P@ stelt zich voor

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
P@T
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hillegom
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jun 2019, 18:18

Re: P@ stelt zich voor

27 mar 2022, 18:20

En inmiddels zijn we alweer een hele tijd en veel geld verder... Alweer een tijdje de Forge dumpvalve voor de leuk, bluetooth verbinding voor de radio, KN luchtfilter er in, interieurfilter en HPFP vervangen, de X60 Autool gemonteerd, tussendemper delete en originele JCW einddemperr er onder gezet, de "gele" verlichting van de mistlampen vervangen door Thunder White 6000K lampen, de airco pomp en condensor laten vervangen en als laatstewitte Cooper S stickers op de zijkant geplakt. :rijden En ik denk dat ik nu wel zo een beetje klaar ben. Alleen zit ik nog te denken aan 16 MM spacers achter... De Cooper is niet verlaagd ofzo, maar zou dat mooier staan, ietsje dikker aan de achterkant ?? Wie heeft hier ervaring mee ? Ik hoor het graag

(En dan misschien nog een downpipe (heeft iemand er nog eentje liggen ?) etc., etc. Volgend mij ben je nooit klaar met een mini >:( )

Groeten, P@
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: P@ stelt zich voor

27 mar 2022, 23:28

Lekker bezig met modden. Benieuwd naar de foto’s.
Ik rij een R53 (eerste gen) en heb spacers. Vind het zelf een stuk beter.
Het is wel afhankelijk van de er waarde van de velgen welke spacers je gebruikt.

Mijn velgen hebben er 52 en heb 12mm spacers. 16 zou mogelijk ook nog passen, maar ik vind dit genoeg. Vergeet dan ook niet de langere bouten
Afbeelding
Gebruikersavatar
P@T
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hillegom
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jun 2019, 18:18

Re: P@ stelt zich voor

03 apr 2022, 14:02

Daniel_S schreef:
27 mar 2022, 23:28
Lekker bezig met modden. Benieuwd naar de foto’s.
Ik rij een R53 (eerste gen) en heb spacers. Vind het zelf een stuk beter.
Het is wel afhankelijk van de er waarde van de velgen welke spacers je gebruikt.

Mijn velgen hebben er 52 en heb 12mm spacers. 16 zou mogelijk ook nog passen, maar ik vind dit genoeg. Vergeet dan ook niet de langere bouten Afbeelding
Spacers (16mm Minispeed) zitten er onder en het is "subtiel vet" 8)

Ik zal binnenkort een wat fotootjes plaatsen.

P@
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: P@ stelt zich voor

21 apr 2022, 16:43

Welkom.

Leuke mini! En inderdaad de N14 staat nou niet bekend als zeer betrouwbaar en olieverbruik is wel echt bmw eigen.

Zonde om zo'n mooie e85 weg te doen. Ik zelf heb samen met mijn vader 3 BMW Z's. Een 2001 Z3 2.2 een zwarte 2004 Z4 2.2 (identiek aan de Z3, zelfde motor zelfde kleurstelling) en een sterling grijze 2003 Z4 2.5 met flink wat opties en aanpassingen.

Hoe bevalt de blowof valve? Ik had gelezen dat je daardoor juist de turbolag vergrootte omdat het systeem een diverter systeem is welke de overtollige druklading weer de inlaat in blaast.
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: P@ stelt zich voor

21 apr 2022, 17:35

En nog een vraagje.

Hoe en waar heb je de autool x60 gemonteerd. Deze wil ik ook aanschaffen.
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: P@ stelt zich voor

21 apr 2022, 22:07

K-vinR56s schreef:
21 apr 2022, 17:35
En nog een vraagje.

Hoe en waar heb je de autool x60 gemonteerd. Deze wil ik ook aanschaffen.
Kevin,

ik heb de Autool X60 ook met bracket besteld in Spanje bij Francisco Montero. Heten toen nog zo iets van GiroPro 3D design maar ze hebben nu een Faceboek pagina genaamd: Gauge pop mini.

Je krijgt een Autool X60 ingebouwd in een ventilatie bracket en OBD kabel. Je ventilatie binnenwerk verwijderen, 2 clipjes overzetten en weer inbouwen. Kosten met verzending waren toen iets van 70€. Er was veel vraag naar dus hij had nadat ik hem besteld had en meerdere mensen zoiets wilde hebben een wachtlijst. Geen idee hoe dat nu is.

Voor het geld een prima tool, ik heb altijd de olie temp, koelvloeistof temp en accu spanning gedisplayed.
IK heb hem links in de ventilatie zitten, zie foto. Niet al te scherpe foto maar op de fb pagina staat genoeg voorbeelden/foto's/info

Gr. Milco
Bijlagen
IMG_0530.jpg
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: P@ stelt zich voor

23 apr 2022, 07:37

Schroefie schreef:
21 apr 2022, 22:07
K-vinR56s schreef:
21 apr 2022, 17:35
En nog een vraagje.

Hoe en waar heb je de autool x60 gemonteerd. Deze wil ik ook aanschaffen.
Kevin,

ik heb de Autool X60 ook met bracket besteld in Spanje bij Francisco Montero. Heten toen nog zo iets van GiroPro 3D design maar ze hebben nu een Faceboek pagina genaamd: Gauge pop mini.

Je krijgt een Autool X60 ingebouwd in een ventilatie bracket en OBD kabel. Je ventilatie binnenwerk verwijderen, 2 clipjes overzetten en weer inbouwen. Kosten met verzending waren toen iets van 70€. Er was veel vraag naar dus hij had nadat ik hem besteld had en meerdere mensen zoiets wilde hebben een wachtlijst. Geen idee hoe dat nu is.

Voor het geld een prima tool, ik heb altijd de olie temp, koelvloeistof temp en accu spanning gedisplayed.
IK heb hem links in de ventilatie zitten, zie foto. Niet al te scherpe foto maar op de fb pagina staat genoeg voorbeelden/foto's/info

Gr. Milco
Dit heb ik inderdaad op internet voorbij zien komen. Ik dacht dat hij er mee gestopt was. Ik zal eens een berichtje sturen
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
P@T
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hillegom
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jun 2019, 18:18

Re: P@ stelt zich voor

14 jul 2022, 14:54

Goede middag.
Ik heb besloten mijn Mini weer van de hand te doen aan (hopelijk) een liefhebber. De Mini is me toch iets te klein en ik ga weer voor een BMW. Mijn keuze is gevallen op een 335I Coupe of Cabrio vanaf bouwjaar 2007/2008 (maar net wat in mijn budget past en/of op mijn pas komt. Dus mocht je iemand weten die een Cooper S zoekt, hoor ik het graag.
groeten
P@T
Bijlagen
208.jpg
046.jpg
201.jpg

Terug naar “Who are U?”