hoe ik de knop kan testen of er een andere manier is om de Bluetooth activatie te starten?

Motorisch:
Bij aankoop olie gecheked, mooi goudkleurig en op pijl. Verder zag alles er droog en netjes uit.
Na wat ritjes en de auto in de garage geparkeerd te hebben zag ik heldere drupjes op de vloer. Dacht aan condens van de airco, maar na een rit zonder airco nog steeds druppen. Koelwater gechecked en was beneden pijl en beetje bruinig. Koelwater reservoir is wel droog van buiten, las dat dit een probleem kon zijn. De druppen komen ter hoogte van de ventilator op de vloer. Hoe langer de auto staat hoe meer druppen...
Graag zou ik langs iemand rijden die weet waar de zwakke punten qua koelwater zitten, en de reparatie zou kunnen uitvoeren.

Alvast bedankt voor jullie hulp en hoop dat ik snel zonder druppen kan genieten van de nieuwe cabrio.

Groeten Floris
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Voorstellen en info over mini kennis in Friesland

01 jun 2019, 15:09

Welkom en Erg mooie cabbie. Ga je deze dagen (hopelijk) veel plezier van hebben. Als de kleine puntjes zijn opgelost .

Veel veilige, plezierige en zonnige kilometers!
Afbeelding

Terug naar “Who are U?”