Even voorstellen

Stel je hier even voor.
roccoman
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2017, 14:14

Even voorstellen

20 jul 2019, 06:15

Hallo allemaal,
Mijn naam is Henny en woon in de omgeving Amsterdam.
Tja, nu ook toegetreden tot het gilde der Mini Cooper S R53 Park lane..
Ik heb er lang over gedaan om de juiste R53 park lane te vinden.. En deze uiteindelijk in Duitsland Wiesbaden gevonden.
De prijs was heel laag en dit had uiteraard een reden.. De park lane had roest bij het linker achterlicht en bij de klepgreep. Ook gaf de verkoper aan dat de distributie ketting geluid maakt. Ook gemerkt dat tijdens proefrit, rechts voorin gerommel te horen was..
Positieve punten: was de kleur Royal Grey, het schuifdak en Harman Kardon geluid installatie..
De Mini met de aanhanger opgehaald en thuis begonnen met het gereedmaken voor RDW toelating en APK.
Het carrosserie roest probleem aangepakt met hulp van een bevriende auto plaatwerker.
Bij de rechter draagarm was het achterste ophanging lager (bushing) compleet versleten. Dit op gelost door de linker en rechter draagarmen te demonteren en de eerste montage bushing's te vervangen voor whiteline. Ook gelijk de rechter stuurkogel verwisseld ivm te veel speling. Daarna begonnen aan de verroeste remleidingen van de achterwielen te vernieuwen en heb ik de distributie kettingspanner vernieuwd, hopende hiermee het ketting geluid probleem bij de warme motor start op te lossen.
APK was daarna geen probleem meer en uiteraard heeft RDW na BPM afdracht een nieuw kenteken afgegeven en rijden maar!
Het ketting geluid was helaas nog niet weg en daarom besloten de distributie ketting, nokkenas tandwiel, geleiders, spanner en de krukas tandwiel te vervangen. Dit was echt een leuke klus en echt spannend als je de motor daarna voor de eerste keer gaat starten..
Gelukkig was het starten..lopen en belangrijk... geen geluid meer! :D
Volgende project is nu de supercharger service uitvoeren! en misschien een andere kleinere bv 15% pulley monteren..
Heeft iemand een SC pulley trekker te leen? Bvd :-)

Terug naar “Who are U?”