Stelt zich voor; Arjen

Stel je hier even voor.
HaDries
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2019, 14:29

Stelt zich voor; Arjen

07 jul 2019, 10:39

Wie had gedacht dat het zo snel zou gaan dat ik mij nu hier voorstel, de bedoeling was eind 2019 uit te kijken naar een andere auto.

Dat liep anders, in april bij toeval gewezen op de Mini John Cooper Works, en de potentie van deze auto.

Ware het niet niet dat dit persoon nog geen overhaast afscheid wilde nemen van zijn huidige ride, een Megane RS 3 Cup met aangepast Madeno onderstel rijdend op Toyo R888 banden.

Nadat ik 50 8) geworden ben toch anders gaan denken over de bovenstaande zin, uitgezocht wat zo'n JCW precies inhield, wat er mogelijk was binnen het budget en waar een JCW te kopen.
Had oren naar een auto met meervoudig karakter comfortabel indien gewenst maar direct en sportief wanneer de kronkel toeslaat.

Binnen 14 dagen was het raak, de juiste auto gevonden met een eventuele back-up (maar dit was niet nodig) het karretje zit bomvol opties en bevat het gewenste adaptieve onderstel

Een proefrit bevestigde wat ik zocht het karretje rijdt zoals gewenst, het speelse karakter is er nu bij lagere snelheden en ligt stevig op de weg. Dit rijders gevoel miste ik bij de grotere Megane, die had het ook wel in zich maar kwam er pas bij veel hogere snelheden uit.

Inmiddels heeft Arjen de Mini JCW uit 2016 wat leren kennen en de nodige km's gemaakt :rijden , diverse instellingen uitgeprobeerd.
Hieruit concluderend dat het tot nu toe geen verkeerde keus is geweest, inmiddels opzoek naar andere wielen en sportievere, beter communicerende banden waarbij de hulp van PA Service is ingeschakeld.

Verder hoop ik de Mini te optimaliseren zoals bij de Megane ook gebeurd is zonder het karakter ingrijpend te veranderen.
- het aanpassen van instellingen dmv coding
- lichtere wielen (waarbij twijfel tussen 17" of 18" ) Breyton of OZ, sportievere banden Michelin pilot sport 4s
- uitlijning aanpassen

Tot zover mijn Mini introductie
Grtz Arjen Driesen
vaak buj te bange
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Stelt zich voor; Arjen

07 jul 2019, 14:21

Welkom op het forum Arjen!



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Stelt zich voor; Arjen

07 jul 2019, 17:53

Welkom en post ook wat foto’s van je MINI.
HaDries
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2019, 14:29

Re: Stelt zich voor; Arjen

07 jul 2019, 18:24

louisvdd76 schreef:
07 jul 2019, 17:53
Welkom en post ook wat foto’s van je MINI.
zie
viewtopic.php?f=3&t=44385
vaak buj te bange

Terug naar “Who are U?”