Voorstellen

Stel je hier even voor.
Praveen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2019, 09:41

Voorstellen

09 aug 2019, 22:29

Halla allemaal

Mijn naam is Praveen.
Omdat mijn vrouw graag een Countryman wilt kopen zijn er nu op zoek naar dat model. We hadden er één gevonden in Duitsland. Het was een Countryman S All4, had leer, panoramadak, stoelverwarming, Xenon. Eigenlijk hetgeen wat we als opties willen. Km stand was 128.000km en was van 2011. Na veel berichten verstuurd te hebben bleek de verkoper verhuisd te zijn naar Zweden. Hij stelde voor om via een betaalwijze van ebay de verkoop te doen. Het held maak ik over naar eBay en hij verscheept de auto naar Nederland op zijn kosten. Als ik na 5 dagen besluit de auto te houden dan komt het held pas vrij en gaat het naar de verkoper.
Helaas vertrouw ik deze werkwijze niet en het gaat toch om een bedrag wat ik niet elke dag uitgeef. Dus maar voorgesteld om elkaar ergens in Duitsland te treffen, maar heb daar nog geen antwoord op gekregen.

Dus de zoektocht gaat verder.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Voorstellen

09 aug 2019, 22:47

Zo'n verhaal ook al eens te horen gekregen, was gelijk over bij mij.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Voorstellen

09 aug 2019, 23:00

Hallo Praveen,

hier niet mee in zee gaan, vergelijkbare voorbeelden gaan op het internet rond maar dan bij aankopen van andere spullen maar dezelfde strekking. Wat je voorstelt, boter bij de vis. Als iemand zijn auto wil verkopen dan Face to Face.

Kan natuurlijk wel een eerlijke verkoper zijn maar wees gewaarschuwd, bij twijfel lekker laten, in ieder geval geen geld overmaken naar eBAY of dergelijks, anders gewoon verder zoeken, genoeg mooie MINi 's te koop.

Mvg. Milco
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Voorstellen

10 aug 2019, 12:05

Welkom op het forum.

En wat betreft je aankoopverhaal...dat riekt ENORM naar oplichting! Hoe ga jij de auto in NL invoeren, want de papieren die raakt iemand vast onderweg kwijt...en jij daarna je geld.
En zoals zo vaak: Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo! Zoals hierboven ook al staat, gewoon via mens-tot-mens kopen, en niet het pad opgaan van allerlei schimmige Ebay-transacties waarbij de verkoper niet in beeld komt.

Succes in je zoektocht naar een mooie Countryman. Persoonlijk zou ik voor de Countryman Cooper S gaan. De Countryman is een zware auto, en het grotere vermogen van de S past daar beter bij. Ik heb zelf eens een Cooper (zonder de S) gereden, maar op de snelweg vond ik dat de puf er een beetje uit was. Als je veel stadskilometers maakt, dan kan een Cooper ook zeker leuk meerijden.
(Moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ik altijd een MINI Cooper S gewend ben...)
Praveen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2019, 09:41

Re: Voorstellen

10 aug 2019, 19:21

Ik heb nu een Mini Counrtyman Cooper automaat gezien uit november 2010 met 87.000km. Heeft alleen geen xenon koplampen, maar als die koop ik later wel. Ga volgende week zaterdag naar Duitsland om te kijken. Heeft stoelverwarming, panoramadak, zwarte velgen en gedeeltelijk leren bekleding. Onderhoudsboekje zit er ook bij. de vraagprijs is 9.900 euro, maar kan hem voor 8.500 euro kopen. De BPM die ik moet afdragen is 670 euro en alles regelen bij de RDW is ongeveer 150 euro. Ben benieuwd of we volgende week zaterdag nog iets van de prijs af kunnen krijgen. Mijn budget was 9.000 euro. Lijkt me wel een goeie koop.

Natuurlijk wilde ik liever een Countryman Cooper S, maar heb er geen één met automaat gevonden voor die prijs. Ben er wel achter gekomen dat er in Italië ook een paar te koop staan met een lage km stand en een redelijke vraagprijs, maar tja rij niet even naar Italië om ernaar te kijken.
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Voorstellen

10 aug 2019, 19:32

Welkom op het mooie forum!

Naja wat hier boven al paar keer gezegt is. Zou ik het idd ook niet vertrouwen dat eBay verhaal.

Er zijn genoeg MINI's te koop. En zit de perfecte nog niet er tussen, dan komt ie vast wel.

Ik had volgens mij bij Ekris gelezen dat hun ook kunnen zoeken naar "je perfecte MINI". Dan importeren ze hem ook voor je. Alleen dat kost vast en zeker extra, en hoeveel weet ik niet.

Succes met jullie aankoop!

Groetjes,

Quint

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Praveen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2019, 09:41

Re: Voorstellen

13 aug 2019, 15:45

Ik heb ook een forum geopend op de forum van Autoweek. Ze geven aan dat de eerste serie niet echt betrouwbaar was en wat problemen heeft.
Maar volgens mij heeft elke auto wel iets. Voor mij is het belangrijk dat ik een auto koop en er niet op leegloop dat ik teveel kosten aan heb.
Zijn de onderhoudskosten duurder dan andere merken? Is namelijk voor het eerst dat ik een Mini aanschaf en probeer me er zoveel mogelijk in te verdiepen voordat ik over ga tot het kopen.

Terug naar “Who are U?”