Jeej! lid van de Mini club :-)

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
WAtchPouch
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2019, 06:35

Jeej! lid van de Mini club :-)

09 jul 2019, 08:23

Goedemorgen (of middag, avond als dit op een ander moment gelezen wordt ;-)!

Vanaf deze week zal ik mijzelf eigenaar kunnen noemen van een Mini.

Korte voorstelronde; Mijn naam is Wesley A., sinds een 2 jaar + woonachtig in Antwerpen, en daarvoor afkomstig uit Den Bosch.

Langere tijd een firma auto gereden, tot een jaar geleden. Woonachtig in een stad, heeft mij niet echt het gevoel gegeven dat ik direct weer een andere auto moest hebben. Maar dan komen toch die lastige momenten dat je met de fiets bij de Ikea staat en denkt; shit..

Vakantie tijd kwam/komt eraan, en daardoor bedacht dat dit misschien wel een mooi moment was om toch de knoop door te hakken en serieus te gaan kijken naar een auto. Dan komt het gevoelige punt, wat gaat het budget zijn? Groot of klein, en natuurlijk ook; welk merk.

De auto's die voor mij steeds weer voorbij kwamen zijn de BMW 3 touring, en BMW 4 Gran Coupe geweest. Beide hele toffe auto's, maar dan zou het budget voor mij wel hebben uitgerekt tot "geen vakantie", en "droog brood forever".

Het idee om deze vakantie naar Zuid Frankrijk te rijden met onze nieuwe aanwinst, laat je dan ook wat "extravagantere" zoektermen gebruiken. Zo kwam de BMW Z4 al meerdere malen voorbij (veel te duur en te klein), en uiteindelijk ook de Mini!

Poeh.. zo'n Mini ziet er wel tof uit! Maar is het niet te vrouwelijk? Jep! Maar dat maakt mij niets uit. Ik denk dat ik mijzelf ook meer op mijn gemak zal voelen in een Mini als in een grotere BMW.
Veel Mini's bekeken, vooral de Clubman vind ik erg gaaf! Maar de juiste uitvoering/prijs combinatie was niet makkelijk te vinden.

Uiteindelijk bij een F56 uitgekomen, géén cabrio, géén patserbak, maar wél heel erg fris. Compact, ideaal voor in de stad, met ambitie om ook leukere ritjes mee te maken (de Ikea gaat volgens mij nog steeds niet lukken 8) ).

Wat kan ik over deze auto vertellen? Nog niet zoveel.. Hij is erg braaf, wil wel graag wat veranderen (donkere wielen, minder chroom) zonder alsnog uit te komen op de "droog brood forever" challenge. Tips, ideetjes; meer dan welkom!

Anyhow, verwachting is dat we de auto deze week kunnen ophalen, ben echt enthousiast!

Bedankt voor het lezen, en voel je vrij om te reageren/vragen blabla!
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Jeej! lid van de Mini club :-)

10 jul 2019, 08:38

Welkom op het forum van MINI malotrn, en Alvast gefeliciteerd met je (toekomstige) mini! En het is een plaatje hoor. Maar is het een One, of een Cooper?

Als je vragen hebt over je mini, van hoe iets werkt of wat dan ook, kan je ze altijd stellen in de juiste sub mappen. Je kan ook altijd eerst een kijkje daar nemen als de vraag eerder is gesteld.

Enjoyy!

Groetjes

Quint

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Jeej! lid van de Mini club :-)

10 jul 2019, 09:29

Van harte welkom Wesley en veel plezier hier en met je Mini!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Jeej! lid van de Mini club :-)

10 jul 2019, 12:48

Wesley van harte welkom op het NewMINIclub forum,

en alvast veel (rij)plezier met de nieuwe aanwinst en hier op het forum, genoeg informatie te vinden voor je MINI.

Mvg. Milco
Gebruikersavatar
WAtchPouch
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2019, 06:35

Re: Jeej! lid van de Mini club :-)

14 jul 2019, 02:28

Ahh bedankt voor de reacties! Had verwacht dat ik een “melding” zou krijgen op het moment dat er een reactie geplaatst werd 😬, waarschijnlijk een beetje verwend door een andere website/hobby.

@QVS volgens mij is het een Cooper, 136pk volgens de gegevens. Het is de eerste voor mij, alles behalve een kenner (maar het warme gevoel is er al wel ;).

Gisteren eindelijk de dag dat we de auto mochten ophalen! Helemaal happy! Maar wat een rotdag was dat..

Nog niet helemaal bekend met de Belgische regels, kenteken aanvragen met de papieren die de verkoper verstrekt, keuringsrapport etc.. alles goed aangeleverd door de verkopende partij, dus goed verlopen.

Op tijd kenteken bij ons thuis, dus vrijdag van Antwerpen naar Hasselt.
Aangezien het toch een eind is, gevraagd of een vriend ons wilde brengen, tuurlijk! Daar heb je (oa) vrienden voor ;). Wij (vriendin en ik) met de bus die kant op, en toen we daar gezellig even bijgepraat waren en op het punt stonden om te vertrekken kwamen we erachter dat we de kentekenplaat in de bus hadden laten liggen 😎.
F*ck me.. nog een poging gedaan om de bus te onderscheppen, maar zonder succes.

Uiteindelijk toch richting Hasselt, en bedacht dat ik bij de bouwmarkt een extra kentekenplaat kan laten bijmaken, en deze alsnog achterop de auto te schroeven. Enige verschil, een klein logootje dat aangeeft dat dit de originele plaat is ontbreekt. Originele kentekenbewijs hadden we bij, dus mocht het zo zijn dat we aangehouden zouden worden..

Gelukt! Auto staat voor de deur, niet aangehouden, genieten! Nee.. verloren voorwerpen van busdienst gaat 2 weken duren, dus aangifte moeten doen bij de politie. Kenteken is geblokkeerd, moet een nieuwe voor aangevraagd worden. Tot die tijd mag ik er dus alleen naar kijken, in de auto zitten en een doekje over her dashboard halen 😎. Voel me nu een beetje zoals Joey uit een aflevering van Friends waar hij bij de Porsche van iemand anders ging staan 😎.




Afbeelding

Afbeelding

Tip van de dag; raak je kenteken niet kwijt, zorgt voor heeeeel veel gezeur. Hoop niet dat pestkoppen meelezen, want hetzelfde geldt voor een gestolen plaat.. je bent echt zuur als iemand dit doet (en het is zoooo makkelijk om te doen..).

Popnagels door je kenteken!!
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Jeej! lid van de Mini club :-)

14 jul 2019, 07:46

Uhg! Zo vervelend die kenteken platen ook. Ookal is het kijken maar je mini ook geen straf, maar er niet in kunnen rjjden wel!
Ik kon afgelopen week, een week lang niet in mijn Cooper S rijden, vanwege schade aan de voorkant. Kreeg ik een leen auto, een mini one. super leuk dat we een mini kregen als vervangend vervoer... Maar dat ding kwam amper vooruit. Heeft ook zeker mee te maken dat ik niet echt een trage rijder benAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Maar is het in België dat als je een auto koopt dat je andere kentekenplaten op de auto gezet moet worden??


WAtchPouch schreef:Ahh bedankt voor de reacties! Had verwacht dat ik een “melding” zou krijgen op het moment dat er een reactie geplaatst werd Afbeelding, waarschijnlijk een beetje verwend door een andere website/hobby.
Als het goed is krijg je meldingen op je email. In iedergeval, mijn mail zit helemaal vol met Forum meldingen. Afbeelding
Je kan ook een app gebruiken. En daar krijg je 9/10 keer een push melding op je telefoon. Die app heet Tapatalk.

Tapatalk is een app waar allerlei forums bij elkaar zitten op 1 plek. En het werkt precies het zelfde als op het web. Je kan gewoon foto's uploaden, sociale media links delen, etc. Ik zelf gebruik bijna alleen maar Tapatalk!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Gebruikersavatar
WAtchPouch
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2019, 06:35

Re: Jeej! lid van de Mini club :-)

14 jul 2019, 08:21

Maar is het in België dat als je een auto koopt dat je andere kentekenplaten op de auto gezet moet worden??

Jep, je koopt een auto dus eigenlijk blanco, platen schroef je er zelf op (tenzij de garagehouder dit voor je heeft geregeld).

Mijn “frustratie” richting het systeem zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat ik baal van mijn eigen dommigheid.

België heeft ook de mogelijkheid om je eigen gepersonaliseerde kenteken te kopen. Moet uitkijken met wat ik zeg, maar hehe.. ik vind het meestal een beetje sneu..

Ik werd afgelopen week opgehaald door een vriend met een jonge F56 Cooper S (bijna full options). Ja dan zit je wel even om je heen te kijken en te vergelijken met een steen in je maag.
De power, fun en looks van de Cooper S.. zucht.. misschien als volgende auto?
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Jeej! lid van de Mini club :-)

14 jul 2019, 08:32


WAtchPouch schreef: Ik werd afgelopen week opgehaald door een vriend met een jonge F56 Cooper S (bijna full options). Ja dan zit je wel even om je heen te kijken en te vergelijken met een steen in je maag.
De power, fun en looks van de Cooper S.. zucht.. misschien als volgende auto?
Hahaha. Ik had toen in die one ook erg veel fun. Had toen de traction control helemaal uit gezet. Dan kan je nog beetje plezier hebben in de rotondes. Lekker beetje glijden AfbeeldingAfbeelding



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Terug naar “Who are U?”